Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 december 2021

Av Malin wiper - 11 december 2021 13:30

 

I dag kom vi ut på vår promenad 09.30 och det snöar för fullt men är nollgradigt och det är blött och moddigt ute. Vi såg denna snea snögubbe med en snöstol bredvid. Jag hann inte få till nåt inlägg innan vi gick ut så jag fick fixa till det när jag kom hem. Promenade blev bara på 3.80 km för det var så tungt att gå i den blöta snön så vi får gå ut en gång till senare.  

 

 

Efter att vi varit och tagit vår tredje spruta på Kopparlunden så tyckte vi att vi var värda en lyxfika hos Bread & Sweet by Jennie. Trots att vi var tidigt ute för vaccination så fick vi ändå stå i kö. Tur att vi hade paraplyer med oss för det regnade mer än snöade. Dom tog in 5 åt gången och det känns skönt att det nu är gjort för oss båda.

 

                                                                     


Klicka här för att se när vi var dit i slutet av november. Klicka här för att se när vi var dit i slutet av september

 

 

Detta är bakelser i form av julkulor och dom såg fantastiska ut så man kunde inte fatta att dom inte var av glas. Dom innehöll chokladbotten, mandelpralincrisp, mint och ljus chokladmousse

 

                               

Sakligheter

 

Vi valde varsin sån och den var var så god så jag fick gåshud och njöt hejdlöst

 

                                                        

Clipart Library

        

Så här ser den ut inuti och lite längre ner så kommer det upp lite mint och längst ner en chokladplatta som också är sanslöst god. Det är rena lyxen att fika där.

 

 

Min man letar efter nåt i mobilen och det är ju så det ser ut numera

 

      

Jag fick ett musiktips av min son över mejl. Det är John Miles med låten Music Night of the Proms från 2001. John Miles var en brittisk rockmusiksångare, gitarrist och keyboardspelare. Han dog 5 december i år och det hade jag inte en aning om. 


                                

Clipart Best

 

Sen dök Jennie upp med en jultårta som jag fick fota. 

 

                                   


Presenter.se 

 

Inte nog med det utan dom hade prinsessbakelser som såg ut som julkulor också. Dom har sockerbottnar varvad med grädde, vaniljkräm & hallonsylt. Deras marsipan är otroligt god och inte så söt.

 

 

Sen har dom en hel disk med chokladtryfflar av alla de slag och här ser man en röd i mitten

 

 

Jag fick lov att zooma in mot bageriet. dessa läckerheter som ser ut att bli bakelser höll på att få en glaserad blank yta av choklad.   

 

  

Fantastiskt fina och ovanliga pepparkakshus

 

                                          

Clipart Library 

   

Sen åkte vi iväg från parkeringshuset dockan, nöjda och belåtna.Parkeringshuset ligger i samma hus som Bredad & Sweet. Vi är så nöjda med elbilen som vi hyr

 

Det blir full rulle i dag för efter lunchen började jag baka hallongrottor. Min man har redan bakat två päronkakor och sen skall jag även baka pepparkakor. Sen planerar vi nån efterrätt på julafton. Önskar er nu en njutningsfull lördag

 

       

The Rolling Stones med Time Is on my side. Det var en av dom första låtarna jag hörde med gruppen. Sen dess har dom varit ständigt aktuella. Tyvärr är inte tiden på min sida längre som den var när man var ung. Nu gäller det att ta vara på den lilla tid som är kvar. 

 

                        

Clipart Library

 

#Bread #julkulor #John #Jultårta #prinsessbakelse #Pepparkakshus #Rolling

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards