Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 december 2021

Av Malin wiper - 22 december 2021 10:45


     

      

Här kommer sång nr 5 som har ordet december (christmas) i texten. Det blir med Michael Bublé och låten It's beginning to look a lot like christmas. Många har mist nån när och kär så julen bär också på sorg och saknad och värst är när unga drabbas och inte får vara kvar hela vägen på livsstigen. 

 

                                                   

Clipart Library 

Michael Bublé är en kanadensisk sångare av kroatiskt och italienskt ursprung. Hans musikstil är som pop med vissa inslag av jazz. Han har flera Grammynomineringar och ett flertal Juno-awards. Bublés tredje album släpptes i maj 2007. Hans mest kända låt är Home, en jazz- och popballad som bland annat sjungits av deltagarna i Idol världen över. 

 

     

Joss Stone med Never forget my  love 

 

                            

Chilli 

Denna figur utan huvud låg på en gräsmatta nära gångvägen. Kan det vara nåt slags av transformer skapat efter nåt datorspel för det ser inte ut som varken dåtid eller nutid

 

  

Nu gungar jag vidare och försöker göra nåt vettigt av denna dag där vi vaknade 09.30 igen. Det är nog för att vi vaknar mitt i natten nu och har svårt att somna om. Jag tror att mattan drogs undan när smittan började öka igen på grund av den nya varianten. Nu börjar det om igen och man skall gå omkring och vara rädd. Det känns som rätt beslut för oss att ställa in julen och bara vara vi två hur mycket man än saknar gemenskapen med sina nära.

 

                   animated-christmas-line-image-0137 

Vi får träffa dom under mer säkra förhållanden än att dom skall ligga över hos oss. Utomhus med munskydd och samma avstånd som när corona dök upp, Det är mycket svårare för dom som har barn, många barn och barnbarn. Det verkar ju inte som vaccinet skyddar fullt ut. När jag varit utomhus och kommer hem så är jag helt slut av att ha tagit mig fram på en spelplan för det hålls inte avstånd så jag får ofta gå ut på gräsmattor och andra buckliga ställen för att skydda mig. Trots allt får man hålla modet uppe och jag önskar er en så fin dag som möjligt bara två dagar före julafton. Kram på er

 

                                                


#Michael #Joss #omicron 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards