Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 december 2021

Av Malin wiper - 23 december 2021 15:30


       
Björn skifs med låten It's Christmas från hans nya julskiva. Jag tycker den är jättebra

 

                                   

Klicka här för att läsa en väldigt fin intervju med Björn Skifs. Han har en integritet som jag beundrar och sen har han ju en sån häftig röst och man hör direkt när han sjunger att det är han. Sen uttrycker han sig så bra om detta med religon gällande julmusik. Han har nu efter alla år gjort en julskiva. Hans grundkänsla i skivan är kärlek, gemenskap och omtanke, och en del bekymmer om hur jorden ser ut. Det är verkligen mitt i prick. Han har ju också gjort många bra komedifilmer så han har en härlig humor också. Jag har alltid gillat honom och hans musik

 

 

Vi brast ut i ett leende i dag då vi såg denna boll liggande mellan en husgrund och ett buskage. Såna synintryck gillas. 

 

 

Vad dessa klättrande tomtar blivit populära. Vi har sett många såna på våra promenader. Idag blev det 4 km och vi skall även ut på julafton och se oss omkring i och med att vi ställde in julen och träffas under en av juldagarna istället

 

 

Vi var även in på en fika hos Gretas Vardagrum & Kök. Här ser ni en av dom trevliga och fina tjejerna som arbetar där. Hon bjöd på varsin clementin dagen till ära. Tusen tack fina gulliga du. Klicka här för att se hur det såg ut där i juni då man kunde sitta ute. Klicka här för att se fler bilder från Gretas

 

                

 

 

Jag tog en saffranssemla med vaniljkräm och den finns även att få med mandelmassa. Den är supergod 

 

 

Min man tog denna som också var jättegod

 

                                                      

Nordic Nest 

 

Nu har dom även en barnmeny i form av pannkakor med sylt och grädde

 

                       

       

Jag fick ett tips av Pisan min bloggvän/vän sen många år gällande denna låt. Det är Jill Johnson med Merry Christmas (december) det blir låt nr 6 i julserien. Tusen tack snälla du den är jättefin och jag gillar hennes musik och röst. Jill Johnson är både countrysångerska och låtskivare och hon föddes i Ängelholm och är lika gammal som min son

 

I dag har vi bara haft 3 grader kallt men det blåser lite. Det verkar inte som vi får nån snö på julafton. Det blir en jul i lugnets tecken precis som förra året. Hoppas ni har en fin jul att se fram emot mina kära besökare. Sköt om er och ha det så bra.

 

                            

 

 

#Björn #boll #tomtar #Gretas #saffranssemla #barnmeny #Jill 

Av Malin wiper - 23 december 2021 08:00


 

I dag promenerade vi en bit från stadskärnan på små gator i villaområden och promenaden tog 4,36 km och det var vi nöjda med. Här kommer lite bilder på vad jag såg utefter vägarna


 

En fin stor tomte stod på en altan och höll i en hållare för marschaller. Bakom lite ljusslingor

 

       

Bruce Springsteen med Santa Claus Is coming to town från 2007

 

                        

Print Image

 

En trätomte med lite blommor omkring sig på sidan om en trapp. Klicka här för att se en katt på hal is


 

Jag tror jag fotade detta förra året också men det är så påhittigt och roligt. Så här ser stoppskyltarna ut på håll


 

Jag zoomade in  en av skyltarna som stack upp från planteringen och där står det: Santa stop here. I år får inte tomten komma längre än så, stackars tomten i dessa pandemitider.

 

Fick redag på av Smålandsjenny i en kommentar nyss att skylten betyder inte vad jag skrev utan: Dom vill att tomten skall göra ett stopp och komma hem till dom. Tack Smålandsjenny

 

                                      

Dive In

 

En cykel stod vid ett elskåp så övergiven och sadellös

 

  

Gifer

 

Efter det så dök det upp ytterligare ett elskåp och där stod ett par badtofflor så man blir inte förvånad över nåt längre


 

Efter det promenerade vi in till Hanstäppevägens lekpark där vi gått igenom en gång förut också. Det finns bänkar och bord på vägen till parken som är en jättefin väskött lekpark där även föräldrarna har många bänkar att sitta på och även ta med sig fika


 

En lekställning av nåt slag och denna ser jättefin ut.


 

Det är så kul att det finns en hammock på sidan om lekparken där man kan slå sig ner på vår och sommar

 

  

Den såg lite tom ut så jag fixade in lite julfint i bilden och sånt gör jag i  photoshop som jag tycker är lätt att jobba med och inte så rörigt som många andra bildbehandlingsprogram

 

 

Sen gick vi vidare och jag såg denna fina koja med både trapp och rutschbana 

 

 

Det är så roligt varje gång man ser ett solur i trädgårdar för sånt är på väg att försvinna

 

       

Merry Xmas everybody med Albin Lee Meldau

 

Nu har vi dan före julafton och ingen snö syns till än hos oss utan bara frost. Hoppas vi får lite snö i alla fall för det blir lite ljusare och ger lite julstämning. Hoppas ni har det bra kära besökare och tack för att ni tittar in. Ha en fin torsdag och sköt om er

 

                               


Clipart Library  


#promenerade #tomte #Bruce #stop #badtofflor #lekpark #hammock #koja #Albin

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards