Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 november 2021

Av Malin wiper - 9 november 2021 17:45

 

Sist vi var ute med elbilen så var vi in som hastigast på Myrornas Second Hand i Västerås. Där såg vi denna ljusstake som var ursnygg i sin grafiska stil. Dom ville bara ha 145 kr för den och märket är Midja Candlestick Led. Den är så kraftfull och snygg så vi trodde vi gjorde ett riktigt fynd men den kostar som ny bara 299 kr men den är slutsåld på en massa ställen. Den finns i färgerna orange, röd, vit, svart och grönt. 

 

                                                          

 

Det är en femarmad ljusstake så man kan ha den året om så den är inte en traditionell adventsljusstake. Vi vet inte än om vi vill ha den mer än på jularna

 

 

Så här ser den ut utanför förpackningen och jag tror att den inte är använd för den ser helt ny ut och det gör även förpackningen. Jag får visa upp den senare då den är på plats och tänd

 

 

Sen såg jag en julljusstake med potitiv utstrålning och väldigt kraftfull. 

 

 

Jag såg även ett par röda konståkningsskridskor hos Myrornas. 

 

      

"Nothing Else Matters" - Oona Brown & Gage Brown skate to Metallica

 

                                                      

Clipart Library 

 

Sen dök denna beige keps i muppetform upp och det gjorde att jag stannade till. Jag hade en precis likadan keps i mitten av 1970-talet. Då hade jag min naturliga hårfärg som var nästan svart med lite rött i. Håret var jättelångt och jag hade en vinröd kappa och höga vinröda stövlar. Alla tyckte jag var så snygg i kepsen så jag hade kvar den i många år. Hoppas att jag kan hitta nån bild när jag nu rensar i lådor och bland negativ. Har hittat en del negativ och vi har en apparat som min man skall fixa till så vi kan se vad det är för bilder på negativen

 

 

Nu börjar julsakerna komma fram på butikerna

 

 

Sist vi var på ICA Maxi i Västerås så såg jag dessa Butternutpumpa som var fantasifullt målade

 

 

Ytterligare tre stycken butternutpumpor. Det är otroligt läckert och snyggt målat

 

 

Här en vanlig rund pumpa som också målats av nån/några med konstnärsanlag och fantasi 

 

  

Vi vaknade till snötäckt mark i dag. Här ser man ut från vårt vardagsrum. Sen kom regnet och det var ingen höjdare. Både blåste och regnade så det blev ingen lång promenad i dag. 

 

       

Frank Sinatra med Let It Snow. Härlig  och snygg animering till klippet. Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er en skön tisdagskväll


#Myrornas #Ljusstake #Konståkningsskridskor #Oona #Keps #Butternutpumpa #Snötäckt #Frank

Av Malin wiper - 9 november 2021 09:45

 

Nu börjar bilderna som är klara att ta slut så detta blir ett kort inlägg. Vi har ett litet snötäcke på marken just nu och 0,7 grader varmt. Det står att det skall antingen bli snö eller regn i dag. Det börjar bli så tråkigt nu och inget händer och det känns som energin och glädjen hamnat bakom ridån efter corona. Jag gissar på att vi får ytterligare en nedstängning av samhället i och med att ingen verkar hålla avstånd längre. Jag själv går inte in på butiker om det är mycket folk och jag passar på precis då dom öppnat om jag skall handla nåt. 

 

 

Hallstaparken 2017

 

Dom 3 första åren här i Västmanland var dom bästa och man behövde inte gå omkring och vara rädd. Vi upptäckte omgivningarna och var nyfikna och det hände så mycket. Vi var ofta till Hallstaparken och roade oss antingen med Stand Up, musiker som kom och underhöll plus vuxendisco när Clabbe besökte parken. Man blev ju som ung på nytt. Det skall bli så kul när min son kommer hit och ligger över en natt. Då kommer det att lossna mycket av melankolin och rastlösheten. Sen saknar jag levande musik som vi inte hört på gator och torg på flera år. Det behövs att det händer nåt oförutsägbart för att det skall bli lite spänning i tillvaron. Nu blev det mycket gnäll för jag lever ju trots allt

 

 

Gamla Folkets Parks ingång i Hallstahammar. Kul att den fått stå kvar. Klicka här för att se när vi såg Clabbe som DJ på Hallstaparken

 

 

Clabbes autograf

 

Klicka här för att se ett minnesinlägg från Hallstaparken. Klicka här för att se när vi hade förfest hos oss innan vi skulle till Hallstaparken på Stand Up. Då hade vi ingen dagbädd/bäddsoffa så dom fick ligga på madrasser på golvet. Klicka här för att se när vi var på deras utefik sommaren 2020

 

        

Här ett klipp då vi var till Hallstaparken för att lyssna på The Granlocks 2017. Dom hade en skivrelease då. Klicka här för att komma in på ett inlägg gällade Vinylcafeét som Susanne Croner drev ett tag men sen kom Corona. 

 

Detta är bara en bråkdel av vad vi upplevt sen vi flyttade hit. Nu börjar ju Sagabiografen visa filmer igen och även andra live föreställningar men vi har inte tordas gå på nåt än för rädslan sitter kvar. 

 

 

Nästa föreställning på Sagabiografen heter Omsorgen och den visas 17 november kl 16.00 Entren är 150 kr. Vi får se om vi törs ge oss ut och se detta. Handlingen: En poetisk och surrealistisk betraktelse över våra gemensamma skyddssystem. Klicka här för att läsa mer om detta teaterstycke

 

Nu önskar jag er en fin tisdag så här på början av veckan. Hoppas ni har en bra dag att se fram emot. Sköt om er

 

                       

 

#Snötäcke #Hallstaparken #Clabbe #Granlocks #Sagabiografen #Omsorgen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards