Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 oktober 2022

Av Malin wiper - 18 oktober 2022 09:15


      

Chris Rea med The road to hell. Passar bra i dessa tider där man istället behöver göra om och göra rätt. Nu skall det istället svångremmen dras åt på alla håll och kanter ännu mer. Jag har alltid gillat hans röst och musik och denna videon är så talande 

 

   Höfner

Chris Rea är en engelsk rock- och bluessångare och gitarrist från Middlesbrough. Han är känd för sin distinkta husky sång och slide-gitarrspel. Han var med i en del band innan han startade sin solokarriär 1978

 

Klicka här för att läsa lite mer om honom

 

  

Här kommer en liten höstblandning av bilder jag tagit på sista tiden

 

   

  

      

Sist vi åkte in till Västerås så såg jag denna påse på en lång bänk. Den var proppad med kläder och några låg utanför. Undrar hur den kommit dit

 

 

Strax innan en av våra rondeller i Hallsta så stod denna kunvagn på en liten gräplätt mellan vägarna

 

 

Nu börjar man se lite mer skräp igen. På en gräsmatta låg en burk full med Nutella. Jag har testat nån gång att äta sånt men jag gillar det inte

 

   

I går promenerade vi drygt 5 km och gick igenom många områden både stora och små. Nu har vi snart sett allt i Hallstahammar. Vi åker nog in till Västerås nån dag och promenerar där också för vi har satt in en del pengar på våra resekort så vi får lite variation 

 

 

En dag såg jag denna gatuskylt då vi var ute och promenerade. Sidensvansvägen och då kom jag att tänka på just fågeln Sidensvans

 

      

Sidensvans fåglar som äter av äpplen i ett träd 

 

 

Passande då att jag gick förbi detta äppelträd häromdan. Det var fullsmockat (gammalt uttryck) med äpplen. I dag åker vi iväg med gratisbussen till Kolbäck för att ta spruta nr 5. Det blir på deras Vårdcentral

 

         Nu önskar jag er en frisk och fruktig dag

 


#Chris #påse #kundvagn #Nutella #gatuskylt #Sidensvans #äppelträd

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards