Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 december 2021

Av Malin wiper - 17 december 2021 15:00


 

Det är verkligen en rörig tid vi lever i med både pandemi, en sjukvård som går på knäna, vansinnet med friskolor som bara är ute efter elit och vinst och det har man ju förstått för länge sen. oro i världen, fattigdom, miljöförstöring, klimathot, våld och mycket mer. Jag försöker att inte kolla på nyheterna på morgonen för man blir negativt påverkad. Nu funderar dom på att sätta upp vindkraft i närheten av Köping och i områden där det finns historiskt värde som kommer att bli hårt drabbat. Människor klarar inte av att bo i närheten av vindkraftverk för dom lever om och såna ljud blir man galen av. Det är dessutom inte så miljövänligt. Klicka här för att läsa lite på fb angånde detta. Kolkraften och kärnkraft känns inte nåt bra alternativ för det är alldeles för farligt

 

                              


Clipart Library 

 

Detta såg så äckligt ut med vitkålssallad utspritt på gräset. Sånt brukar man ju få med sig till en pizza.

 

Klicka här för att se vad plast och annat skräp ställer till i naturen, haven och bland djuren 

 

 

En vanlig syn med både glas och plastflaskor i utemiljön. Detta är nån dryck där det står Breezer på etiketten. Det måste ju ha gått till så att nån stått och druckit drycken ute och sen bara slängt. Jag har verkligen snöat in på detta med nedskräpning sen länge nu. Man ser sig mer omkring då man är ute och fotar.

 

 

En dag såg jag denna plastflaska med drycken Zingo apelsin. Den var inte helt uppdrucken. För att inte tala om alla dessa snusdosor, cigarretter och cigarrettpaket som man ser massor av. Allt detta nedskräpande är ju så onödigt och jag förstår inte varför det blivit så här.  

 

 

I dag på promenaden så låg det två hinkar för barn på en snöhög  som fanns kvar. Vi promenerade på en lång gångväg och i dag blev det hela 6,9 km   det känns toppen                    

 

 

Plastspadar hittade såg vi rätt många men jag tar bara med en fast vi såg minst 5 st.

 

      

Earth, Wind & Fire med December

 

 

Nu är det bara att gunga vidare i denna värld med hopp om lösningar och förbättringar, men jag hyser inte så stort hopp. Inte under min livstid i alla fall. Nog om detta för nu har vi fredag igen och man får försöka göra det bästa av den.  

   

Bilden ovan är från Anno 2019 framför Hammarteatern. Nu är det fredag igen och jag önskar er mina kära besökare en härlig dag och här har vi sol och 5 grader varmt och rätt vindstilla. Vi ligger lågt och gör inget speciellt så det händer inte mycket här. 

 

      

Min son tipsade mig om detta nostalgiklipp. Svenska för politiker med Sven Melander och Lasse Åberg. Suveränt bra och håller än. Tyvärr så är det dålig kvalitet på klippet och även ljudet, synd att dom inte har restaurerat detta och många andra klassiker

 


#rörig #vindkraft #vitkålssallad #utemiljön #hinkar #Earth #gunga #Sven #Lasse

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards