Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 december 2021

Av Malin wiper - 4 december 2021 08:45

 

Här är vi på väg ner mot centrum i går för vi hade några ärenden och jag har fotat lite hos Stilmark som kommer in ev på söndag. I går hade vi 6 grader kallt, vindstilla och ganska skönt promenadväder. Det blev bara 3 km men vi skall gå ut en gång till. Hoppas ni har det bra och inte alltför stressigt inför julen. Detta inlägg skulle jag ha in i går men hann inte

 

 

Nu var det så länge sen vi var till Hallsta Café & Restaurang så det var dags nu. Jag tog min favorit deras blåbärsmuffins. Till detta bästa cappuccinon med ett skum som är som sammetslent

 

                        

Clipart Library 

  

Min man älskar deras morotskaka som är hembakt och till detta kaffe och han får lite skum ovanpå och det uppskattas

 

 

Här sitter jag och njuter av både fika och omgivning

 

                                            

Clipart Library 

 

Det var så juligt och fint därinne 

 

     

Hur julen kunde se ut på 1950-talet 

 

     

   

Vi köpte ett sällskapsspel när vi var på second hand sist och det kostade bara 35 kr. Det heter När Var Då ? Alla tiders spel och kommer från Kärnan. Klicka här för att se när var då i orginal. Spelet som jag köpte verkar inte finnas längre. Då har vi både sonens sällskapsspel och detta i jul. Vi har haft fler men jag vet inte vart dom är. Antagligen tillbaka till second hand

 

 

Så här ser spelet ut inuti med en massa kort, remsor och tärning. Spelet är för 2-8 spelare eller lag och det funkar från 12 år. Speltiden kan variera från 30-45 minuter. Spelet innehåller 548 frågekort, 8 "tidslås", en färgtärning och spelregler. Frågorna gäller sport, blandat, kultur och underhållning                

 

  

I dag har vi 11 grader kallt och lite pudersnö på marken. Vi håller på att göra oss iordning för biltur till min son i Enköping. Vi har bilen ett helt dygn så vi har inte bråttomt. Tyvärr så är det dåligt med fungerande elbilsladdare där för när det är kallare ute så håller inte laddningen lika länge. Vi måste ladda den om vi skall åka ut och se oss omkring där som vi brukar. Min man har sökt på nätet och hittade en centralt. Konstigt egentligen när det bara blir fler elbilar och ont om laddare. Den gången vi åkte till Uppsala med min son så hade dom hur många laddare som helst och det var inte heller dyrt. Nu är det lördag igen och jag hoppas ni har nåt roligt att se fram emot och inte bara julstress. Sköt om er

 

                         

 

      

Chuck Berry med Riding Along in my automobile 


#Hallsta #blåbärsmuffins #cappuccinon #morotskaka #julen #Sällskapsspel #Chuck

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards