Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 juni 2022

Muggar, Jeff Lynne's ELO, Wildcat och John Lennon

Av Malin wiper - 6 juni 2022 15:45

  

Denna retromugg har jag haft mina pennor i ett tag och visade upp den i bloggen för ett tag sen. Jag hade köpt en hylla ovanför datorplatsen och där skulle den stå. När jag hade bilden inne så var det en person som skrev en kommentar och undrade vart jag köpt muggen för hon var intresserad av den. Jag kollade runt och det fanns såna muggar men inte med denna text. Så här skrev Jennifer i sin kommentar: Ohhhh sådan kopp vill jag ha :D Vart är den köpt? :). Klick här för att se hela inlägget som är från 2020 så det är ett tag sen

 

Nu har jag bytt ut denna mot en som min man slutat använda för han har en större behållare där han sätter pennor och annat. Om du som skrev kommentaren den gången fortfarande vill överta min mugg så får du den av mig och jag vill inte ha betalt. Annars går den till second hand eller om nån annan vill ha den. Klicka här för att se ett penställ i form av en pennvässare 

 

                                             

Förvara 

       

Jeff Lynne's ELO Telephone Line

 

 

Passande låt i och med att jag såg denna gamla telefon på en second hand för ett tag sen. Det roliga är att telefonnummret fanns kvar 185616, så enkelt det var förut. Tänk att det fanns en tid då telefonen stod hemma och inkopplat i ett jack och ingen kunde nå en förrens man kom hem. Mycket har hänt sen dess


 

Så här ser muggen jag använder ut nu. Live In New York City och John Lennon är avbildad och hans autograf. Den köpte vi på en skivbutik i Västerås för några år sedan

 

      

John Lennon med Imagine live 1975. Vi har solsken och 19 grader varmt men det blåser rätt kraftigt. Hoppas ni har en fin början på veckan. Det är ju nationaldagen men vi har aldrig varit med på nåt sånt firande. För mig är det en vanlig måndag. Ha det bra och sköt om er 

 

                                          

Occhiali 

  

Den här sportbilen såg vi när vi var ute med elbilen och körde en dag. Det skall vara en Wildcat från 2011 

 

#retromugg #Jeff #John #sportbil

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

6 juni 2022 20:10

Hoppas att vill-ha-en-sådan-mugg hör av sig.
Telefonen är läcker, jag gillar färgen väldigt mycket.
och så behändigt det var, när man ville vara i fred så drog man bara ur kontakten. Nu kan man förstås stänga sin telefon men det går liksom lite smyg. Det var så konkret att dra ur kontakten, haha
Ha en fin Nationaldagskväll Malin!
kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

7 juni 2022 08:02

Jag hoppas det men det var ju 2 år sedan och det kanske var ett tillfälligt besök på min blogg.

Gula telefoner var inte så vanligt då så den var läcker. Precis som du säger så kul så var det bara att dra ur kontakten ;)

Då får jag önska dig en fin tisdag Karin för jag kom in lite sent här

Kram

 
Ingen bild

Gunilla

7 juni 2022 12:09

Mycket enklare förr med fast telefon fast det är bra att man kan ha med sig mobilen när man är ute.
Veteranbilarna du visar är verkligen läckra och du har så många fina bilder.
Har haft fullt upp i helgen med trevliga besök av vänner så det har varit en rolig helg.
Ha en fortsatt fin vecka och må så gott!
Kram!

Malin wiper

7 juni 2022 13:30

Då var man inte van vid nåt annat och det var ett lugnare tempo. Kul att du gillar veteranbilarna nu hoppa jag få tillfälle att filma och fota på Hallsta Cruising så inget kommer emellan

Vad härlig helg du haft, så roligt. Sånt kan man leva länge på.

Ha en fin tisdag Gunilla och sköt om dig
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 30 april 08:15

    Häromdan såg jag denna  Volkswagen 1303 S från 1974. Min man och jag stod vid busshållplatsen en bit från vår bostad. Jag fick skynda mig att ta upp kameran. Vad kul att veteranbilarna börjar röra sig på våra gator nu.                   ...

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards