Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2022

Höstbilder från en promenad, Barbershop Quartet och The Cranberries

Av Malin wiper - 5 oktober 2022 09:30


 

Jag sätter in lite fler bilder som jag fotat under dom sista dagarna på våra promenader. I dag har vi inte lika fint väder utan det har regnat i natt, är mörkt och ser ut att bli en regntung dag men vindstilla. Det blir ändå en promenad för det är bara att klä sig rätt och ta med paraply. Jag vill bara att det skall bli lördag så man kan åka iväg med  bussen in till Västerås. 


 

Gult på gult och lite rosa. Får en känsla av äggröra och det ger nostalgi. Som barn så fick jag röra ägg och socker och sen äta som godis. Fast inte så ofta utan för det mesta vanligt smågodis men inte varje dag. Då gillade jag äggröran men nu skulle jag nog inte må så bra på så mycket socker. Det var även vanligt att röra kakao, socker, vatten och mjölk och sen äta som godis. Det hade jag inte heller gillat nu. Var sak har sin tid


   

En liten sandlåda som mer var en gräslåda men det såg så gulligt ut med kanan


     

Nu är elbilen borta så denna laddningsplats är ett minne blott nu. Min man sa att vi stått 7 år i kö för lägenhet i Västerås och dess omnejd. Han hade glömt att säga att vi stått kvar för säkerhets skull. Skulle vi ha sån tur så det skulle dyka upp en lägenhet som passar oss så vill vi flytta närmare min son och svåger. Vi har stått i bostadskön i Enköping där min son bor ännu längre men det är omöjligt att få nåt där. Kom ihåg när jag bodde i Göteborg för då fanns det hur mycket som helst att välja på och man kunde flytta precis när man ville. Vilka tider och sen kunde man ringa myndigheter och få svar direkt och det är en omöjlighet numera


 

Här fortsatte vi vår promenad och det har varit så färgstarkt och vackert nu så man blir lycklig. Alla färger och den höga luften gör att jag i alla fall mår bättre


 

En liten röd stuga inlövad så vackert. Naturen gör nåt med ens känslor och har en lugnande inverkan


 

Helt plötsligt kan man råka på nåt som ligger på marken och denna gång en sko. Alltid är det bara en sko och det skulle vara intressant att veta dess väg till detta ställd där den hamnat på


 

Sen var det dags för lite mer skräp i form av en chipspåse och det är en rätt vanlig syn. Min hjärna kan inte bearbeta detta fenomen som uppstått dom sista årtiondena. Jag har till och med sett på avstånd hur några bara släppte ner skräpet på marken fast det finns soptunnor överallt. Det är även vuxna som slänger och även tar med sig kundvagnar hem och sen bara ställer dom på gräsmattan eller gångvägen


 

En balkong jag fotade ett antal gånger. Det är alltid så fint där med blommor och sen en markis som gör att man tänker på Barbershop

 

     

For the longest time /Billy Joel) sjungs av A Cappella Trudbol

 

                                

Clipart Library

 

Det kan även vara vackert när det regnar på hösten som synes på bilden


 

Med denna bild önskar jag er en så  fin onsdag som möjligt kära besökare. 

 

       

The Cranberries med When you'r  gone. The Cranberries var ett irländskt rockband som bildades i Limerick, Irland. Bandet hette ursprungligen Cranberry Saw Us och bildades 1989 av sångaren Niall Quinn, gitarristen Noel Hogan, basisten Mike Hogan och trummisen Fergal Lawler, Quinn ersattes som sångare av Dolores O'Riordan 1990 och då bytte dom namn till Cranberries. Bandet klassade sig själva som ett alternativt rockband, men inkorporerade aspekter av indierock, janglepop, folkrock, postpunk och poprock i sitt sound

 

                                  

 


#promenader #gult #äggröra #sandlåda #elbilen #sko #chips #balkong #Cappella #regnar #Cranberries

 
 
Ingen bild

Gunilla

5 oktober 2022 11:44

Härliga höstbilder har du tagit och lövet så fint.
The Canberries har en härlig röst.

Roligt om ni kunde komma nära era kära, och bra att ni stått så pass, så hoppas det kan bli av inom närtid. Inte lätt med bostäder i dag. Vi står med i kö om vi skulle , och samlat poäng, mycket är det och varje halvår skall det förnyas.
Det blir en tur med buss till Västerås och hyrbil då. ja man behöver ha något att se fram emot.
Regn i dag det passar bra för skall vila då jag känner mig lite dålig.Men det går väl över.
Ha det så gott!
kram!

Malin wiper

5 oktober 2022 12:02

Vad kul att du gillar bilderna och även Cranberries. Jag hade nästan glömt bort den gruppen men jag är ute på Youtube så mycket så ibland dyker det upp sånt som jag inte hört på länge

Ja du det var som att luften gick ur oss efter att bilen försvann och det kommer att fungera bättre för oss om vi bor närmare sonen och svågern. Allt har blivit så dystert efter allt som hänt. Fast vi har trivts väldigt bra dom åren vi bott här. Hoppas bara vi har turen att få en lägenhet närmare Västerås.

Bra att ni också står i kö för man samlar ju poäng som du säger. Än om man har eget hus så är det bra ändå att ha en extra chans om nåt händer

Vi åker bara buss på lördag och umgås med svågern några timmar och tar promenader och fikar lite. Senare i månaden så skall vi hyra bilen och åka till min son.

Då har ni samma väder som hos oss. Som du säger så kan man då ta en vilodag för det behöver man också.

Sköt om dig
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards