Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 oktober 2022

Av Malin wiper - 21 oktober 2022 16:00


         
Qi-gong för nybörjare


Jag fick ett tips om att man kan gå med i en grupp gällande Qi-Gong, mindfullnessövningar och skogsbad i Hallstahammar och Kolbäck. Klicka här för att komma in på facebookssidan för att se. Man måste bli medlem och även förklara varför man vill gå med. Jag hade själv vilja gå med men inte förrens jag opererat ögat och även fått nya glasögon kan jag gå med. Det är tydligen gratis tills vidare i och med att en tjej håller på att utbilda sig. Jag har själv hållit på med mindfullness i och med min utbrändhet. Sen använder jag mig ju av både avslappningsövningar varje dag i olika former och meditativa klipp. Fast jag skulle även vilja vara med på nåt sånt här som Qi-gong för då är man ju med i en grupp och det blir ju mer stimulerande

 

                                                                         

 

I dag har vi promenerat 6 km och på ett ställe dök dena gamla fina Puch alabama upp. Den var så lagomt sliten och jag förflyttades bakåt i tiden då man fick se såna här häftiga mopeder på vägarna


 

Klicka här för att se en Puch alabama från 1968


 

Klicka här för att läsa lite om mopedmodellen

 

       

Hittade ett bildspel och film på Youtube från Skene Mopedträff 2017 Assberg

 

Klicka här för att se när jag fotade veteranmopeder i Västerås hamn 2021

 

 

En moped jag fotade 7 juni 2021


 

Efter det dök denna gräddvita Saab 96 De Luxe upp framför våra ögon. Den är från 1964. Klicka här för att se mitt bildspel på veteranmopeder från 2019. Tyvärr lite töntig gratismusik till klippet

 

 

Jag såg en hög med däck och jag gillar sånt och har massor av däckbilder i olika konstellationer.

 

 

I vår lekpark så låg denna vita katt och vilade sig. Den blev attakerad av några skator men katten försvarade sig. Jag har fotat denna katt rätt många gånger nu. Klicka här för att se en annan vit katt jag fotat några gånger

 

  

Den låg där så fint men när jag blev för närgången så gav den sig iväg 

 

 

Det var magiskt vackert i dag än om träden nu börjar tappa sina löv och färgerna blir lite mer mot gult. Här en allé som vi går igenom. När det är så här vindstilla som nu så blir det inte lika kallt. 

 

I morgon har vi hyrt elbilen från Move About Västerås för vi  skall åka till min son som bor i Enköping och umgås hela dan. Det skall bli toppenkul. Min man åker buss för att hämta bilen och kommer sen och hämtar mig. Tur att dom bilarna har längre räckvidd. Nu skall vi förbereda lite inför morgondagen och bara ta det lugnt. Hoppas ni besökare har det bra och får en härlig fredagskväll 

 

 

 


#Qi-gong #Puch #Saab #katt #Move

Av Malin wiper - 21 oktober 2022 08:30


 

I går tog vi en promenad till Åsby Hem & Trädgård.Vi fikade först på deras fina Café och valde samma som förra gången en grillad smörgås med ost och skinka och den är så stor så vi tar varsin bit som ändå är lite större än en vanlig smörgås men dom är supergoda och så lagomt grillade. Vi fick en extra tallrik så vi kunde föra över hälften. Jag gillar även dom svarta oliverna, såsen och alla grönsakerna 

   

    

Förra gången vi var dit så köpte jag detta fina halsband som är en ring med fyra andra små inuti. Märket är Gemini jewellery och det kostade en bit under 200 kr


 

Stilrena örhängen som även finns i guldfärgat


 

Dessa har ett slingrande träd som mönster


 

Lite mindre hängande örhängen som också var jättesnygga

 

 

Örhängen i trämaterial hade dom också. Såna fanns även förr och då också i plast. Allt kommer tillbaka men i lite uppdaterad form. Det finns massor av smycken där att välja på


 

Vita kappor med teddy på krage, ärmar och nedtill


 

Några mössor och kepsar låg på ett svart bord


 

Handskar med skinnkant


  Lite snygga kuddar i en soffa.

 

Jag fotade även julsaker som nu börjar komma fram men dom var inte helt färdiga än utan 28 oktober skall tydligen allt vara klart. Bilderna på julsakerna är inte klara än för jag skall rikta upp och beskära dom

 

 

En av många möbelinredningar

 

 

Har man plats och pengar så kan man köpa med sig hem en stor ödla som inredningsdetalj

 

      

Ödla i sitt rätta element 

 

 

Eller ett hästhuvud

 

Vi hade en härlig dag och vår promenad blev sammanlagt 7 km. Sen blev vi tvärtrötta så vi bara slappade resten av dan. Vädret har varit toppen men det var en minusgrad i går morse men sen kom det upp i 9 grader och solen var framme hela tiden och det var rätt vindstilla. 

 

       

Nu önskar jag er en härlig fredag i det fina höstvädret som fortfarande har varmgrader, åtminstone här i Västmanland. Sköt om er

 

        

Joe Bonamassa med I'll play the blues. 

 

#Åsby #smörgås #halsband #örhängen #kappor #kuddar #ödla #Joe 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards