Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 december 2021

Stilmark herrkläder del 1, Sammy Davis Jr och Ed Sheeran & Elton John

Av Malin wiper - 6 december 2021 16:30


 

Jag var in en tur på Stilmark som är en jättefin klädbutik här i vårt centrum och dom har mest herrkläder men även en avdelning av damkläder. Så här såg det till höger då man kommer in till butiken. Dom skyltar ofta om så det är väldigt varierande. Nu var det inför julen och det såg jättefint ut

 

                           

Klicka här för att se ett inlägg jag skrev ang Stilmark maj i år. Klicka här för att se ytterligare ett inlägg från maj där min man köpte en snygg t-shirt och senare köpte han även en i blått. Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrivit lite historik över Stilmark             


 

Det kändes lite märkligt för längst bort på bilden fanns förut Expo skor men dom har lagt ner tyvärr. Stilmark hade ändå fått till det som en vägg med draperier, lite mönster av björkar och julsaker så det såg väldigt snyggt ut. Dom har även fått till det så det är mer rymd och mellan klädställningarna. Kul även med en butik som inte ser ut som alla nya klädbutiker utan det är personligt, mysigt och väldigt proffsigt så dom har öga för detta och det skall upplevas live

 

 

Här ser ni deras julöppettider och det kommer att bli luciafirande med luciatåg i centrum 13/12


 

Dom har satt tomtar och krukor med julblommor på flera ställen och även annan julpynt


 

Dom har väldigt mycket av kostymer och kavajer och så har dom mycket att variera till dessa av både finskjortor, slipsar, flugor, slipsnålar mm. Allt håller hög kvalitet hos dom och det är en ynnest att få ha kvar en sån klädbutik som även gått i generationer

 

                                                   

        

Sammy Davis Jr med The Candy Man. Sammy var en riktig showman som kunde underhålla på scenen. Han var alltid så stilfullt klädd också så han passar in i detta inlägg. Sen gillar jag hans tidlösa snygga röst och hans humor. Han dog 1990 i en ålder av 64 år

 

         animated-christmas-cane-image-0016          animated-christmas-cane-image-0016          animated-christmas-cane-image-0016          animated-christmas-cane-image-0016 

 

Den här fina jackan blev min man förtjust i och dom har satt den så fint framför en julbonad. Hade man haft den lönen man hade då man jobbade så hade vi köpt ännu mer där än vi gör. 


 

Här håller Torbjörn som driver butiken upp en fin jacka

 

                            

 

Två av många snygga jackor hos Stilmark

   

Ett runt bord fullt med skjortor, byxor och en täckjacka längst upp


 

Behöver man nåt riktigt varmt i tröjväg så finns det massor att välja på. Denna tröja såg både snygg och mysig ut

 

                    animated-candy-and-sweets-image-0022


En blå tröja i fletch med blixlås och den fanns i flera färger 


 

Ett bord fullt med varma tröjor och skjortor i hösten och vinterns färger


 

I skyltfönstren som är i en lång rad så har dom lagt olika julpaket och det mellan skyltdockorna

 

Fortsättning följer med del 2...............Sen kommer det även lite av damkläder mm. 

 

I dag var det verkligen en riktigt vinterväder men jag är glad för att det inte blåser. Nu skall vi bara ta det lugnt och sitta vid våra datorer och se nåt spännande eller roligt. Hoppas ni har det bra och får en fin kväll

 

                   

       

Ed Sheeran & Elton John med Merry Christmas 

 

#Stilmark #tomtar #kostymer #Sammy #jackan #tröja #skyltfönstren #Ed #Elton

 
 
Ingen bild

Gunilla

7 december 2021 10:13

Verkligen en butik med stil så mycket snyggt och gillar rutiga skjortor och jackan maken gillade är nog varm och skön i detta väder,jag har nu -18,9 grader.
Är mycket förtjust i tjocka varma tröjor som jag har ett lass av.
Nu är det dags att lyssna på jullåtar och Elton John duger allt bra.
Ha det gott!
Kram!

Malin wiper

7 december 2021 11:28

Det är en stilfull butik och dom har ofta hängare med nedsatta priser. Vi har 17 grader kallt så då har ni lite kallare än hos oss. Vi fick dela upp promenaden i dag på två gånger

Härligt att du har många varma sköna tröjor. Jag har ca 8 st och då är några tjocka koftor. Vi får inte plats med mer så vi har avlånga plastlådor under sängen med sånt som inte ryms uppe

Ja du nu är det mycket julmusik på gång ;)

Ha en fin tisdag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards