Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 december 2021

Av Malin wiper - 3 december 2021 09:30



                              

Clipart Library

Jag hade tänkt ta min tredje vaccinationsspruta nu före jul. Den ges i Kolbäck och man kan åka med gratisbussen dit. Då visade det sig att dom bara kan tillhandahålla vaccinet Modena där. Jag har fått vaccinet pfizer och skall ha samma nu, så har det sagts, och även stått på nätet att man skall ha. Då måste jag åka till Västerås för där har dom det vaccinet. Men det blir ju en extra kostnad då dom menar att har man inte bil så skall man åka buss. Det avråder dom nu för och då får jag betala medans andra får gratisbuss till Kolbäck.

 

                                       

 

Till saken hör att jag reagerade så bra på pfizer och fick inga som helst biverkningar och det är ovanligt för mig. Jag tål ju inte influensavaccinet och sen jag slutade med det så har jag inte haft en enda förkylning på 5 år. Jag har ingen lust att hyra bilen för att vaccinera mig utan det skulle dom ha sett till att vi kunde göra här allihopa. Det har verkligen inte fungerat som det ska. Dessutom har jag svårt för att åka buss i och med min allérgi som har eskalerat och jag kom ihåg innan vi började hyra bilen hur dåligt jag mådde varje gång jag åkte buss. Jag vet inte vad dom tänker på för det var så bra när man fick dom två första sprutorna på Hallstaparken i Forumingången. Det fungerade perfekt och jag törs inte ta nåt annat vaccin än pfizer. 

 

 

Nu har munskydden kommit tillbaka och det slängs lite överallt i vår utemiljö. Hur tänker dessa personer som bara tar av sig munskydde och slänger det där dom går och står, för mig är det en gåta. Detta ovan låg på en trottoar men jag räknade till 7 st på vår promenad i går. 

 

                               


Nu är julen räddad då det finns munskydd för tomten. Detta finns  hos Skojiga saker . Jag är själv lite oroad inför julen när dom börjar med restriktionerna igen. Kan man fira jul tillsammans med andra eller skall det bli andra året med en ensam jul?. Vi får se vad dom säger men det lutar ju åt fel håll i och med att fullvaccinerade insjuknar i omicron

 

 

I går såg jag en dambinda ligga där på trottoaren i sin förpackning. Förra gången jag såg en så satt förpackningen på en "buske".  , passande va?. Den var halvöppen men denna var helt förpackad. Jag tror att nån haft såna i sin väska och tagit upp nåt annat och förpackningen har ramlat på marken så jag tror inte att det är nån som slängt den

 

 

Det är inte bara cigarrettfimpar man ser massor av på marken utan även tändare

 

I dag är det 8 grader kallt men vindstilla och vi har inte fått nån snö än. Vi kommer ut lite sent på vår promenad i dag för vi skall ha lite spaförmiddag med fotvård och fotbad mm. Längtar tills i morgon då vi skall träffa min son igen.  

 

  

En bild på mig från Hammartorget i december 2020. Det var en ensam jul så vi åkte ut rätt mycket med elbilen för att det skulle hända nåt i alla fall

 

        

Efter allt negativt i detta inlägg så behövs nåt fartigt och upplyftande. Det får bli med The Cadillack Kings och låten Betty Lou. Ha nu en fartig och bra dag mina kära besökare 

 

              


Clipart Library 

 

#pfezer #munskydden #tomten #Skojiga #omicron #Dambinda #Cadillac

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards