Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 oktober 2022

Av Malin wiper - 23 oktober 2022 11:30



 

Vi hade en toppendag i går med min son och först åkte vi till Svartkärrets Koloniområde och båthamn, Det har blivit en tradition. Så här ser elbilen ut vi hyr i Västerås hos Move About. Skillnaden är att den inte har nån reklam på sidorna. Den har en längre räckvid så vi behövde inte tänka på att vi måste ladda bilen utan vi hade 10 mil kvar på laddningen när vi tog bussen hem. Bilen stod bara en bit från busstationen så det var rätt bekvämt ändå. Nu fanns det ingen nyckel så man fick öppna bilen med en app. 

 

 

Till vår tradition hör också att fota oss varje år på en brygga vid vattnet och framför finns en liten båthamn. Tyvärr så blev inte bilderna så bra denna gång för ljuset var lite jobbigt. För det mesta så har vi suttit på bänkarna men nu var dom så blöta. Jag hade tagit med mig underlägg men dom glömde vi i bilen 

 

Klicka här för att se när vi var till Svarkärret 2021


  

Jag skall ta och samla in alla bilder i en egen mapp och kanske göra nåt bildspel med filminslag


  

Klicka här för att se en bild från 2018 på min son och mig på bänken i Svartkärret

 

  

 

Dom har två små båthamnar där men nu är många av båtarna upptagna på land. Det var väldigt tyst och lugnt där denna lördag men till slut såg vi lite fler folk i alla fall. Fast stillheten kan vara läkande och skön emellanåt

 

       

The Love Boat TV show theme från 1977. Det var en TV serie från 1977 som var mäkta populär och jag såg alla avsnitt själv av serien då. TV-serien visades från 1977-1986 men den sändes första gången i svensk tv 1979 på TV2 under namnet På kryss med kärleken. Serien utspelar sig ombord på ett kryssningsfartyg och kretsar kring fartygets kapeten, delar av besättningen och ett antal av alla de passagerare som passerar på fartyget

 

 

Efter det så promenerade vi omkring i Koloniområdet och bara njöt av den fina omgivningen. Här ser ni mig och min son


 

Jag fotade lite detaljer som jag såg och här en häst med vagn på ett altanräcke


 

Lite blommor i en mjölkhämtare


   

Här fortsätter vi att gå på gångvägen mellan dom fina husen


 

Detta såg läckert ut där allt var rött och vitt


  

Kul att dyka på en rolig skylt också. När vi sen åkte in till Enköping igen för att äta så hörde vi brandkår och ambulans. Vi kollade på nätet och det visade sig vara en bilexplosion. Klicka här för att läsa om detta. Enköping har förvandlats till lilla Chicago för det har eskalerat med bränder, skjutningar, bilbomber mm

                             

Det var lite duggregn till och från i går men vi lät oss inte hindras av detta utan vi hade jättekul som vanligt. Typiskt att i dag skiner solen från en klar himmel men vi är lite trötta och tog en sovmorgon. Vi promenerade i alla fall drygt 7 km i går och det vår man vara nöjd med. Vi tar det lugnt och går ut lite senare i dag. Hoppas ni haft en härlig helg och får en skön söndag

 

       

Anna Ternheim med Show me the meaning of being lonely. Lite sorglig men så vacker och hon har en fin röst. Hon var med i Så mycket bättre i går. 

 

 

Tänk att jag fick se detta på vår tur runtomkring Enköping. Jag som gillar bildäck. 

 

#Svartkärrets #Move #tradition #Love #häst #mjölkhämtare #rött #skylt #Anna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards