Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 november 2021

Hallstaparken, bakom ridån, The Granlocks, Omsorgen och

Av Malin wiper - 9 november 2021 09:45

 

Nu börjar bilderna som är klara att ta slut så detta blir ett kort inlägg. Vi har ett litet snötäcke på marken just nu och 0,7 grader varmt. Det står att det skall antingen bli snö eller regn i dag. Det börjar bli så tråkigt nu och inget händer och det känns som energin och glädjen hamnat bakom ridån efter corona. Jag gissar på att vi får ytterligare en nedstängning av samhället i och med att ingen verkar hålla avstånd längre. Jag själv går inte in på butiker om det är mycket folk och jag passar på precis då dom öppnat om jag skall handla nåt. 

 

 

Hallstaparken 2017

 

Dom 3 första åren här i Västmanland var dom bästa och man behövde inte gå omkring och vara rädd. Vi upptäckte omgivningarna och var nyfikna och det hände så mycket. Vi var ofta till Hallstaparken och roade oss antingen med Stand Up, musiker som kom och underhöll plus vuxendisco när Clabbe besökte parken. Man blev ju som ung på nytt. Det skall bli så kul när min son kommer hit och ligger över en natt. Då kommer det att lossna mycket av melankolin och rastlösheten. Sen saknar jag levande musik som vi inte hört på gator och torg på flera år. Det behövs att det händer nåt oförutsägbart för att det skall bli lite spänning i tillvaron. Nu blev det mycket gnäll för jag lever ju trots allt

 

 

Gamla Folkets Parks ingång i Hallstahammar. Kul att den fått stå kvar. Klicka här för att se när vi såg Clabbe som DJ på Hallstaparken

 

 

Clabbes autograf

 

Klicka här för att se ett minnesinlägg från Hallstaparken. Klicka här för att se när vi hade förfest hos oss innan vi skulle till Hallstaparken på Stand Up. Då hade vi ingen dagbädd/bäddsoffa så dom fick ligga på madrasser på golvet. Klicka här för att se när vi var på deras utefik sommaren 2020

 

        

Här ett klipp då vi var till Hallstaparken för att lyssna på The Granlocks 2017. Dom hade en skivrelease då. Klicka här för att komma in på ett inlägg gällade Vinylcafeét som Susanne Croner drev ett tag men sen kom Corona. 

 

Detta är bara en bråkdel av vad vi upplevt sen vi flyttade hit. Nu börjar ju Sagabiografen visa filmer igen och även andra live föreställningar men vi har inte tordas gå på nåt än för rädslan sitter kvar. 

 

 

Nästa föreställning på Sagabiografen heter Omsorgen och den visas 17 november kl 16.00 Entren är 150 kr. Vi får se om vi törs ge oss ut och se detta. Handlingen: En poetisk och surrealistisk betraktelse över våra gemensamma skyddssystem. Klicka här för att läsa mer om detta teaterstycke

 

Nu önskar jag er en fin tisdag så här på början av veckan. Hoppas ni har en bra dag att se fram emot. Sköt om er

 

                       

 

#Snötäcke #Hallstaparken #Clabbe #Granlocks #Sagabiografen #Omsorgen

 
 
Ingen bild

Gunilla

9 november 2021 16:19

Visst var det fint och och mycket roligt man hade i Folkparkerna
enkelt och trevlig och kul.
Konstigt att folk blir så sjuka fast de är vaccinerade och även dör, man ser att folk släpper att man skall hålla avstånd.
Själv åker jag och handlar klockan 8 i morgon för då är det minst med folk sen ökar det på.
Tycker kroppen känner av att man inte kan slappna av för det är så osäkert. Det är bara att försöka vara försiktig.
Ha det så gott!
Kam!

Malin wiper

9 november 2021 16:43

Det var verkligen roligt då folkparkerna fanns. Hallstaparken fortsätter och nu har dom ofta Quis på programmet. Det är verkligen märkligt att vaccinet inte håller vad det lovar. Detta med avstånd måste man fortsätta med.

Håller med dig om att kroppen känner av att man inte än kan slappna av. Det är som du säger bäst att fortsätta vara försiktig

Ha en jättefin tisdagskväll
Kram från Malin

 
Anna-Karin

Anna-Karin

10 november 2021 11:59

Åh jag känner med dig, Malin. Visst är det tufft fortfarande och visst känner man sig mer otrygg nu igen när det blir vintersäsong och man läser om att smittan ökar igen på olika ställen i Europa. Att hålla sig isolerad i hemmet har varit så jättejobbigt också för mig. Jag har mått så dåligt av det. Där jag är nu litar jag på min vaccination. Så jag är inte rädd att bli svårt sjuk. Men så klart att jag tänker på att hålla avstånd också. Jag har märkt att människor hostar rakt ut igen på stan och på cafeer och t o m i det lilla väntrummet när jag besökte tandläkaren. Det känns onödigt och lite märkligt att inte alla förstått hur viktigt det är att vi försöker skydda varandra för smitta. Också för annan smitta än covid19. Vi får ta extra väl hand om oss genom denna vintern också. Både oss själva och varandra.

Stor varm kram! /Anna-Karin

http://https://annakarinmattsson.wordpress.com

Malin wiper

10 november 2021 12:56

Det känns verkligen oroligt att detta med corona inte verkar ta slut. Isoleringen har gjort att man inte kunnat ta hem folk och det blir rätt ödsligt i lägenheten. Tur att man ändå fått gå ut och gå

Jag är också fullvaccinerad och hoppas det håller mig vid liv. Jag har också märkt detta med hosta och att inte hålla avstånd. Ibland möter man folk på gångbanan som går 4-5 i bredd så man får antingen gå ut på gräsmattan eller byta sida.

Det lät inget vidare detta med att det hostas i olika väntrum. Man utsätts ju för fara hela tiden. Ja du man får verkligen ta hand om sig och hålla avstånd och skydda sig så gott det går. Handhygenen är superviktig.

Stor varm kram tillbaka till dig
från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards