Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 oktober 2022

Av Malin wiper - 24 oktober 2022 09:30


 

När vi var till min son i går så ville jag även kolla på ett par sneakers och då föreslog han Sportringen. Det visade sig vara en toppenfin butik med både skor, kläder och mycket annat. Det var så snyggt därinne och personalen var supertrevliga. Dom har fått högsta betyg på nätet


 

Jag har lagt undan pengar för att kunna köpa ett par bekväma sneakers promenadskor. En proffsig kille hjälpte mig att hitta dessa par på bilden som satt så bra och dom var lite breda framtill så man hade gott om plats än om jag har smala fötter men känsliga för tryck. Jag fick prova rätt många innan jag bestämde mig för dessa. Dom är vattentäta och man kan ha dom även på vintern om man har ett par tjockare sockor i. 

 

Märket är Skechers Dlux walker womans water proof relaxed fit


 

Dom har en hög vit sula och jag kände direkt att dom passade mina fötter ypperligt bra. Jag har inte så många vinterskor så jag behövde verkligen ett extra par. Dom kostade närmare 1500 kr. Bättre att ha få par skor men med bra kvalitet.


 

Så här ser dom ut baktill


 

I går invigde jag dom på min promenad och det är nog dom skönaste skor jag haft. Fast vi gick 6 km så kände jag inget obehag i fötter eller rygg. Superbekväma och softa.

 

        

Cher med Walking In Memphis


 

Vi fick en burk med sardiner av min son som han sa var otroligt goda. Dom är från Three Lady Cooks. Det var gulligt gjort av honom och vi skall testa dom lite senare i dag på en smörgås till kaffet 


 

Som synes så har min son köpt lite också. Han köpte en ryggsäck på Sportringen. Vi var även till Lidl Enköping och han köpte lite öl och vi köpte potatis och lite annat. Klicka här för att se en rolig kapsylöppnare

 

                      

Kapsylöppnare i form av sågar från Dongguan

 

Så här ser den ut men det är lite svårt att fota svart. Den är en sån där ryggsäck som även är bra som överlevnad om nåt händer. Den har så otroligt många fack och även på utsidan går det band över hela så man kan stoppa in saker. Den var på rea och märket är Virtus och länken går till en ryggsäck som är lite enklare än den han köpt hans kostade ca 500 kr på rea

 

  

Så här ser den ut baktill och på sidorna finns det ännu fler fack


 

Vi åkte även ner till Enköpings hamn och kollade om det fanns några båtar att fota. Denna på bilden är ju en höjdare där den ligger så fint i det stilla blanka vattnet. Det duggregnade när vi gick omkring där


 

Ytterligare en båt men lite mindre vid kajen


 

Sen såg vi denna motorbåt på en annan sida av kajen. Tänk om vi får möjlighet att bo lite utanför Västerås vad lättare det kommer att bli när vi skall träffas. Vi går igenom allt hemma nu som vi inte behöver ha med oss och min man har fortsatt att rensa på sin datorplats. Han har två byråer fulla med allt möjligt ex gamla hårddiskar, sladdar, kontakter mm. Själv har jag inte mycket att rensa bort för det är redan gjort och jag gillar inte att ha så mycket omkring mig. Jag har ju en mindre datorplats som passar mig ypperligt  

 

Min son bjöd oss på mat och det blev Indisk mat men det skriver jag om senare. Nu har vi måndag igen och vi har haft regn i natt och nu har vi 6 grader varmt. Snart är det dags för den dagliga promenaden och jag önskar er en riktigt bra början på denna nya vecka. Sköt om er

 

       

The Blue Umbrella. Klicka här för att se när en man målar ett paraply så det får lite akvarell-känsla

 

#Sportringen #Skechers #Cher #sardiner #son #Ryggsäck #båtar #Umbrella

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards