Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 november 2021

Av Malin wiper - 5 november 2021 14:15

 

Vi kom nyss hem från vår promenad på förmiddagen och den blev 5,5 km men det är så fint ute nu så jag skall i alla fall ut en gång till. Det är 7 grader varmt men det känns varmare i och med att det inte blåser så mycket. Jag har än inte fått klart några bilder från gårdagens utflykt så jag sätter in lite av morgonens promenad och hoppas jag hinner fixa lite bilder efter lunchen. Jag vill gärna beskära och rikta upp bilder där det behövs eftersom jag gillar att hålla på med bilder. 

 

  

Det finns lite löv kvar på en del träd men nu är dom helt gula 

 

 

Dök på en härlig gammal koja som inte var så tillrättalagd utan ser lite ut som kojor gjorde förr

 

        

Bohemian Rhapsody på Kalimba (Queen cover). Jag hade ju tänkt köpa en Kalimba och lära mig spela lite på den men jag köper en sån 2022. Sen skall jag undersöka vilken som är bäst att lära sig på så man ändå kan spela lite melodier. 

 

 

Nån hade tappat en vante på trottoaren på ett ställe. 

 

 

Det såg lite roligt ut när det satt ett cykellås på en lyktstolpe

 

 

En cykelsadel låg på en gräsmatta och hade fortfarande lite regndroppar från sist vi hade regn

 

 

Jag fick klart några bilder från i går då vi var till Köping. Här gick vi ner till Köpingsån för att promenera vid vattnet

 

 

Här gick vi ner till Köpingsån och det kommer fler bilder senare. Det går att gå ner dit från flera olika ställen

 

 

Mellan dessa gamla hus kommer man också ner till strandpormenaden vid Köpingsån 


  

Ett uthus som sett sina bästa dagar. Ändå kan det vara så vackert på nåt vis. Där har det säkert även varit nåt eller några dass förr i tiden

 

 

Här i ett fint gammalt välskött stenhus finns en Fotograf

 

                            

Clipart Library 

         

Astrud Gilberto med Photografia. Astrud Gilberto är en brasiliansk jazzsångerska. Hon blev känd när hon tillsammans med Stan Getz gjorde The Girl from Ipanema.  

 

                                                     

Clipart Library 

Nu skall vi vara hemma en stund så vi kan börja rensa i vårt kallförråd och sätta om några blommor mm. Får se om jag eller vi båda hinner ut nåt mer i dag. Hoppas ni har det bra och allt flyter på. Sköt om er och ha det så bra 

 

#Promenad #Träd #Koja #Kalimba #Cykelsadel #Köping #Uthus #Fotograf #Astrud

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards