Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 november 2021

Bread & Sweet By Jennie en gofika, Daniel Boaventura & Bryan Behr, Chuck Berry & Etta James

Av Malin wiper - 26 november 2021 17:00


 

I går då vi hyrde elbilen så tog vi även en tur till Bread & Sweet by Jennie. Det var så länge sen vi var dit och fikad så det passade bra


 

Vilken bra skylt dom satt upp som verkligen säger allt


 

Jag tog denna chokladbulle som var magiskt god med choklad på toppen som fått rinna ner. Dom gör allt från grunden så chokladen var av bästa slag. Fyllningen inuti var så passande och god till den fina bullen så jag fick gåshud.


 

Min man valde en saffransbulle som var jättegod, saftig och alldeles lagomt med saffran

 

                  

My While Country House

 

Så här såg saffransbullarna ut på en plåt som nyss kommit ut från bageriet

 

        

Daniel Boaventura & Bryan Behr med All I want for christmas Is you. Den versionen av låten har jag inte hört förut och jag gillar den

 

                       

Clipart Library

 

Denna tårtpaj såg jättegod ut och så fint utsmyckad


 

Deras randiga dammsugare skall också vara nåt alldeles extra


 

Det har varit en stor åtgång på deras pepparkaksdeg så det fanns bara en förpackning kvar men det kommer fler

 

                 

Clipart Library

 

Lite färdiggräddade pepparkakor


 

Nu har två av 7 höghus mittemot Bread & Swetts blivit klara och nått högre höjder


 

Efter fikastunden så tog vi en promenad i närområdet genom dom nya husen och ner till Mälarens vatten. Detta är en liten parkoas mellan husen och där står jag och vinkar åt er


 

En båt som blivit kvar i vattnet

 

Här ser man att det är rätt tomt på båtar i alla fall


Vi promenerade endast 3 km i dag för vi började pyssla lite hemma med saker. Det blir en längre promenad i morgon istället. Vi skulle ju åka till min son på söndag men i och med att han har konsert på lördag så ville han att vi kommer nästa lördag istället. Det är första gången på många år som han sitter med i en orkester. Han har varit med i både storband, symfoniorkester och lite annat men aldrig förut spelat tvärflöjt så han har måst träna lite extra nu. Hans pappa spelade ju både tvärflöjt och saxofon både alt, tenor och barryton. Sonen har gått och tagit lektioner i tvärflöjt ett tag. Det går jättebra för oss att komma nästa helg. Nu skall jag rensa och städa vår barvagn så den blir ren och fin och redo för lite godsaker som skall ställas där i jul.

 

 

Vi var in på vårt Systembolag här i Hallstahammar och köpte en glögg till jul. Vi såg 2019 att det inte gick åt så mycket så vi köpte bara en flaska. Märket är Tegnér & Son ekologisk starkvinsglögg. Vi frågade en kvinna om tips och hon sa att denna var god. Min man har redan gravat lax och vi har köpt en kartong med öl, julgodis och sen skall vi båda baka mm. Skönt att vara klar i tid för då är det bara att ta upp ur frysen. Ha nu en skön kväll och njut i nuet

 

       

Chuck Berry & Etta James med Rock and Roll Music från 1986. Två av alla favoriter jag har

 

#Bread #Skylt #Bullen #chokladbulle #saffransbulle #Daniel #pepparkaksdeg #höghus #glögg #Chuck

 
 
Åke

Åke

27 november 2021 08:01

Vilka läckerheter i brödet. Dammsugarna hade man allt velat smaka. Synd på den fina båten som ligger kvar i vattnet. Pepparkakor och glögg är ju på tapeten snart. Härlig pipa på Etta James. Jag ser också Ronnie Wood skymta i barkunden.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

27 november 2021 08:28

Hon som driver Bread & Sweet har vunnit pris för en av sina bakelser och lite annat. Hon har även varit på tv ett antal gånger

Det är ingen vanlig dammsugare utan extra god och allt är gjort från grunden. Jag tycker också det är synd att dom inte tagit upp båten

Jag har köpt pepparkaksdeg men inte börjat baka än

Etta James är en av mina idoler. Ja du det var en Rolling Stones med också :)

Ha en jättefin dag

 
wiolettan

wiolettan

27 november 2021 09:58

Oj, så mycket gott du frestar med. Jag blev riktigt sugen på de originella damsugarna, har aldrig sett sådana förut, färgmässigt.
Din chokladbulle lät ju också mycket god.
Dom där två höghusen påminner om de som finns nära oss, vid Tuletorget.
Jag vinkar tillbaka till dig. Fin bild.
Trevligt att få följa med på turen.
Trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

27 november 2021 14:35

Det är ett ställe där dom gör allt från grunden. Dammsugarna skall vara supergoda och inte så söta som vanliga är

Ja du såna höga hus verkar växa upp lite överallt och dom står tätt

Tack för vinkningen tillbaka ;)

Ha en jättefin helg själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards