Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 oktober 2022

Av Malin wiper - 1 oktober 2022 09:15




 

Jag fotade utanför Växhuset i Västerås sist vi var där. Det är ett centrum för Kultur & Utbildning. Vi har aldrig varit in dit tyvärr men det skall det bli ändring på. Dom har även restaurang, café och lunchunderhållning av liveband. Ett ställe för alla åldrar och olika bakgrund. Dom har även en konsthörna

 

Klicka här för att se kommande evenemang. Tyvärr har verksamheten stannat av lite i och med över 2 år av corona. 


   

Det är ett stort och mäktigt hus och som ni ser ett litet torn med en klocka


  

En platta i grafisk form där jag inte vet vad den är till men nåt är det. Klicka här för att komma in på deras facebook Där kan man även se hur vackert upplyst det är på kvällen

 

Klicka här för att se när jag fotade växhuset 2021

 

       

En vy över Växhuset

 

 

Såna här sittplatser i två våningar byggdes för några år sedan i en cirkel så många får plats. Lite längre bort finns en scen så jag antar att dom har underhållning emellanåt


   

Utomhus har dom även lite utsmyckningar i och med en målad avdelare som är en klättervägg och längst bort en  rutschkana . Framför både stolar och bord där man kan sitta under ett träd och bara mysa vår, sommar och höst

 

 

En lite närmare titt

 

 

En av alla sittgrupper som finns där.

   

Detta är nån slags karusell där det finns 4 sittplatser runtom och jag antar att man gungar på den


 

Sen såg jag denna sak som jag inte förstod vad det var.


 

Sen såg jag till min förskräckelse att min man  satt foten på mittenlinan men hann inte stoppa honom.


 

På ett kick så blev han lindansare och då förstod man vad den hade för funktion. Jag var lite rädd att han skulle ramla men linan var så bred och kort så det såg väldigt stabilt ut

 

                                                       

Clipart Library

 

Efter det så såg jag två såna här saker och det visade sig vara nedsänkta studsmattor. Det var nåt nytt för mig

 

Nu är det första oktober och vi har ett jättefint soligt höstväder att njuta av. Vi har hos oss 8 grader varmt och vi har fått mer värme på elementen (fjärrvärme) så nu slipper man frysa. Jag är så glad för mitt opererade öga mår mycket bättre av dom nya ögondropparna utan konserveringsmedel. Det röda är nu helt borta och nu är ögonvitan inte rödsprängd längre utan helt vit så det känns som ett lyft och man ser fräschare ut. Förut var det grumligt och som en trekant ut mot pupillern. Ögonåkomman heter Plerygium

 

Jag skall ha ögondropparna 2 veckor till 3gånger/dag, sen i tre veckor en gång/dag. Det känns länge när ögat ser så bra ut redan. Nu skall vi snart gå ut i det fina vädret och ta vår dagliga promenad. Det är lördag igen och jag hoppas ni har nåt härligt att se fram emot och riktigt får njuta. 

 

                            

   

        

Det här klippet fick jag över mejl av min son häromdan. Det är en tribut till John Farnham som sjungs av Robbie Williams. Låten är en av John Fahrhams stora hits You're the voice. Klippet är från i år och är rätt mäktigt  

 

#Växhuset #Kultur #sittplatser #klättervägg #rutschkana #linan #studsmattor #öga #John #Robbie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards