Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 juni 2017

Tupperware hissa upp och Bobby Rush

Av Malin wiper - 6 juni 2017 15:00



 


Vi fick denna sillburk i hårt plast av min son för ett antal år sedan och den är så praktisk för man kan lägga in sill i den och även servera sillen från burken om man så vill. Den är köpt på Tupperware. Klicka här för att komma in på Tradera där det finns en likadan till försäljning. Den går under namnet "Tupperware hissa upp". 

 

       


Grytunderlägg med sillmotiv 


 

 


Här ser man delarna till burken. En gaffel, en insats som man kan hissa upp så det är lättare att ta för sig

 



Bobby Rush med Night Fishin. Bobby Rush föddes 1933 och är en amerikansk blues musiker, kompositör och sångare. Hans stil innehåller element av blues, rap och funk

 

                                                                      

 


 


Så här ser det ut när allt är i och den röda gaffeln har en egen plats mitt i röret

 


Vi hittade nu ytterligare ett användningsområde. Mr T kom hem med ett paket avlånga saltgurkor som han skar upp och vi hade ingen passande burk. Då kom vi på att kunna använda sillburken 


Klicka här för att se fler användningsområden. Klicka här för att se en annan typ av denna modell. Klicka här för att se en lägre modell på Tradera


 

 

 

    


 

   

 

 

Jag såg "Badrock" i går på TV 4 play och jag sitter i efterhand och önskar att jag åkt och och upplevt det då det begav sig. 2016 hade dom en jubileumskonsert.  Klicka här för att läsa hela historien runt "Badrock"                          




# Sillburk #Tupperware #Bobby #Saltgurkor #Badrock

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

6 juni 2017 22:29

Hej!Tuperware hade en del praktiska grejer.Dom finns i Enköping har jag sett.
Tittade på nationalfirandet från Skansen.Anne Lundberg är trevlig men tyvär har jag svårt att höra vad hon säger.För övrigt va det som vanligt och solen sken över alltihopa.Kram,Inger

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

7 juni 2017 09:32

Det är kvalitetsplast. Min son var på ett sånt party med sin tjejkompis och då köpte han en sån till oss

Anne Lundberg är verkligen bra och proffsig.

Ha en skön onsdag
Kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

7 juni 2017 07:11

Denna "hiss-upp-burken" från Tupperware är suveränt bra, köpte jag en för inte alls länge sedan.

Såg också iofs inte från början tv-programmet om Badrock, jag är också ånger på att jag aldrig har åkt på detta.
Men, det var långt från Värmland.

Ha nu en riktigt fin onsdag vännen.. // Gråmulna Kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 juni 2017 09:40

Vad kul att du också har en sån burk. Ja du det kom väl nåt i vägen eftersom man inte åkte. Det var långt från där jag bodde då också

Ha en fin onsdag själv också
Det är blåsigt och disigt här också
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards