Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 december 2021

Av Malin wiper - 25 december 2021 11:00


         

       

Nu kommer nr 8 av sånger som har december i namnet. Peter Hollens med December song

 

                                     

Clipart Library 

Peter Hollens är en amerikansk musiker. Han har hållit på med pianomusik sedan 1999 när han tillsammans med Leo da Silva grundade On The Rocks, en a capella grupp på University of Oregon,

 

 

Det här  huset ligger ca 100 m från vår bostad och där fanns förut Zoo Center. Dom har flyttat och snart öppnar Petterssons Glasmästeri där istället. Sist hade dom inte fått upp skylten men nu hade den kommit på plats. Jag tycker den är snygg och tydlig

 

                                               

Clipart Library 

Klicka här för att se när Zoo Center låg där. På nya stället heter djurbutiken C.M ZooCenter AB

 

 

Deras skylt lite längre bort på huset ser ut så här. Det ser ut som den skall kopplas in så det lyser på skylten

 

                                               

Clipart Library 

      

Här passar en låt in som heter When I'm Cleaning Windows. Jag har haft orginalet inne flera gånger så jag tar en cover av låten med Matt Black och han gör den rätt bra. Klicka här för att höra orginalet med George Formby 

 

 

Jag såg denna trapp stod för sig själv på vår promenad i går. Tänk er att man står där och håller ett jultal. Jag roade mig med att sätta dit två utomhuslyktor från Living

 

 

Tack för alla fina julkort och även hälsningar över nätet. 

 

                                 

Clipart Library 

För mig känns julen slut nu men man måste ju äta upp julmaten och försöka njuta lite till. Vi kommer att ha en innedag i dag för det har vi inte haft på länge. Juldagen är ju så så tråkig när nästan allt är stängt. Jag ser bara fram emot att träffa min son på måndag. Vi har i alla fall haft snö och 11 grader kallt nu i två dagar. Hoppas ni haft en härlig julafton mina kära besökare. Ha nu en fortsatt fin jul


#Peter #Glasmästeri #Matt #George #julkort

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards