Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 juni 2020

Kulspetspennor från Åke, Julian Lennon och äldrevård på kollisionskurs

Av Malin wiper - 30 juni 2020 13:00

  

Det kom ett brev i vår postbox och där fanns en lapp där detta stod skrivet. Det var från min blogg/facebookvän Åke som driver bloggen nacka 144  


 

I kuvertet låg två röda jättesnygga kulspetspennor. Pennorna hade firmatryck på andra sidan med hans namn och andra uppgifter. Vad bra med pennor man kan ha sina uppgifter på. Jag har ju visitkort men det skulle vara kul med pennor också. Min man och jag fick varsin. Vi tackar så mycket för dom fina pennorna, vi blev jätteglada. Jag gillar hans blogg som har massor med bilder. 

 

                           animated-thank-you-image-0111

 

 

Hur kunde du veta att jag bara hade en penna kvar som fungerade?..  . Jag satt i båda i min pennmugg för att fota men den ena har jag sen överlämnat till min man. Jag har redan fört några anteckningar med min penna och den funkar perfekt


     

Julian Lennon med Saltwater. En låt som känns som före sin tid och är verkligen relevant nu då regnskogen skövlas och med allt annat galet som pågår. Klicka här för att få en översättning på texten. Julian Lennon är son till John Lennon. Julian Lennon är en brittisk musiker, kompositör, fotograf och skådespelare. Julian Lennon har även producerat dokumentärfilmen Whaledreamers, om en aborginstam och dess speciella relaton till valar. Den tar också upp många miljöproblem. Filmen har fått flera priser och visades vid filmfestivalen i Cannes 2007

 

                                

 

Klicka här för att läsa om hur äldre blir behandlade på ett serviceboende och det är inte det enda stället. Det kommer nog att bli ännu värre för ingen chef eller politiker verkar bry sig. Som äldre så väljer jag hellre ett annat snabbt alternativ om jag märker att jag börjar gå in i dimman. Jag som själv arbetat både i vård och arbetsteapi i ett antal år känner frustration av hur vi år 2020 kunnat hamna i denna situation. Vi är tillbaka till ätterstupan. När jag arbetade inom vården var det viktigt att dom boende hade det så bra som möjligt och vi visade respekt och hade många aktiviteter. Det var alltid rapportering och information mellan varje skiftbyte, dessutom hade vi alla utbildningen som behövdes. Dom satt inte inne i ett rum utan aktiverades hela tiden. Det går att berätta mycket om detta men det skulle ta sån tid 

 

Jag kan nu äta lite glass som gör att magen kyls ner lite. Bara några matskedar/dag och det går väldigt bra för efter en månad så har sötsuget nästan försvunnit. Härlig att kunna äta lite och inte sukta efter mer. Denna glass Gelatelli från Lidl är jättegod. Det är en vaniljglass som heter Premium Bourbon Vanilla och det skall vara en av dom finaste vaniljglassarna. Nu blev det en salig blandning som vanligt. Det var en person som tyckte jag hade den rörigaste bloggen men det bjuder jag på.

 

                

Det är inte lika varmt i dag så nu kan vi ta en lite längre promenad. Det var 18 grader ute och 25 grader inne i morse. Ha nu en fortsatt fin dag mina härliga besökare. Sköt om er och var rädda om er

 


#Kulspetspennor #Pennmugg #Julian #Serviceboende #Glass

 
 
Jennifer

Jennifer

30 juni 2020 15:48

Ohhhh sådan kopp vill jag ha :D Vart är den köpt? :)

http://jennifermarie.se

Malin wiper

30 juni 2020 16:04

Den har jag köpt på en inredningsbutik här i Hallstahammar. Tyvärr har butiken fått lägga ner. Jag tror dom finns på fler ställen.

Under min mugg står det: Finporslin History & Heraldry.

Här kommer en länk till en sida men jag vet inte om dom går att köpa längre

https://www.historyandheraldry.com/product/diner-mugs/

Jag har förut sett dom på flera ställen men dom sålde ut dessa muggar med olika texter när jag köpte muggen. Jag köpte muggen 2018.

Du kan leta på inredningsbutiker eller på ebay

Kul att du gillar muggen

Ha en fin dag
Hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards