Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 oktober 2022

Av Malin wiper - 9 oktober 2022 10:00


 

Vi tog ändå en tur med bussen in till Västerås i går för vädret var så fint och som allt ser ut nu så är det bäst att passa på att uppleva saker och sen kommer vi att få en mörk vinter i och med detta med elen. Jag sa till min man för några dagar sen att dom kommer säkert att släcka ner utebelysningen och nu är det ett faktum. Bilden ovan är från Apotekarbron över Svartån där det har hängts kärlekslås några år

 

                               

Clipart Library 

På banderollen står det: Stå upp i kampen mot bröstcancer. Rosa Bandet. Synd bara att samhället slutar att ge äldre vid en viss ålder gratis mammografi. Alla har inte råd och vi äldre har betalat hög skatt i hela vårt liv. Om man lever jättelänge så känns det väldigt orättvist och man känner mer och mer att man inte räknas.


 

På andra sidan bron så hänger ytterligare en banderoll och under några virkade dukar i rosa. 


Klicka här för att se hur det såg ut i oktober 2021 då Rosa Bandet hade satt upp banderoller och även en rosa BH

 

                                                  

   

På hösten har dom alltid flera långa stora blomlådor med ljung vid under kärlekslåsen


 

Här ett jättefint rosa lås med en diamantliknande sak i mitten. En bild som jag tog för några år sedan


 

Den 12 mars 2017 kom min man hem med detta lås som han köpt utan min vetskap. Det var så gulligt av honom och vi satt upp det som kärlekslås på Apoteksbron. Nu är det emellertid borta sen några år för dom klipper ner när det blir för många 

 

        

Här kommer en låt som heter Love Locks (kärlekslås). Nappy Brown cover. 

 

 

Högt upp på ett tak satt en klippduva så stilla så jag kunde zooma in och fota. Tyvärr var det mot solen men en bild går att ta med i alla fall


 

På vår promenad såg vi detta där grönskan i höstfärger håller på att skymma gatuskyltarna. Det såg lite märkligt ut


 

Jag såg lite nytt av gatukonst som kallas för Pop-up konst och denna är skapad av Björn Owe Andersson. Sånt har jag fotat rätt mycket av under dom sista åren


   

Här en annan där det står: Törnrosa sov i hundra år och kanske vaknade till detta kaos


     

En av flera bänkar i en liten parkoas som även hade en damm men solen låg på så det var svårt att fota


 

Aj, aj, aj


 

Denna blomlåda i träd stod nedanför ett fönster till en sushibar

 

 

När jag såg dessa tre hantlar liggande på detta vis i ett skyltfönster så känns det som dom representerar vår tunga värld. Även att man kan bryta allt och få en sammanhållning


             

Tears For Fears med Mad World och den titeln passar bra på den tid vi lever i nu. Det är så mycket galet på en och samma gång så man blir stressad och undrar hur det skall sluta inte undra på att man blir orolig. Värst för dom som skall växa upp i detta men det blir ju tack och lov mer protester ser man. Nu är vi även krigshotade så jag förstår inte hur detta kan få fortgå. Vi har ju så mycket annat som händer både med elbrist, dyrare mat, en sjukvård som går på knäna, skjutningar, covid, kvinnors inskränkta rättigheter i flera länder, fler och fler fattiga och mycket mer. Man känner som man känner och behöver inte vara positiv jämt när allt ser lite mörkt ut. Det är inget fel eller svaghet att få uttrycka sin oro 

 

                               

Nu till nåt positivt och det är att vädret var toppen hela dan i går och vi bara gick omkring och njöt i stan och dess omnejd. Vi kom snabbt upp i hela 8 km promenadtid och vi var inte ett dugg trötta utan man piggnar till och känner sig levande och lugn i kroppen av dessa promenader. Jag hade även tagit en lång avslappning innan vi åkte iväg och det till Savita Norgrens fina röst och bra tänk. Det tar tid att få till ett inlägg nu för jag ser knappt nåt på vänster öga och jag gör stavfel hela tiden så det är tur att jag har Mr T som rättar. Nu skall vi bara göra oss iordning och gå ut på en härlig promenad i solskenet och det är bara 3 grader varmt på förmiddagen men det är bara att klä sig lite varmare. Han en skön söndag ni som tittar in

               



#Apotekarbron #kärlekslås #Rosa #virkade #Nappy #klippduva #höstfärger #Pop-Up #Björn #hantlar #Tears

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards