Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 december 2021

Av Malin wiper - 6 december 2021 16:30


 

Jag var in en tur på Stilmark som är en jättefin klädbutik här i vårt centrum och dom har mest herrkläder men även en avdelning av damkläder. Så här såg det till höger då man kommer in till butiken. Dom skyltar ofta om så det är väldigt varierande. Nu var det inför julen och det såg jättefint ut

 

                           

Klicka här för att se ett inlägg jag skrev ang Stilmark maj i år. Klicka här för att se ytterligare ett inlägg från maj där min man köpte en snygg t-shirt och senare köpte han även en i blått. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrivit lite historik över Stilmark             


 

Det kändes lite märkligt för längst bort på bilden fanns förut Expo skor men dom har lagt ner tyvärr. Stilmark hade ändå fått till det som en vägg med draperier, lite mönster av björkar och julsaker så det såg väldigt snyggt ut. Dom har även fått till det så det är mer rymd och mellan klädställningarna. Kul även med en butik som inte ser ut som alla nya klädbutiker utan det är personligt, mysigt och väldigt proffsigt så dom har öga för detta och det skall upplevas live

 

 

Här ser ni deras julöppettider och det kommer att bli luciafirande med luciatåg i centrum 13/12


 

Dom har satt tomtar och krukor med julblommor på flera ställen och även annan julpynt


 

Dom har väldigt mycket av kostymer och kavajer och så har dom mycket att variera till dessa av både finskjortor, slipsar, flugor, slipsnålar mm. Allt håller hög kvalitet hos dom och det är en ynnest att få ha kvar en sån klädbutik som även gått i generationer

 

                                                   

        

Sammy Davis Jr med The Candy Man. Sammy var en riktig showman som kunde underhålla på scenen. Han var alltid så stilfullt klädd också så han passar in i detta inlägg. Sen gillar jag hans tidlösa snygga röst och hans humor. Han dog 1990 i en ålder av 64 år

 

         animated-christmas-cane-image-0016          animated-christmas-cane-image-0016          animated-christmas-cane-image-0016          animated-christmas-cane-image-0016 

 

Den här fina jackan blev min man förtjust i och dom har satt den så fint framför en julbonad. Hade man haft den lönen man hade då man jobbade så hade vi köpt ännu mer där än vi gör. 


 

Här håller Torbjörn som driver butiken upp en fin jacka

 

                            

 

Två av många snygga jackor hos Stilmark

   

Ett runt bord fullt med skjortor, byxor och en täckjacka längst upp


 

Behöver man nåt riktigt varmt i tröjväg så finns det massor att välja på. Denna tröja såg både snygg och mysig ut

 

                    animated-candy-and-sweets-image-0022


En blå tröja i fletch med blixlås och den fanns i flera färger 


 

Ett bord fullt med varma tröjor och skjortor i hösten och vinterns färger


 

I skyltfönstren som är i en lång rad så har dom lagt olika julpaket och det mellan skyltdockorna

 

Fortsättning följer med del 2...............Sen kommer det även lite av damkläder mm. 

 

I dag var det verkligen en riktigt vinterväder men jag är glad för att det inte blåser. Nu skall vi bara ta det lugnt och sitta vid våra datorer och se nåt spännande eller roligt. Hoppas ni har det bra och får en fin kväll

 

                   

       

Ed Sheeran & Elton John med Merry Christmas 

 

#Stilmark #tomtar #kostymer #Sammy #jackan #tröja #skyltfönstren #Ed #Elton

Av Malin wiper - 6 december 2021 12:15

 

När vi var till min son i lördags så åt vi på Drottningens Pizzeria. Som ni ser så ligger det byggmaterial utanför och det är för att det skall bli en uteservering också. Min son sa att det är ett bra ställe och jag gillar deras skylt som är lite annorlunda än andras och lyser upp på kvällen. Min son bjöd på maten..  . Det verkar vara nya ägare för när man kollar på facebook så är det gamla inlägg och det ser inte likadant ut. Dom nya ägarna skall göra en ny uteplats

 

                                             

Clipart Library

  

På ena sidan så sitter en liknande skylt som beskriver vad dom har att bjuda på. Pizza, kebab, pasta och sallad

 

                                                  

Clipart Library

 

När vi kom in så såg det jättefint, mysigt och ombonat ut. Deras salladsbar var så fräsch och smakade jättebra


 

Här ser ni min mans blandade sallad som han tog före maten


 

I ett hörn av ena lokalen stod denna vackra julgran och gav julstämning. En tavla med Marilyn Monroe satt på ena sidan om julgranen och på andra en hög snygg spegel

 

     

Marilyn Monroe med I Wanna be loved by you från filmen Some like It hot

 

                                             

Clipart Library

 

Det var inte så stort där men dom hade två lokaler och dom var så mysigt och  fint möblerade. I fönstret en rad med lysande tomtar och sånt ger mysfaktor också. Jag var in på toaletten och den var hur fräsch och fin som helst. Önskade att jag hade tagit med mig kameran in för det var så snygga retrotavlor där.

 

  

 

Detta är två av killarna som arbetade där eller så äger dom stället. Glömde att fråga men det kommer ju fler tillfällen framöver då vi besöker min son. Jättetrevliga och proffsiga killar som även hade humor. Killen till höger skojade lite med oss och det livade verkligen upp. 


 

Tyvärr fick jag inte så bra bilder och här sitter vi inne i en egen vrå som var supermysig men jag hade lite för bråttomt.. Hade velat fota hela stället men det är så populärt så när jag skulle fota så kom det in fler folk och då var vi på väg ut. Det blev ingen bild på mig för jag satt för nära kameran så det såg inte klokt ut men vi får ta en ny nästa gång vi går dit


 

Det vi åt såg mycket bättre ut i verkligheten än på mina bilder. Min man och jag tog lasagne och det serverades så snyggt. Ett stekfat med lasagnen i och sen en härlig sallad där man även fick både svarta och gröna oliver. Det var verkligen supergott och inte så dyrt


 

Min son Mr C åt en inbakad pizza som såg ut som en häftig ubåt. Han sa att den var jättegod och till den flera goda såser

 

      

Nu passar det bra med en riktig klassiker. Lasse Holm med Canneloni Macaroni

 

Klicka här för att komma in på Aftonbladet och läsa om vad Lasse Holm skriver om ålderism och jag håller med honom fullständigt och har skrivit mycket själv om detta i min blogg. 


 

Där vi satt fanns det jättefina tavlor och här ser man en avlång med delar från en Chrysler. Nu önskar jag er en härlig början på en helt ny orörd vecka

 

                                                  

 

#Drottningens #sallad #julgran #Marilyn #killarna #lasagne #Pizza #Lasse 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards