Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 oktober 2022

Av Malin wiper - 17 oktober 2022 09:00


 

Här kommer ett axplock med bilder från promenader 


 

Ett tak i en annorlunda arkitektur och det ser rätt häftigt ut. Fast inte så praktiskt som huset bakom där allt som kommer på taket åker ner av sig självt

 

 

Här har vi gått in på en mindre gata bland villor och fägerna är många just nu.

 

 

Vi går även igenom större bostadsområden också


 

En hund vi gick förbi på en av alla våra promenader. Den såg så gullig ut där den satt och väntade på husse/matte


 

Snyggt utspridda blomkrukor på en mur 


 

Här promenerade vi över en träbro och på sidan såg vi en damm av nåt slag

 

     

Laurence Doire med Tennessee Whiskey i en fransk version (Chris Stapleton cover) 

 

 

Det var denna långa fina träbro vi gick på då vi såg dammen på föregående bild


 

Ett litet hus en bit från en av våra slussar. Klicka här för att komma in på  ett inlägg och se vilken sluss jag menar. Klicka här för att se när vi var till en av våra slussar 2020


  

Kul när man får se två blå lastbilshytter stå lite omlott


      

Paul Mauriat med L'amour est bleu Love Is blue (blå, blå är kärleken). Paul Mariat var en fransk orkesterledare. Han är framförallt känd för instrumentalversionen av låten ovan. Han dog 2006 i en ålder av 81 år. Jag har haft inne många versioner av denna låt i bloggen genom åren 

 

  

Efter en av våra promenaden gick vi förbi OKQ8 och tog oss varsin cappuccino. Till detta en rund fin och supergod sockerkaka med vaniljkräm på toppen 

 

 

Vi kom inte ut nåt i går för vi kände oss så trötta så det fick bli en vilodag med lite pyssel. Det kom lite lätt regn vid 14.00-tiden men det försvann rätt snabbt. I dag skall vi däremot ut på en promenad igen för vi får inte slöa till för då känns det i kroppen efter ett tag. Sen har vi lite annat på agendan denna veckan men jag skriver inget i förväg för man vet aldrig vad som händer

 

                                                 

Clipart Library 

Klicka här för att se ett exempel på vad jag använder mig av för klipp då jag har svårt för att sova. Man ställer in ljudet så högt man vill ha det och sen lägger man sig tillrätta och helt plötsligt somnar man. Jag tar laptopen till sängen för jag sätter på extra kylning annars är det bäst att ha en liten högtalare.

 

#promenader #arkitektur #hund #blomkrukor #damm #Doire #lastbilshytter #Paul #sockerkaka

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards