Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 december 2021

Av Malin wiper - 29 december 2021 16:30



          

 

Min son bjöd oss på mat när vi var till honom i måndags. Det blev på ett nyöppnat ställe som heter Brödernas i Enköping. Det är en hamburgerrestaurang men det finns även lite mer att välja på. 

 

Klicka här för att komma in på deras facebook. Dom finns tydligen i Västerås också så det är en kedja


 

Här går man in och vi ville först kolla så det inte var så mycket folk. Det var inte  så många just då så vi tordes gå in. Dom har fått så bra betyg så det verkar populärt


 

Dom hart döpt en burgare till Lisa Ajax Halloumi Crisp. Hon har varit med i Idol förut. Klicka här för att läsa om deras hamburgare som är glutenfria och se lite bilder på burgarna

 

                                                     

Clipart Library 

Lisa Ajax är en svensk sångare och videobloggare. Hon vann Idol 2014 med låten "Love Run Free". Den placerade sig på plats 48 på Itunes under sin första vecka. Hon har gått till final i Melodifestivalen tre gånger: 2016, 2017 och 2019 


 

Det fanns barbord, vanliga runda bord plus snygga bås


 

Dom hade en våning till men det var inte öppet när vi var dit. Vi satt vid ett runt stort bord långt ifrån där det satt folk

 

       

Jag håller tag i julen lite till med Norah Jones och låten Christmas Calling

 

                         

Clipart Library

 

Min son tog en Tryffelburgare som han tyckte var otroligt god. Allt serverades på en silverfärgad avlång bricka. Till detta pommes stipes och en valfri sås

 

                                        

Clipart Library

 

Väldigt välgjorda och lyxiga burgare och priserna var därefter kunde jag se så här efterråt


 

Jag valde en vegetarisk ostburgare som var magiskt god och jag tyckte den var den godaste vegoburgaren jag ätit hittills. Osten var dessutom av högsta kvalitet så det spred sig en god smak i gommen. Till detta pommes strips och jag valde en  béarnaise-sås som var av hög kvalitet. Vi drack vatten till maten

 

                                                                

Clipart Library

 

Min man tog nåt mer lättuggat i och med att han har 25% mindre tunga efter cancerop. Det blev i form av en rätt som går under namnet Dirty Plate. Den bestod av fries, tärnat kött,  bacon, chipotlemajjo, färsk chili, hackad salladslök, saltad creme fraiche och cheddarost


Klicka här för att se lite optiska illutioner

 

       

Chris Rea med Winter song

 

 

Det var så vackert ute i morse då vi vaknade. Träden var helt vita det var vindstilla och verkligen njutbart att titta ut. Vi hade några grader kallt men nu börjar snön tyvärr smälta lite för vi är snart nere i nollgradigt. Vi har i alla fall njutit av denna dag. Vi hade lite pengar kvar på bilkontot så vi åkte ut några timmar och njöt av en riktig vinter med snö under julen. Det var länge sen man upplevde det. Vi var lite uttråkade och samtidigt så hade vi några ärenden som vi behövde uträtta. Hoppas ni har det bra under mellandagarna. Sköt om er och ha en fin fortsättning på julen fram till nyårsafton. 

 

                  


Clipart Library 

 

#Bröderna #Lisa #Norah #tryffelburgare #ostburgare #Dirty #Chris

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards