Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 juni 2020

Av Malin wiper - 9 juni 2020 13:00


   

När vi var ute och åkte på en liten väg så dök lite kor upp. En av dom stod bakom ett träd och tittade fram så fint. Jag gick ut och fotade  och pratade lite med dom. Det var en ko som stod bakom denna ko så jag fick trolla bort den i fotoprogrammet för det såg så konstigt ut


 

Dom var rätt många och såg ut att ha det jättebra. Fin hage med härligt gräs, stenar och en mäktig skog

 

 

Dom blev nyfikna ett tag men sen brydde dom sig inte om mig. Förstod att jag bara ville dom väl

 

 

När man går ur bilen och närmar sig kona så står dom blixtstilla en lång stund och bara stirrar på en. Det känns jättegulligt

 

           

Dagens vindsnurra


   

                                      

 

Lite längre bort stod en kraftfull tjur


 

Kul skyltar som stod mot en ladugårdsvägg

 

                                animated-rooster-image-0017                                                               animated-rooster-image-0017

  

Traktormotiv får jag aldrig nog av

 

                                                                 


Nyckelring i form av en traktor från Kramp

 

Utefter mindre vägar så kan vadsomhelst dyka upp. En fin gammal bänk med några blomlådor 


       

Miss Li & Petter med Blommorna. En repris sen ett annat inlägg. Den är både vacker, häftig och har nåt att förmedla. Allrahelst i dessa osäkra tide och även annars också för vårt liv flyr så snabbt iväg i intet..

 

                 Nu hoppas jag ni alla får en "Ko" lugn daganimated-cow-image-0160


 

En keramikko som min svägerska Kerstin skapat och även skålen till höger med en fågel. Hon är en mångkunnig konstnär. Jag fick dessa för ett antal år sedan och vårdar dom ömt. Jag har alltid gillat kor och nu är jag även ett fan av fåglar då jag fotar så mycket och har kommit dom så nära

 


#Kor #Vindsnurra #Traktor #Skyltar #Li #Kerstin

Av Malin wiper - 9 juni 2020 08:30


 

I går tog vi även en tur ner till Öster Mälarstrand för en promenad bland bryggor, båtar, änder och annat. Vi gick omkring där jättelänge och kollade runt. Det är verkligen avslappning på hög nivå


 

Badstranden var tom så det var bara solstolar som stod där och väntade. Det syns på vattnet att det blåste kraftigt

 

 

En andhona på väg ut i vattnet


 

Lite vätska behövs


 

Kolla in mina "Ank" andläppar..  

 

 

En vacker segelbåt som ännu inte kommit i vattnet

 

       

Kate Melua med If you were a sailing boat

 

 

Det finns hur många båtar som helst nu i småbåtshamnen som ligger och väntar på att få åka ut på öppet vatten. Här en brygga med lite mindre storlek på båtarna.

 

   

                     animated-ship-image-0043                animated-ship-image-0043                animated-ship-image-0043                animated-ship-image-0043

 

 

En lite större båt på land som var på väg för att sjösättas. Jag har tagit fler båtbilder men dom får komma in i ett annat inlägg

 

 

Nu börjar det komma blommor i denna pelargon också. Den har vi planterat i en kruka som är ett minne från ett arbete jag hade ett års tid på 1970-talet. Klicka här för att läsa om detta

 

I dag skall vi som vanligt promenera och på eftermiddagen måste vi städa badrum och toalett. Vädret har visst kommit för att stanna en stund

 

             

          Dagens vindskulpturer.

 


                                                                   Minnena ser mig av Tomas Tranströmer

 


                                                       En junimorgon då det är för tidigt
                                                       att vakna men för sent att somna om.


                                                       Jag måste ut i grönskan som är fullsatt
                                                       av minnen, och de följer mig med blicken.


                                                       De syns inte, de smälter helt ihop
                                                       med bakgrunden, perfekta kameleonter.


                                                       De är så nära att jag hör dem andas
                                                       fast fågelsången är bedövande.



                                                       (ur “Det vilda torget”, 1983) 

 

 

 #Mälarstrand #Solstolar #Andhona #Segelbåt #Kate #Vindskulpturer #Tomas

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards