Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 juni 2021

Mopedgänget Västerås 2-taktare del 2 och Jag och min moped

Av Malin wiper - 7 juni 2021 17:30


 

Här kommer del 2 av veteranmopederna som samlades i Västerås hamn i söndags. Mopeden på bilden är en Monark i färgerna silver, vitt, svart och ljusblått. Sen en snygg gul mopedväska

 

Klicka  här för att se ett klipp från Björkenäs mopedmuseum

 

        

Veteranmoppe 

 

 

Härligt retroblå moppe av märket Monark


 

Denna röda snygging är en Gilera. Det var en otrolig mängd av olika veteranmopeder som stod där på kullerstenarna bakom alla utflyktsbåtar i hamnen


  

En svart vit vespa eller är det en scooter?

 

                                                           

                            Karlssons hjälmar

 

Jag tror detta är en Fram King Clipper. Det var rena rama folkfesten därnere vid hamnen. 

 

En orange Crescent stod där och bländade mig med sin tjusighet


 

Snygg lykta och alltid fina detaljer på dessa mopeder


 

Grönt är skönt. En mopedväska pryder också.

 

                    animated-motorbike-image-0067               animated-motorbike-image-0067               animated-motorbike-image-0067               animated-motorbike-image-0067


 

Här fick det komma med lite detaljer från andra mopeder och mitt i en snygg röd moped.

 

      

Jag hittade ett passande klipp som heter Jag och min moped. Melodin är från låten Jag och min far 


 

En modern moped smög sig in i gänget och den såg väldigt fin ut. Det är en Tomos Quandro. Mannen som ägde mopeden var så vänlig och tog bort sin jacka och hjälm som hängde på mopeden.


 

Jag såg även denna tandem med hjälpmotor så den får också vara med på ett hörn. Det var svårt att fota för det var ju folk överallt men det får komma med lite ben och byxor. Vilken härlig dag vi hade i söndags och det är inte slut än på upplevelser man kan hinna med på 5 timmar

 

  

Jag skrev häromdan att jag såg en fiskmås som dött och hade några bilder med. Jag var lite fundersam på att fiskmåsen inte hade några skador. I dag såg jag att boet på plåttaket var tomt och fiskmåsparet var försvunnet. Sen såg jag att alla fiskmåsar vi haft här utanför är borta så jag funderar på om dom har förgiftats för att det varit för många härute på gräsmattan. Nu fick vi ett förslag på nätet att när en dör så kan dom andra flyga iväg till andra ställen. Sen har några sett flera döda fiskmåsar i samhället. 

 

                               animated-bird-image-0420           animated-bird-image-0420           animated-bird-image-0420           animated-bird-image-0420 

 

Jag fixade 3 inlägg i dag men nu fick jag huvudvärk för jag har suttit för länge vid datorn så nu måste jag vila skallen. Ville bli klar med dom två inläggen gällande mopeder. Nu tar jag det lugnt. Ha en fin kväll

 

#Veteranmopederna #Monark #Fram #Crescent #Mopedväska #Tomos #Tandemcykel #Fiskmåsar

 
 
Amisa

Amisa

7 juni 2021 20:55

Vad många fina mopeder ni såg! Välvårdade var dom också.

Ha en fin dag!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 juni 2021 07:58

Dom var verkligen fina och välvårdade.

Ha en fin dag själv

 
Ingen bild

Gunilla

8 juni 2021 12:26

Underbart att se alla fin mopeder och en Puch hade jag som var röd.
Så välvårdade och duktigt folk det finns.
Det är tryckande och kvavt väder, det är nog bra med värme, och vågar inte klaga men mår bättre om det inte blir allt för mycket av den goda värmen så svetten slipper rinna.
Tråkigt med måsarna undrar vad som hänt,inte lätt att var djur.
Ha en bra tisdag och hoppas huvudet piggar på sig!
Kram!

Malin wiper

8 juni 2021 12:59

Min son hade en röd Puch också. Ja du det är fantastiskt att det finns personer som brinner för att ta hand om dessa fina veteranmopeder

Det är verkligen tryckande väder nu och jag svettas så hemskt från pannan ner i ansiktet. Jag gillar som du lagomt varmt och lite torr värme

Jag har fått höra att måsar har överfallit människor här men då har dom nog kommit för nära deras häckningsplatser eller gett dom mat. Man skall inte mata måsar. Vi har bara sett en enda mås i dag. Dom är som bortblåsta

Ha en fin tisdag själv Gunilla
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards