Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2022

Qi-Gong Hallstahammar Kolbäck, moped, Saab och en katt

Av Malin wiper - 21 oktober 2022 16:00


         
Qi-gong för nybörjare


Jag fick ett tips om att man kan gå med i en grupp gällande Qi-Gong, mindfullnessövningar och skogsbad i Hallstahammar och Kolbäck. Klicka här för att komma in på facebookssidan för att se. Man måste bli medlem och även förklara varför man vill gå med. Jag hade själv vilja gå med men inte förrens jag opererat ögat och även fått nya glasögon kan jag gå med. Det är tydligen gratis tills vidare i och med att en tjej håller på att utbilda sig. Jag har själv hållit på med mindfullness i och med min utbrändhet. Sen använder jag mig ju av både avslappningsövningar varje dag i olika former och meditativa klipp. Fast jag skulle även vilja vara med på nåt sånt här som Qi-gong för då är man ju med i en grupp och det blir ju mer stimulerande

 

                                                                         

 

I dag har vi promenerat 6 km och på ett ställe dök dena gamla fina Puch alabama upp. Den var så lagomt sliten och jag förflyttades bakåt i tiden då man fick se såna här häftiga mopeder på vägarna


 

Klicka här för att se en Puch alabama från 1968


 

Klicka här för att läsa lite om mopedmodellen

 

       

Hittade ett bildspel och film på Youtube från Skene Mopedträff 2017 Assberg

 

Klicka här för att se när jag fotade veteranmopeder i Västerås hamn 2021

 

 

En moped jag fotade 7 juni 2021


 

Efter det dök denna gräddvita Saab 96 De Luxe upp framför våra ögon. Den är från 1964. Klicka här för att se mitt bildspel på veteranmopeder från 2019. Tyvärr lite töntig gratismusik till klippet

 

 

Jag såg en hög med däck och jag gillar sånt och har massor av däckbilder i olika konstellationer.

 

 

I vår lekpark så låg denna vita katt och vilade sig. Den blev attakerad av några skator men katten försvarade sig. Jag har fotat denna katt rätt många gånger nu. Klicka här för att se en annan vit katt jag fotat några gånger

 

  

Den låg där så fint men när jag blev för närgången så gav den sig iväg 

 

 

Det var magiskt vackert i dag än om träden nu börjar tappa sina löv och färgerna blir lite mer mot gult. Här en allé som vi går igenom. När det är så här vindstilla som nu så blir det inte lika kallt. 

 

I morgon har vi hyrt elbilen från Move About Västerås för vi  skall åka till min son som bor i Enköping och umgås hela dan. Det skall bli toppenkul. Min man åker buss för att hämta bilen och kommer sen och hämtar mig. Tur att dom bilarna har längre räckvidd. Nu skall vi förbereda lite inför morgondagen och bara ta det lugnt. Hoppas ni besökare har det bra och får en härlig fredagskväll 

 

 

 


#Qi-gong #Puch #Saab #katt #Move

 
 
Ingen bild

Gunilla

21 oktober 2022 17:38

Nostalgi, för Push har jag kört då min bror hade en sådan, det var var flera som var ute och åkte, ett kul nöje på den tiden.
Vet inte varför du gillar däck blir lite full i fniss, men kul är det vad man tycker om.
Härlig höstbild på dig.
En fin helg önskar jag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

21 oktober 2022 17:48

Vad kul att du kört en sån och det måste vara ett sant nöje som du säger. Nu skönts ju dessa om och har fått en revival och det är kul.

När det gäller däcken så är det nog att dom ligger lite olika och har nåt som sticker ut. När dom ligger vid containers i olika färger så blir det lite spännande. Det är verkligen lite dråpligt men sen jag började fota efter min utbrändhet så får man en blick för det man ser

Kul att du gillar bilden på mig jag hade det så härligt på vår promenad och ibland så sätter vi oss och vilar på nån bänk

Jag önskar dig också en jättefin helg
Kram

 
Ingen bild

Gunillawfk

21 oktober 2022 17:42

Ha en fin dag imorgon så roligt att få träffa sonen. Fint av maken och hämta bilen så behöver inte du åka buss med.
En riktigt fin dag hoppas jag ni får!
Hinner inte få med allt i det förra inlägget innan det försvinner.
Kram!

Malin wiper

21 oktober 2022 17:51

Vad gullig du är med dina fina kommentarer. Det känns toppen att träffa sonen igen för det var ett tag sen nu. Det är skönt att slippa åka med i bussen för sist så blev jag dålig av parfymdofter och sköljmedel.

Tack snälla du. Vad trist att det försvinner när du kommenterar. Det är ofta fel här så jag måste ha en reservblogg men har inte orkat skaffa nån än

Kram från Malin

 
Anna-Karin

Anna-Karin

21 oktober 2022 20:06

Det låter härligt med den kursen. Jag önskar att du har det bra Malin. Jag har en ny dator som förhoppningsvis kan göra så jag kommer igång med att blogga nu igen i vinter. :) Kika gärna in om du har tid och lust. Ta hand om dig och kram från Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

21 oktober 2022 21:50

Tack snälla du. Jag hoppas du har det bra också. Kul att se dig jag besöker din blogg emellanåt. Det skulle vara jätteroligt om du började blogga igen. Kul med en ny dator. Jag kommer absolut att titta in till dig.

Ta hand om dig du också kära vän

Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards