Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 november 2021

Av Malin wiper - 18 november 2021 15:00

 

I måndags var min man i tidningen igen ang Elbilen som som hyrs ut av Hallstahem genom Move About. Vi är ju bilpoolare sen rätt länge nu. Denna gång kom han i  Vlt och jag tror han nu varit med i minst 4 tidningar ang elbilen. Han står för bilen i och med att han gillar bättre att köra bil än jag i städer. Jag kan ändå sätta upp mig och bli elbilspoolare jag också. Vi delar ju ändå på allt så alla bilar vi haft förut har vi haft tillsammans men i artikeln står det om hans bilar istället för våra som han sa när han blev intervjuad. Det går inte att läsa artikeln om man inte prenumererar. Annars är det en bra artikel och jag gillar att dom uppmärksammar detta med bilpool i ett bostadsområde. Det kanske går att läsa ändå om ni förstorar upp bilden.

 

                                                

Clipart Library 

 

Här en bild lite närmare och som ni ser så regnade det den dan. 

 

                                                 

Paraply med tidningsmönster från Mybrella 

 

Jag var ute och promenerade i solen som sken rätt starkt. Det var vindstilla och nollgradigt. Här går jag på en mindre gångbana och överallt finns det bänkar om man vill slå sig ner en stund. Promenaden blev 4,5 km och det får räcka för i dag. I morgon skall vi hyra elbilen och åka in till Västerås och träffa min mans bror. Då skall vi ta en promenad nere vid Öster Mälarstrand, ta en fika och handla lite.

 

 

En frostig bänk i solskenet. Jag har ibland med mig ett litet sittunderlägg om jag skulle bli trött men det har inte hänt än

 

        

The Beatles med Real Love. Härlig låt och jag gillar videon. 

 

                             

Clipart Library 

 

En hög med med ved mot en husvägg. Det räcker nog hela vintern och våren

 

 

Mysigt

 

 

En cykel har slängts ovanpå ett buskage. Den låg framför ett cykelställ i går. 

 

 

På ett balkongräcke stod en radiostyrd bil. Klicka här för att se en annan radiostyrd bil

 

 

När jag såg denna kritvita cykel så gick tankarna till filmen "Så Vit som en snö". Jag har själv sett den filmen och den är ett drama, romance, biografi från 2001. Huvudrollen spelas av Amanda Ooms. Jag gillade filmen. Klicka här för att se en sjungande tomte som jag filmade 18 november 2017. 

 

       

Laleh med låten Snö. Nu har vi snart helg igen och jag hoppas ni har nåt bra att se fram emot. Jag blev så trött nu för ljuset var så skarpt i dag så det gäller att ha solglasögon på sig när man är ljuskänslig. Jag drog ner persiennerna och tog med mig laptopen till sängen för att se nån film eller serie. Ha nu en fortsatt fin dag kära besökare

 

                      

Miniroom  

 

#Vlt #Elbilen #Beatles #Promenerade #Ved #Cykel #Radiostyrd #Vit #Laleh

Av Malin wiper - 18 november 2021 10:30

 

En rolig och bra skylt gällande skräp som jag såg i en båthamn då vi var till min son sist. Den hade varit ännu bättre med både en kvinna och en man på bilden. Jag har inte så mycket att skriva om just nu så jag sätter in lite bilder av skräp och annat jag sett under våra promenader. Det är nu nollgradigt och har regnat i natt så det kan vara halt ute. Min man skall ta gratisbussen till Kolbäck för att vaccinera sig mot influensan. Förut gjorde dom det på Vårdcentralen här. Jag passar då på att gå ut på en liten promenad ensam och tar lite tid på mig att fota


 

Det är inte bara på gångbanor och gräsmattor som skräpet slängs utan bakom buskar, framför buskar och i bladverk. 


 

Här har vi en festis mitt i en lövhög             

 

 

Nu har munskydden börjat slängas på marken igen och jag såg 6 st på vår promenad men det finns säkert många fler. Förstår inte att det kan vara så svårt att slänga dom i en papperskorg eller ta med hem och slänga


 

Här en plastförpackning på fel ställe. En del av oss människor förstör för både sig själv och andra. Det är så korkat så jag kan inte ta in detta

 

 

En skinnhandske som hamnat halvt dolt i en lövhög. Det är nog inget skräp utan det kan vara nån som tappat sin handske. Det händer rätt ofta kan man se om man ser sig omkring

 

     

Annie Lennox med Dido's Lament. Rörande, vackert och ödesmättat


 

På en gångväg i ett villaområde stod denna kundvagn och jag ser att dom nu är tillbaka på vägar, gångvägar, gräsmattor, Ja!. lite överallt 


 

I den låg en plastflaska som innehållit Espresso färdigdryck           


 

En svart mössa med texten Eurostair låg på en betångpelare. Den låg nog på marken men nån har lagt upp den på pelaren. Det verkar vara många som tappar sina mössor också..  


   

En slaktad cykel stod framför ett cykelställ. Det var inte mycket kvar på den


  

En barnsparkcykel stack upp från högt gräs. Den kan vara stulen och sen bara slängd i gräset.  När detta kommer in så är jag ute på en långpromenad och fotar. Ha en jättefin torsdag och sköt om er. 

 

       

Nu avslutar jag inlägget med Van Morrison. Det är en blandad kompott av låtar 

 

#Skylt #Skräpet #Annie #festis #Munskydden #Kundvagn #Mössa #Van

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards