Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 november 2021

Av Malin wiper - 10 november 2021 12:30


 

Här kommer lite blandade bilder från en utflykt och lite annat. Jag gillar verkligen dom gamla traktorerna och här har jag dykt på en välskött röd traktor


 

Ytterligare en jättefin traktor som är lika välskött den

 

                                   

Clipart Library

 

Mjölkpallar (mjölkbord) gillas också och det är så härligt att dom får stå kvar med både mjölkhämtare och annat pynt. Mjölkbord även mjölkbrygga och mjölkpall, är en konstruktion av sten, betong eller trä för att underlätta mjölkhämtning med lastbil från mjölkbonden till det lokala mejeriet

 

         animated-milk-image-0009                                animated-milk-image-0009 

       

Alison Krauss med I Never Cared For You


 

Jättefint stort rött trähus 


 

Lite fler byggnader långt ute på en åker


   

Här en blå gammal traktor 

 

 

En röd cykel jag såg i dag på vår promenad som stod mellan några träd och buskar

 

 

Här byts det fönster i ett hus

 

 

Ett solur stod där så fint på gräsmattan. Härligt att man fortfarande kan se såna i flera trädgårdar

 

 

Undrar vad detta kan vara?. Det blev i alla fall väldigt dekorativt mot staketet

 

 

Här ser man nåt som ramlat från en buske till en annan buske  (dambinda). Det händer alltid nåt oväntat när man är ute och promenerar. Ha nu en så bra dag som möjligt med hopp om lite kul inslag också 

 

                        

Promenaden i dag blev 5 km och det nöjde vi oss med för vi har lite att göra hemma också. Det blåser mer i dag men det är 11 grader varmt så det förändras från dag till dag. Bra att Greta Thunberg kan svara för sig på ett smart och kort vis då många ger sig på henne. Dom gör ju bort sig rejält med sina uttalanden och mobbning. Nu var det nån från SSU som gjorde bort sig och gifttaggar kom ur dess mun. Han ville tydligen själv synas. Jag förstår inte att det är så svårt att förstå att om vi förstör vår miljö så försvinner både djur och människor. 

 

   

Här passar huggormen in som jag fick av syrran och svågern sist jag fyllde år

 

#Traktorerna #Mjölkpallar #Alison #Cykel #Solur #Buske #Bruno

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards