Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 oktober 2022

Av Malin wiper - 25 oktober 2022 15:00

 

Här kommer några bilder från en av våra promenader. Nu börjar tyvärr löven att falla av så det är ingen lång tid man får njuta av den färgstarka hösten. 

 

Här var det mycket färger kvar i alla fall och en gångväg vi ofta går på


 

Här gick vi förbi en tomt där det stod två veteranbilar och dom har jag fotat förut också men inte denna årstid. Antar att dom skall rustas upp


 

Sen kunde jag inte låta bli att zooma in denna Volvo Amazon som stod en bit från där vi promenerade. Den är från 1965 och den gick verkligen i en av höstens färger 

 

      

Ett klassiskt klipp på en Volvo Amazon

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2014 då vi var på ett retroställe och åt hamburgare. Det var när vi bodde i Småland


 

Jättesnyggt smidesstaket i lite grafiskt mönster, sånt gillar jag


   

Bakom staketet såg jag en tomte och den är den första jag sett utanför hus så här före jul. Härligt med nåt som sticker ut då man är ute och går för man behöver blickfång


 

I en annan trädgård såg vi en pyntad cykel stå lutad mot lite höga stenar. Den fick jag också höstkänslor av


 

På ett tak stack denna vindföljel ut med sin katt på toppen. Klicka här för att se en annan vindflöjel


 

Denna skylt är verkligen annorlunda och retro. Den hänger på husväggen utanför Pizzeria Maistro. Vi har varit dit några gånger sen vi flyttade hit och maten är jättegod och många äter sin lunch där. 


 

Detta är en bild jag tog utefter vägen när vi var på väg till min son i lördags


 

En bild på ett vitt hus med höstträd framför svartån i Västerås. 


 

Vi kom inte ut nåt i dag för vi kom upp så sent och sen har min man tvättat fönstren i köket och jag har gått igenom lådor i sovrummet. Måste ju se om man kan göra sig av med lite mer. Vi får gå lite längre i morgon istället. Jag går dessutom igenom alla mina dagböcker och det tar tid. 

 

       

The Rolling Stones i ett riktigt gammalt klipp från 1964 och det var hela 58 år sedan. Dom är fortfarande aktuella och dom får nya generationers fans hela tiden. Dom har nyligen varit till Sverige och spelat. Dessutom firar dom 60 som band detta år 2022. 

                                 

 

#promenader #veteranbilar #Volvo #smidesstaket #tomte #vindföljel #skylt #Rolling

Av Malin wiper - 25 oktober 2022 09:45


 

I lördags när vi träffade min son i Enköping så bjöd han oss på en Indisk restaurang som heter Curry Tikka Masala Restaurang. Det såg fint ut utanför och dom hade även en uteplats. 

                                   

Tyvärr har dom varken hemsida eller facebook men jag hittade en sida på foodora där man kan ringa in beställa från restaurangen


  

Det var inte så stort inuti men supersnyggt med en draperiridå på ena sidan som gjorde det jättemysigt. Sen gillade jag möblerna som passade ypperligt till färgstkalan och övrig inredning. Tyvärr så fick jag bara 3 bilder som gick att visa fast jag hade blixt men jag skulle ändå ha ställt in mer ljus. försökte fixa i fotoprogrammet men då blev det sämre

 

      

Anoushka Shankar med Love Letters. Efter ett tag kommer kontrabasisten Nina Harrys och sjunger

 

Anoushka Shankar är en brittisk musiker (sitarspelare) och kompositör. Hon är dotter till den indiska sitarmästaren Ravi Shankar och halvsyster till sångerskan Norah Jones. Anoushka är engagerad förespråkare för djurrätt, vegetarian 

 

                                     

Clipart Library

 

Jag valde Tandoori chicken som kom in på en varm bricka som var täckt med grönsaker. Den var underbart god och med såsen till så blev det en höjdare. Till detta serverades ris men allt var så väl tilltaget så hela bordet blev fullt med brickor och allt annat. Vi orkade inte äta upp allt ris för vi fick 3 stora skålar. Min man tog Tikka butter masala med tillbehör. Min son tog grillad lax och när dom kom in med våra brickor så rykte det och det ser man på bilden också. Det var även en bra stämning där så man blev bra mottagen. Dom har även lunchbuffe på vardagarna och då är det mycket billigare. 

 

Jag brukar inte gilla att äta bröd till maten men deras naanbröd var så otroligt gott så jag åt rätt mycket av det. Doppade det lite i den goda såsen och bara njöt

 

 

Vi åkte även en sväng till Klubbholmen

 

   

Längst fram ser man ett café som är öppet på sommaren och även ett partytält där man kan sitta. Min sons sista båt låg ju i denna hamn.

 

 

Vid cafébyggnaden finns dessa sittplatser och vi har drucit kaffe där några gånger med min son genom åren vi bott här

 

   

     

George Harrison med This Is love. Han dog 2001 58 år gammal. Han var en av medlemmarna i The Beatles men blev sen solosångare precis som dom andra i gruppen. Han var en brittisk gitarrist, sångare, låtskrivare och producent. Hans son Dhani Harrison är också musiker och honom har jag haft inne i min blogg några gånger 

 

 

Vi åkte även förbi en fin björkskog

 

I dag har vi 11 grader varmt på morgonen så nån vinter syns inte till än. Det var även dimma i morse men nu börjar det lätta och vi skall ut på vår dagliga promenad så fort vi hinner. Min man rensade i 2 av sina byrålådor vid sin datorplats i går. Dom är smockfulla men när det är klart så blir det lagomt mycket. Vi fixar nåt varje dag nu i och med att vi vill flytta närmare Västerås. 

 

 

I går när vi kom hem från vår promenad så låg det ett spelkort på marken en bit från vår port. Ett hjärter 6 fast det brukar vara Wiolettan som har turen att se hjärtan lite överallt. Hjärtlig hälsning från Malin


 

#Curry #draperiridå #Tandoori #Anoushka #naanbröd #Klubbholmen #cafébyggnaden #björkskog #spelkort

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards