Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 juni 2020

Hallstaparken utomhus och inomhus café del 1 och Susanne Croner

Av Malin wiper - 6 juni 2020 18:15


                      

 

Trots att det var risk för regn så promenerade vi bort till Hallstaparken för att njuta av en kaffestund på deras uteservering. Det går att fika inomhus också. Det är så pyntat och fint framför Södra entrén med blommor och utemöbler. Där kan man ju också slå sig ner med sitt fika. 


 

Det är en rätt stor uteservering i det gröna med fågelkvitter och ett stort mäktigt kastanjeträd i mitten. 

 

                     animated-bird-image-0315                                                animated-bird-image-0315 

 

Utemöblerna står på behörigt avstånd och det är bara att välja vart man vill sitta.


 

Vill man sitta lite undanskymt för sig själv så väljer man den vita gruppen bakom kastanjen

 

  

Jag och min man filmade en snutt var men det blev så skakigt så nästa gång jag skall filma så tar jag med mig enbenstativet till kameran. Fast det vore ännu häftigare att ha en sån där Go Pro (action) kamera. Min son har en sån. 


 

Vi valde en grupp för två som såg mysig ut.  

                        

    

Här sitter jag i startgroparna för att ha en mysstund. Det var ju röd dag så jag valde en röd mugg


Kolla in smörgåsarna vi beställde..  . Dom är otroliga på att dekorera smörgåsar så dom är fina både för gom och öga


   

Min mans smörgås på nära håll. Jag är barnsligt förtjust i gapande smörgåsar. Han valde salami, brie och massor av grönt


 

Själv valde jag en med brie, vanlig ost och massor av grönt. Jag fick bara i mig halva för jag går lite på diet och magen har börjat krympa ihop lite. Äter inte efter 18.00 på kvällarna och det sista målet är havregrynsgröt. Jag har ändrat på en hel del. Min man fick äta upp den andra halvan. Det var otroligt goda smörgåsar.


 

Vi satt kvar ett bra tag och bara insöp miljön, fågelkvittret och lugnet. Som min man brukar säga: att man skall "efternjuta". Vi beställde även in pärondricka för vi blev lite törstiga och då kunde vi sitta ännu längre och njuta. Jag blev så lungn i själen och riktigt gick ner i varv             

 

 

Här är deras Café meny och öppettider. Förutom detta finns det även kaffebröd och det såg supergott ut. Dessutom har dom glass

 

                             

 

Det blev inget regn och solen kom fram till slut. Vi fick oss en liten promenad dit och en lite längre hem. Vi kände oss så nöjda och glada efter efter den mysiga fikastunden. Vi hade tänkt gå ut igen efter lunchen men det började blåsa och regna för fullt så vi håller oss inomhus. Ha en fortsatt fin lördag

 

Fortsättning följer med del 2 ...............................................

 

 

Jag fotade Susanne Croner och Ova Croner och det inomhus. Jag tog lite bilder inne också för det var inget folk där just då. Urgulliga tjejer och duktiga och kreativa på det dom gör

 

     

Susanne Croner med låten On My Own. Det är Susanne som driver Hallstaparken. Hon är även konstnär och körledare så hon har många järn i elden. Hon har en jättefin röst


#Hallstaparken #Uteservering #Smörgåsarna #Pärondricka #Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards