Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 juni 2017

Av Malin wiper - 21 juni 2017 13:00



  

Förskrivet tidsinställt inlägg 


I går hämtade vi min mans bror utanför hans arbete för att åka till Café Anund. Det passade bra för brodern fyllde år och det är även sevärdheter runt detta café.

 

Klicka här för att komma in på deras facebook                           


 


Dom har byggt ut cafét så det ser ut så här på baksidan. Som ett däck där man kan sitta och mysa och även ramper för rullstol. Bakom det vita huset finns det också cafémöbler

 

Klicka här för att se vad som händer i Anundshög i midsommar och framöver

 


Vi valde att sitta på baksidan utomhus på bänk under ett träd. Det blåste rätt kraftigt. Vi och min mans andra bror och fru bjöd på kaffe med dopp (present) men dom bor långt upp i norrland. Vi hade lagt ihop pengar så jag pyntade ut ett födelsedagskort och vi köpte fin lakrits och choklad åt Mr J. Sen köpte vi en rolig konservburk på TGR med toalettpappersrulle i med mönster av insekter. Den öppnas som ölburk med en flik att dra i. Nåt kul skall man väl ha..   


 

Mr J tog en smörgås med skagenröra och kallrökt lax på toppen. Han tyckte den var jättegod           


  

Min man tog en smörgås med potatissallad och rostbiff och den var lika god. Jag tog själv en slå ihop-kaka för jag orkade inte sån stor smörgås. Kakan var också jättegod med vaniljkräm mellan


  

Klicka här för att läsa i Vlt om Anundshög som är ett historiskt område och var en viktig plats i dåtidens Sverige. Här ser ni min man och hans bror gå upp för en hög trätrapp till toppen av en hög gravhög.               


  

Då var dom uppe på toppen                      


  

Min man fotade denna stesättning från toppen av kullen            


  

Det finns även många forntida stenar lite överallt en bit bakom cafét. Dom står i olika formationer och det har blivit ett stort turistmål detta ställe. Jag har massor av bilder därifrån men det går inte att ta med allt

 

                                              

 

 

#Anund #Baksidan #Kaffe #Skagenröra #Rostbiff #Anundshög #Stensättning #Forntida


Av Malin wiper - 21 juni 2017 08:00



  


Jag känner mig lite sorgsen nu för min man och jag gjorde en missbedömning i går. Vi åkte in till Vallby (friluftsscenen)  för att vara med på ett evenemang som började 19.00 Eftersom vi varit till Västerås och umgåtts med min mans bror några timmar så åkte vi hem och vilade ett tag innan vi skulle iväg dit. Vi känner ju inte till stället och visste inte att det var så stort så man måste vara ute nån eller flera timmar i förväg. När vi kom dit var klockan 18.45 och det var fullt på parkeringen och även på andra ställen så vi hittade ingen plats för bilen. Vi blev väldigt snopna och besvikna så det var bara att åka hem igen. Synd för vi skulle lyssna till Susanne Croners kör Joyvoice.                

 

 

 

Jag får ta och fråga henne när dom uppträder nästa gång och vart. Vi var så inställda på detta så vi visste varken ut eller in. Det hade varit kul att vara med för det var även andra artister och saker som skulle hända där. Vi känner oss som två förvirrade turister   . Det går ju fler tåg tack och lov          

 

 

I dag skall jag först ringa Sjkvårdsupplysningen för jag tryckte till tummen hårt mot ett glas när jag tog det ur skåpet. Det blev en blåning och sånt har jag varit med om förr med andra fingrar. Då har det blivit bra efter en dag men denna gång har jag fått en stor kula som rör sig fram och tillbaka när man trycker på den. Dessutom gör det ont i tummen och jag har svårt för att använda den. Min man tror det är en senknuta som blivit irriterad av när jag tryckte till mot dricksglaset på dess kant. Eftersom det inte går bort så måste jag göra nåt åt det. Alltid är det nåt och jag har även en tid 16.00 till Fitness Center för att få ett träningschema som passar min kropp

 

Solen skiner och vi är uppe tidigt. Hoppas ni har en fin onsdag att se fram emot ni som tittar in. Tack för att ni tittar in.       

 

 


#Vallby #Susanne #Sjukvårdsupplysningen #Kula

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards