Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 juli 2019

Ankis fyndbod Loppis Marilyn tavla, Chevrolet Van och Björk

Av Malin wiper - 8 juli 2019 13:30

 

För några dagar sen var vi in på Ankis Fyndbod Loppis för att se oss omkring lite. Vi köpte några DVD filmer och lämnade lite småsaker vi rensat ut

 

 

Såg en färgstark gungfotölj som var i gammalt stuk men såg helt ny ut. Misstänker att den rustats upp 


 

Den riktigt glänser i det lackade träslaget


 

Dom hade fått in en Marilyn Monroe tavla. Bakgrunden ser ut som en tapet jag fick uppsatt i första lägenheten i Göteborg. Då var det inne med medaljongtapeter.

 

      

Marilyn Monroe med I wanna be loved by you från filmen I Hetaste Laget


  

Dom hade fått in en massa keramik från Rosa Ljung. Bland annat denna kruka som är snarlik en jag hade själv för några år sedan. Klicka här för att komma in på ett äldre inlägg och se hur min kruka såg ut. Man får scrolla ner en bit i inlägget. Jag hade opererat bort halva skölkörteln på grund av en inkapslad tumör. Krukan symboliserade hur jag kände mig på halsen under den perioden. När jag överlevt några år så kände jag att jag inte behövde krukan längre utan gav bort den. Klicka här för att se en likadan kruka men i brun glasyr

 

     

Vi såg keramikugglor som satt på spånplatta med väv. Undrar om den varit utan platta förut och bara hängt i keramikträdet?. På prislappen stod det 100 kr


 

Ugglorna på nära håll


 

En spinnrock stod mitt i myllret av tyger, band, knappa och mycket annat


 

Dom har en avdelning full av tyger och allt man behöver för att sy.

 

                                   


                                                                    net on net

 

Anki hade även fått in flera lådor med scarfsar i många mönster och färger


 

Min man köpte en CD spelare med radio som han skulle föra över kasettband till digitalt. Den var svår att få med sig hem så han köpte en liten vagn med hjul för endast 20 kr och det funkade bra. Tyvärr funkade inte spelaren när det gällde överföring så vi fick lämna tillbaka den. Tog lite filmer istället


 

En Chevrolet Van susade förbi på Lidl:s parkering. Det var min mans drömbil en gång i tiden för att inreda till husbil. Denna var väldigt välskött och snygg

 

      

Björk med It's oh so quiet. Jag har inte kommit ut nåt än i dag för vi har haft fullt upp att göra inomhus. Vi satt på balkongen och fikade men det var rätt kallt men det är så kul att se barn leka i parken och i dag var det två män med sina barnbarn som var där. Dom tog hand om sina barnbarn så fint och man såg att barnen var trygga. Nu ropar min man att maten är klar. Ha en fin fortsättning på dagen 

 

               

 

#Ankis #Gungfotölj #Marilyn #Ljung #Keramikugglor #Tyger #Chevrolet #Björk

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

8 juli 2019 22:51

Hej!Gungstolen skulle jag vilja ha.Den såg ut att passa hos mig med.Idag va det så kallt å jag fryser.Denna sommar blir nog en av de värsta.Ikväll va det intresant på history channel.Reinkarnation o skattjakten på Oak Island.Det är så kallt att jag kan inte ha öppet för katterna.Tusen kramar,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

9 juli 2019 09:27

Ja du den var läcker och som du säger så skulle den passa in i din lägenhet. Den är så öppen och fin och man skulle se den direkt.

Vad duktig du är som ser på dom programmen det borde jag också göra. Det är verkligen ingen sommarvärme.

Tusen kramar tillbaka Inger
Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

8 juli 2019 22:57

Hej!Gungstolen skulle jag vilja ha.Den såg ut att passa hos mig med.Idag va det så kallt å jag fryser.Denna sommar blir nog en av de värsta.Ikväll va det intresant på history channel.Reinkarnation o skattjakten på Oak Island.Det är så kallt att jag kan inte ha öppet för katterna.Tusen kramar,Ingerdet funkar inte ikväll att kommentera

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

9 juli 2019 09:28

Det fungerar att kommentera men kommentaren kommer inte in förrens jag godkänt dom

 
Ingen bild

SmålandsJenny

9 juli 2019 08:08

En sådan van va min sambos dröm med. Fast inte som husbil direkt.
Vi köpte faktiskt en, vi fick lova dyrt å heligt att inte göra husbil av den.
Den hade faktiskt en soffa som man elektriskt kunde göra om till säng så hade funkat som enkel husbil.
Men den drack ju soppa ganska bra och vi fick byta bromsar och tillslut gick toppen så vi fick laga för typ 12000 kr.
Så efter något år bytte vi den mot fd polisbil (som toppen med gick på).
Men e ju kul att testat ha van även om jag tyckte den va stor att köra, jag e typ 1,60 så syntes knappt bakom ratten.
Dyrt men roligt.
Fast våran 5 år gamla opel e ju inte heller direkt billig, lagat den för typ 23000 bara i år, bromsarna va mer eller mindre helt slut, acn pajade och nu har vi precis gjort service som blev utökad pga tändstiften va dåliga, vi bytte för 2 år sedan typ å man ska byta var 4e år eller var 6000 mil, inget av det har ju uppfyllts sen sist.
Vi trodde att det va smart köpa en då ett år gammal bil men nej, den pajar nästan mer än dom 10 år gamla bilar jag haft. Hade vi varit smarta hade vi behållt förrförra bilen, ända problemet med den va att sambon tyckte han fick sitta långt fram pga bakvända barnstolen. Lätt va efterklok..

Gungstolen liknar den mina svärföräldrar har i sin sommarstuga, inköpt på myrornas.

Å krukan påminner om någon vi hade hemma under uppväxten.

Malin wiper

9 juli 2019 09:36

Vad kul att ni haft en sån bil men som du säger så slukar den soppa och blir dyr i längden. Det säger min man också. Jag skulle själv inte tordas köra en sån stor bil men jag har ju inte testat. Då är du 8 cm kortare än mig. Begagnade bilar blir dyra till slut vi sitter ju här utan bil nu på grund av detta. Vi får se om vi har råd att köpa en till nästa vår men nu har vi hyrt en bil till ett datum i månaden i två dagar.

Hemskt att ni fick lägga ner 23.000 kr på den bilen, det svider. Ser att ni har haft värre otur än oss. Ja du vi har också varit efterkloka några gånger. Jag har sett en liknande på myrornas också förut men inte så välskött som denna

Serien Rosa Ljung är gammal och jag har aldrig gillat den men krukan tyckte jag var lite rolig och surrealistisk. Mina föräldrar hade aldrig såna utan det var mer avskalat

Tack för din härliga kommentar. Kul att se dig igen och jag önskar dig och din familj en härlig sommar.

Jag skulle vilja åka på en nostalgitripp till både Vaggeryd och Jönköping. Det kan hända mycket på 2,5 år.

Kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards