Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 oktober 2022

Av Malin wiper - 4 oktober 2022 10:45


   

Detta är snart ett minne blott men sommaren kommer ju igen förhoppningsvis


 

Nu börjar det se ut så här mot restaurangväggen nere vid Mälaren. Det stod en tom anslagstavla bredvid som jag inte kunde låta bli att skriva på genom photoshop. Här kommer ett ihopplock av bilder som jag tagit när vi träffade min mans bror 24 september


 

Bröderna står där längst upp på träbron och blir förevigade av min kamera


   

En lite luggsliten and poserade så fint


 

En snygg gammal motorbåt i trä ev Mahogny och den gav 1950-1960-talskänsla. Jag gick vidare för att se den från sidan

 

 

Så här ser den ut och den var övertäckt för att skyddas


 

Båtens märket är Chris Craft. Klicka här för att läsa om företagets historia

 

       

Här passar det ju jättebra med en låt från 1966 med The Shanes. Den heter precis som båten Chris Craft No 9. Dom är ett popband som jag lyssnade mycket på under sista halvan av 1960-talet. Jag såg dom live på Sundsvalls Folkets Park en gång och då blev jag och en del andra hembjudna till dom efterråt. Dom hade fått låna en lägenhet och vi var både tjejer och killar med dit. Vi behövde inte vara rädd för dom var så ordentliga och snälla. Tommy Whålberg som jag var förtjust i var så trött så han gick och la sig tyvärr. Det vi sen gjorde där var att dansa (shaka) till både deras och andras musik och sen gick vi hem

                                        

Clipart Library 

Klicka här för att höra hur dom lät 2019 med samma låt men med bara en medlem kvar från The Shanes. Då spelade dom på Västerås Konserthus och jag var inte där..  

 

                             

Så här såg Tommy Whålberg från Shanes ut som ung och jag gillade hans långa lugg och tyckte han såg så häftig ut. Ljuva ungdom vart har du tagit vägen?

 

En röd snygg motorbåt


 

Nu börjar dom ta upp sina båtar men det dröjer nog innan alla är uppe för vädret är ju så fint än så länge


 

Nu måste jag avsluta för vi skall gå ut på en promenad igen i det fina soliga höstvädret. Vi har bara 6 grader varmt men vindstilla och helt underbart fint. Det händer inte så mycket just nu men vi har satt upp oss på elbilen från Move About i Västerås 22 oktober för att åka till min son. Hoppas inget händer som förstör allt. På lördag kanske vi tar bussen in till Västerås för att promenera lite i centrum och runtomkring stan. Det går inte att bara promenera och sen sitta inne och uggla. Nu önskar jag er en härlig tisdag. Sköt om er

 

       

Ringo Starr med World Go Round. Jag blev så orolig i går då jag läste att han ställt in flera konserter för han är ju still going strong. Några dagar före detta så var jag ut på Youtube och då såg jag ett klipp där dom berättade att han var död. Jag blev helt kall men det var Internettroll som var i farten där så Youtube tog bort klippet direkt. Vad hemskt det blivit när såna kan nästla sig in överallt 

 

Han har tydligen blivit smittad av corona så klicka här för att läsa mer

 

#minne #restaurangväggen #Bröderna #and #motorbåt #Chris #Shanes #Tommy #Ringo

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards