Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 december 2021

Av Malin wiper - 14 december 2021 08:15


      

Min son har tipsat om en dokumentärserie som heter Konspiration UFO. Den kan ses på SVT Play och är i 4 delar. Nu har jag sett alla avsnitt och det var väldigt intressant och spännande. Det går inte att förneka att det hänt saker och man förstår när man ser serien att mycket av detta har mörklagts. Klicka här för att se ett klipp från 2017

 

                                                     

                                Clipart Library 

Handlingen

 

När de tidigare hemligstämplade Pentagon-dokumenten släpptes sommaren 2021 blev frågan om oidentifierade flygande föremål återigen brinnande aktuell. Varifrån kommer vår till synes ändlösa fascination för fenomenet UFOs? Och vilken roll har amerikanska myndigheter, politiker och företag spelat i att dölja eller förvränga sanningen? Det är några av de frågor som den legendariske filmproducenten JJ Abrams ställer sig i den här fyrdelade dokumentärserien.

 

                           

Clipart Library

Jag har själv varit med om en upplevelse som var utöver det vanliga men det har jag bara berättat för min son och min man. Jag skall ändå skriva ner detta och även rita figuren jag mötte. Min man berättade att han hört att den gångvägen jag gick på hade det hänt saker på förut som folk berättat men ingen vill kännas vid sånt har man förstått. I Hällefors där jag bodde några år hade det hänt nåt som blivit känt. Klicka här för att läsa om detta som hände 1981. Klicka här för att läsa om vad UFO Sverig skriver om detta 

 

       

Thomas Di Leva med Life on mars (David Bowie cover) 

 

Nu är det tisdag och man får hålla sig på jorden. I går blev vår promenad sammanlagt 5,22 km och man svävade inte precis fram för det gällde att greppa tag i underlaget så man inte halkade. Nu har vi 3 varmgrader så det lär bli både varmt och snöfritt på julafton precis som vanligt dom sista årtiondena. Det är bara övre norrland som har riktig vinter numera. Fast just nu känns det mer skrämmande att smittspridningen börjat eskalera igen med den nya varianten. Känns lite oroligt när man skall träffas i jul. Nu önskar jag er en så bra dag som möjligt i julstressen.  

 

                            


Clipart Library 

                     

#Dokumentärserie #flygande #Abrams #Hällefors #Thomas 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards