Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 oktober 2022

Av Malin wiper - 8 oktober 2022 09:30


 

Här kommer lite fler bilder från i onsdags då vi besökte Åsby Hem & Trädgård. Vi kom mitt i skarven då dom höll på med att fixa inför kommande jul. Det skall bli roligt att se temat i år för det är alltid olika. Dom håller på att sätta upp nåt slags draperi som har isbitsliknande istappar i tyget

 

Klicka här för att se del 1. Klicka här för att se del 2


Klicka här för att se när vi var dit 18 juli i år


 

Dom jobbar för fullt nu och jag dök på detta lok som även kommer att ha en vagn som ligger bakom loket och skall färdigställas. Det är ju faktiskt inte så långt till jul 


 

Loket går under namnet Christmas Express


 

En av flera guldiga julgranar som kommit upp och framför olika julkulor. Jag har nog aldrig varit dit när dom hållit på och ändrat för en ny säsong


 

Lite dämpade julkulor men med mönster som livar upp


 

Här lite lådor med julkulor som föreställer en nalle i mitten ser det ut som

 

  

 

Denna låda är full med julpynt i form av bilar


 

Dom har flera hyllor fulla med gosedjur också av alla de slag


 

Här vill man slå sig ner och mysa

 

     

Billie Eilish med No time to die från James Bond filmen med samma namn.


 

Ett gammalt fint trähus som står mittemot Åsby Hem & Trädgård. Nu är den verkligen i höstskrud

 

       

Isak Danielson med She's always a woman (Billy Joel cover). Jag gillar verkligen has röst och har haft låtar inne med honom förut, även denna. Klicka här för att höra en nyare låt med honom som man även hör i tv-serien Tunna blå linjen. Det är en toppenserie som jag följer och nu har vi ju säsong 3

                                                        

Clipart Library 

Om vi åker iväg med bussen till Västerås i dag så kan vi inte träffa min svåger för han har fått magbesvär. Är det så dåligt väder som i går så kommer vi inte att åka in. Fast vi läste om att det skulle bli bättre väder i dag och det stämmer för solen skiner. Vi är ju rätt ensamma nu och träffar inte nån utom svågern och min son. Covid ställde verkligen till det och just nu vill jag bara få sista operationen gjord och hålla mig frisk tills dess. Hoppas ni har en härlig lördag att se fram emot vad ni än skall hitta på 

 

#Åsby #lok #julgranar #julkulor #gosedjur #trähus #Isak

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards