Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 november 2021

Av Malin wiper - 23 november 2021 17:00

 

Vi har haft en toppendag med promenad till Åsby Hem & Trädgård. Vi tog en fika först på deras fina Café. Båda tog vi en stor kalspaderbulle med saffran. Den var otroligt god, saftig och alldeles lagomt med saffran. Det var även iblandat lite mandelmassa i smeten så den blev supergod och lagomt söt 

 

                       

 Nordic Nest

 

En kul bild där min man satt en julmus på sin arm. Annars blev det lite fel i dag för jag hade ställt in kameran fel så jag fick arbeta med bilderna ett bra tag för att beskära och fixa till färger mm. Vi skall gå dit snart igen så jag kan ta tid på mig och få till lite roligare bilder där man gör nåt extra. Dessutom blev jag stressad för det kom för mycket folk till slut så vi var tvungna att ta oss därifrån. Detta ställe måste ses i verkligehten och det kommer folk från hela Sverige dit och även från andra länder

 

                                            

Clipart Library 

Jag har filmat både när vi promenerade hem och på Åsby så jag och min man skall nu klippa ihop det hela. Filmklippet kommer i ett inlägg så fort det är klart. Då ser man bättre hur det ser ut.

 

 

Dom har ett sagotema i jul så det ser ut så här i stora delen där dom alltid har lite extra än om det är snyggt överallt. Detta föreställer Askungen

 

                                                              

Clipart Library  

 

Sen har vi Askungens häst och vagn. Den får man stiga in i om man vill och så synd att jag inte tänkte på det för då kan man fota varandra. Det får jag då ta tag i nästa gång vi går dit

 

                                                  

Clipart Library 

       

Så här såg det ut då jag var dit i augusti i år. Där dammen med fontänen var förut står nu Askungen. Då filmade jag och la till lugn musik.  

 

Klicka här för att se ett annat bildspel jag gjort från Åsby och det i januari 2020

 

 

Här lite fina mjuka vita ugglor på ett bord. 

 

 

Ytterligare en uggla och den var inne i en inhägnad

 

 

 

En hund som julgransprydnad

 

 

Dessa figurer står på långa ben och ser lite sagokungliga ut. Det är ett tema för julen också

 

   

 

Känns lite som dom här nya sagogubbarna skulle kunna vara med i en animerad film

 

 

Överdelen på en figur som håller i en bricka

 

 

En tomtegubbe på en hare

 

                                       

Clipart Library 

 

Det finns hur mycket som helst att se hos Åsby.

 

 

Julkulor finns i hur många färger och utförande som helst där. Jag har många fler bilder men dom är inte klara än. Helt underbart väder har det varit i dag också men redan efter 15.00 börjar det så sakta mörkna


        

Wet Wet Wet med Love Is All Around. Den låten användes som ett soundtrack till feelgood filmen Love Actually från 2003. Den filmen ser jag om varje jul för den är tidlös. Wet Wet Wet är en skotsk pop och rock-grupp som under 1980-talet, 1990-talet och början av 2000-talet haft flera listframgångar i Storbritannien och i många andra länder. Denna låt ovan är en av deras kända låtar som är en nyinspelning av en av The Troggs låtar

 

                                            

 

Vår promenad i dag blev 5,5 km och jag fotade där vi promenerade så det kommer i ett annat inlägg. Vi är rätt möra nu så vi bara slappar och tar det lugnt. Vi har alla fönster klara så det är julfint överallt. Har även tänt ljus för att få en skön kvällsstämning. Hoppas ni mina besökare har haft en fin dag och får en skön kväll 

 

#Åsby #kalspaderbulle #julmus #Askungen #Ugglor #gubbar #Hare #Wet

Av Malin wiper - 23 november 2021 09:15

 

När detta inlägg kommer in så är vi på promenad mot Åsby Hem & Trädgård. Det är ca 2,5 km och det finns gratisbuss dit men den har vi inte åkt många gånger men det är bra att den finns

 

 

En bild jag tog hos Åsby Hem & Trädgård julen 2018. Då hade dom ett vitt tema med isbjörnar, svanar och annat. Klicka här för att se mitt filmklipp från 2019

 

                          

Clipart Library                     

     

Här filmar jag en påfågel som var temat 2017 hos Åsby. Det var vår första jul i Hallstahammar. Nu hann jag inte mer denna gång så jag önskar er en härlig tisdag  

 

                            

        

Patricia Kaas med Mademoiselle Chante  Le Blues

 

                      

Unsplash

#Promenad #Åsby #Påfågel #Patricia

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards