Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 oktober 2022

Av Malin wiper - 6 oktober 2022 16:15

   

Hej på er! Så här började min dag med att jag såg en duva på gräsmattan utanför. Tassade ut med bara nattlinnet på mig och håret fullt av hårrullar. Duvor är rätt fredliga av sig och jag gillar verkligen både ringduvor, skogsduvor, vita duvor mfl. Dessutom började dan med strålande solsken och 12 grader varmt så vi kände att nu måste vi göra nåt extra i dag.

 

 

Vi bestämde oss för att ta gratisbussen till Åsby Hem & Trädgård för det var så länge sen vi var dit nu. Vi tog inte bussen hem utan då promenerade vi tillbaka och det blev 5 km sammanlagt denna dag. Detta ställe är verkligen unikt så folk från hela Sverige åker dit både för att handla, fika och insupa den härliga atmosfären  och det är så estetiskt uppbyggt.

 

 

Vi började med en fika på deras fina cafe i form av grillade smörgåsar med ost och skinka. Till detta tomat, sallad, soltorkade tomater, majs, svarta oliver, gurka och i en skål rhode island sås. Detta är egentligen till en person men det kändes för mycket så vi delade på detta och fick en extratallrik. Det blev vi supermättas på och smörgåsarna var perfekt grillade och både osten och skinkan var av bästa slag. Så även grönsaker och sås.

 

 

Jag fotade så mycket så här kommer i första inlägget av några fler lite möbler. Har fått beskära bilderna rejält och fixat till lite. Sen måste min man kolla dom i och med att jag ser så dåligt på vänster öga, därför får jag anstränga mig extra för att klara av detta. Brunt verkar vara den stora färgen för vintern.

 

 

Också  en ensemble i olika bruna toner

 

 

Vitt och grått är tidlösa färger

 

 

Lite mer inredning med många detaljer

 

 

Ovanför soffan ser man en liten del av ett svart högt tidningsställ

 

Klicka här för att se hur det såg ut i vårt vardagsrum i förra lägenheten. Klicka här för att se lite mer från vår förra lägenhet

 

 

Dessa pallar föll mig i smaken en sån skulle man ha. 

 

       

Stone balance 2021 

 

 

En bänk med lite lampor och annan utssmyckning

 

 

Kolla in detta vågiga fat som jag antar att man kan användas till både frukt och annat. Sen en lite mindre där dom satt i en blomma

 

  

Efter det såg jag en hel hylla full med träsnidade gäss som låg på rygg och skrattade. Jag tog ut en och la på ett tomt bord för att fota. Vilken kul inredningsdetalj om man har plats

 

Jag fotade även krukor, blommor, kläder, smycken och annat men det kommer med i ett annat inlägg. 

 

  

Vi har  en fin byrå i sovrummet men som en kontrast till allt fint så visar jag vår förvaring framför vår säng Den heter Trofast och är köpt på IKEA barnavdelningen ca 2014. Den har varit pyntad olika men nu ser det ut så här ovanpå, det är ingen lyx men tavlan ovanför gillar jag till tusen som vi köpte på en Konstrunda här för några år sedan. Klicka här för att komma in på ett av inläggen från konstrundan 2017 och se vilka tavlor vi köpte. Klicka här för att se lite mer från Konstrundan 2017

 

Klicka här för att se när vi köpte förvaringen och då bara i en del, nu har vi den i tre delar

 

                     

I vår förra lägenhet så hade vi ett tag så här lite ovanpå förvaringen. Längre fram ser man en mörkbrun byrå och en oval spegel ovanför. Denna förvaring är egentligen för leksaker men som öppen förvaring är den jättebra. Där har vi bland annat sygrejer och t-shirts och en del annat. Vi har verkligen haft det olika i varje lägenhet och vårt egna hus. När vi bodde i Katrineholm så gjorde vi några dumheter och köpte en soffa för 15.000 kr och även en kökssoffa som kostade 11.000 kr istället för att resa nånstans. Så korkat tycker vi nu

Fortsättning följer med del 2...............................................

 

Jag har haft svårt att komma in på bloggen i dag så det har varit nåt fel men nu funkade det igen. Solen skiner fortfarande men vi har promenerat färdigt för i dag och nu skall vi städa badrum, toalett och dammsuga. Hoppas ni har en fin dag så långt och får en bra fortsättning.  

                   

                   

   

        

Lobo med I'd love you to want me. Lobo är en amerikansk singer-songwriter och han var väldigt populär under 1970-talet. Han har varit aktiv sen 1961 och är så fortfarande


 

#duva #Åsby #smörgåsar #möbler #tidlösa #pallar #Stone #vågiga #gäss #förvaring #Lobo

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards