Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 december 2021

Av Malin wiper - 18 december 2021 15:00


  

För nån vecka sen var jag in till Stilmark kläder för att ta några kompletterande bilder som jag inte fick in i förra inläggen. På bilden en klassisk papperspåse med Stilmark logga, så snyggt


 

Dom har otroligt mycket att välja på när det gäller herrkläder så det finns kavajer av alla de slag och även kostymer. Allt är välskräddat. Jag fick inte till färgen riktigt på denna kavaj så klicka här för att se en snyggare bild jag tog i juni 2021


 

En kavaj i lite mer beiga toner med gula inslag

 

                     


Klädborste från Hammargruppen 

 

En sobert gråbrun kavaj med mönstrad skjorta under. Dom har även slipsar, slipsnålar, flugor, skärp, underkläder, nattkläder mm

 

                                       

Clipart Library 

      

Här visar Sven hur man knyter en slips


 

Jättesnygg ensemble med skjortjacka och en passande skjorta under. Det går ju att variera hur mycket som helst med t-shirt, linne eller bara den tjocka skjortjackan. Den är även bra som en tunn vårjacka eller en kall sommardag


 

Här håller Torbjörn upp en jättefin blå halvpolo i snygg blåfärg


 

Vill man tuffa till sig lite så finns det mycket att hämta där också. Såsom denna ensemble med en svart t-shirt med en vit döskalle som motiv. Ovanpå en mjuk tröja utan eller med ärm. Glömde att kolla ordentligt

 

                                                    

Clipart Library

 

Dom är så bra på att dekorera och göra det stilfullt på denna klädbutik. Här ligger det skjortor på det runda bordet och under byxor. på toppen en orange tröja med en snygg rutig skjorta under. Klicka här för att se hur min mans hembetjänt ser ut

 

                                               

Furniture Box

 

I skylten är det alltid så estetiskt och stilfullt också. Jag skall gå ut nån eftermiddag då det blivit lite mörkt och se om jag kan fota skyltfönstret


 

Skjortor och tröjor i lite olika bruna toner. 

 

      

Här kommer en gammal klassiker med Gilbert O'Sullivan som heter Nothing Rhymed. Gilbert O'Sullivan är en irländsk-brittisk sångare, pianist och kompositör. Han var en populär popartist under det tidiga 1970-talet. Hans mest populära låtar var Alone Again (Naturally), Matrimony, Clair, Get Down och What's In A Kiss. Under 2000-talet och 2010-talet har han fortsatt ge ut ny musik på små skivbolag och uppträtt. Här är särskilt populär i Japan 


 

Dessa strumpor är nyhemkommna och Torbjörn sa att det är en jättebra och hållbar kvalitet på dessa


 

En skinnkeps i brunt och en i svart tyg under

 

I dag blev det ett bottennapp vad gäller våra promenader. Vi gick bara 2,5 km och hade tänkt gå ut efter lunchen men vi blev så trötta i och med fullmånen så vi tar en vilodag. Vi tar nya tag i morgon så nu ägnar vi oss åt att fixa och städa hemma än om vi inte skall ha folk här på ett tag så vill vi ha städat. Det finns hur mycket som helst att göra när det gäller att gå igenom alla gamla foton och negativ men jag drar mig för detta i och med att det blir mycket att ta sig igenom men vi måste för vi kan inte lämna allt i kaos åt min son när vi är borta. Ha en fin lördag i njutningens tecken kära ni.

 

                      


Clipart Library 


#Stilmark #kavajer #slips #halvpolo #skjortor #Gilbert #skinnkeps 

Av Malin wiper - 18 december 2021 09:00




                              


Jag skall sätta in en låt varje dag en tid framöver där ordet december ingår och här kommer låt nr 1

 

      

Mikael Rickfors med låten December. Låten finns på ett album som heter Tip Tap och det släpptes 1987. Detta var nytt för mig. Jag har sett honom live när jag bodde i Gävle och då var han med i gruppen Grymlings och dom uppträdde på Furuvik i Gävle. Med i den gruppen var även en av mina favoriter Pugh Rogefeldt. Mikael Rickfors har varit aktiv sen 1960 och är så fortfarande

 

                               

 

  

Jag zoomade in en mäktig kråka som stod där vi ett träd och visad upp sig

 

                                                

  

En bit därifrån i ett buskage stack en sparkcykel upp som smälte in i underlaget med sin dämpade färg

 

 

På ett annat ställe låg detta som såg ut att vara en liten tunn bok av nåt slag 

                    

 

Jag vände på den och där står det Bonden Konrad och den nya traktorn av Malin Biller

 

 

I dag träffade jag även den vita katten som jag inte sett på ett tag nu. Han heter Misse och är 9 år gammal. Väldigt cool, trygg och välmående katt 

           

  

Han var inte så intresserad av mig denna gång utan det var nåt innanför buskarna som lockade mer  

 

 

Det finns en klottrare här i samhället som går under namnet MAF och man ser ofta den personens klotter lite här och där. Här har hen svävat ut och fyllt en halv plåtvägg med sitt klotter

 

            

Darin med What's Christmsas Anyway. En helt ny jullåt med Darin

 

                                 


Vi vaknade 08.00 och det är 5 grader varmt så det gäller att passa på att fortsätta dom långa promenaderna. Nästa vecka skall det ju bli kallare. Det känns att fullmåne är på gång och jag brukar bli påverkad även några dagar före. Vi har ställt in julen i och med att smittan eskalerar och i Västerås börjar det sprida sig rätt mycket nu. Även om man som vi är fullvaccinerade så kan man få det ändå och vi vill inte riskerar något i och med att vi klarat oss så länge. Det känns tråkigt då vi även fick ställa in förra årets jul. Det vi kommer att göra är att åka till min son i mellandagarna och umgås några timmar utomhus med munskydd för att inte få träffas alls känns inte bra. Vi får se hur det utveckar sig framöver. När/om det blir bättre tider så får han komma och ligga över en helg så vi kan umgås lite mer igen och sen även vara hemma hos honom och umgås med att se film och mysa som vi gjorde innan 2020. Nu är det lördag och man får se till att göra nåt av den så man får lite glädje. Ha nu en skön lördag så här före den kommande julen. Sköt om er

 

              

 

 

#December #Mikael #kråka #sparkcykel #bok #Biller #Darin

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards