Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 november 2021

Av Malin wiper - 8 november 2021 17:30


 

I går tog jag in en plastlåda från kallförrådet för att rensa. Den bestod av vykort, brev och lite annat. Jag la upp i högar och fick bort rätt mycket. Det är kort och brev som min man och jag skrivit till varandra genom åren och det flödar av kärleksord.. . Sen är det massor av gratulationskort då vi gifte oss. I en hög kort och brev från min son genom åren och från släkt och vänner  

 

 

I denna korg har jag lagt brev, kort och lite annat. Under korgen en hård mapp där jag har lite fler minnen men inte lika mycket som förut. I dag skall jag fortsätta med en låda till. Tar en om dan för det tar tid och man blir påverkad av allt man läser igenom. Jag har även lagt i olika kuvert och skrivit ovanpå vad det är för innehåll. Det blir ju sonen som får ta reda på allt och då vill man inte att han skall drunkna i papper och prylar. Han hade så mycket efter sin pappa och han har inte kommit till botten än av dom sakerna.

 

Ett tag senare så hittade jag fler påsar med papper, bilder, kort mm. Då fick jag ta till en större plastlåda igen men allt rymdes nu i överskåpet ovanför min garderob där det förut var kaos

 

   

Så här ser det ut nu i överskåpet där jag satt fotoalbum som inte ryms i bokhyllan. Bakom fick jag ta tillbaka plastlådan men nu rymdes allt där. Framför ser ni toarullehållaren Mr T som vi förut hade i toaletten men sen den blev renoverad så har vi ändrat om allt där. Vi vill ändå inte göra oss av med den för den är så rolig och man vet aldrig. Min son kanske vill ha den. I morgon skall jag ta nästa låda så det blir ordning och lätt att hitta allt. Ändå har vi rensat i omgångar men man samlar på sig i skåpen en massa saker som man sen inte behöver. 

 

                                                  

Förvaringslådor från från Förvara . Såna fina kan man inte ha i vårt kallförråd men vi  skall nog fixa några fina lådor som skall vara i övriga överskåpen både i sovrum och hall

 

Så här såg Toarullehållaren Mr T ut när den stod i vår toalett. Min man kallar jag ju för Mr T så det passade så bra. Vi köpte den på Bluebox men nu står det att produkten utgått

 

                                                 

Clipart Library 

        

Handmålade toaletter


 

Vi promenerade på en gångväg som slutade här vid en byggnad med två stora höga cisterner. Vi fick backa lite och gå till vänster för att komma ut på en annan gångväg


 

Än finns det lite kvar av höstens färger att njuta av


 

Nån hade ställt en kaffemugg på ett betongcykelställ. Ovanpå en bit bröd som blivit över. Det blir en mumsbit för nån fågel


 

Vad jag gillar när mattor hänger på balkongen. Det var en häftig matta dessutom som man nästan blir hyptoniserad av

 

 

En bild jag tog i maj i år. Snart är piskställningar ett minne blott. Ser att dom börjar försvinna lite överallt. Såg en här i området som dom satt på ett lastbilsflak så jag antar att dom börjar frakta bort dom nu

 

Nu börjar tröttheten efter resningen komma över mig så jag skall bara slappa nu och se nån serie eller film på min laptop. Hoppas ni själva ser fram emot en skön kväll. Ta hand om er 

 

                                      

Clipart Library

        

Nu behöver vi liva upp oss lite och det blir med Rock & Roll Piano. Det drar konstigt nog till sig några punkare. 

 

#Kallförrådet #Rensa #Överskåpet #Toarullehållaren #Toaletter #Promenerade #Mattor #Piano

Av Malin wiper - 8 november 2021 11:45

  

Så här såg ICA Matkassen ut innan dom gjorde en stor utbyggnad med cafédel. Detta är en bild jag tog 28 februari 2017. Då hade vi bott i Hallstahammar sen 24 februari 2017. Klicka här för att se hela inlägget jag skrev då. Nu i och med Corona så har mycket ändras därinne också

 

 

Sål här ser det ut från samma håll efter att dom byggde ut för en cafédel. Gretas Vardagsrum & Kök. Det är snyggt och ombonat på cafét och en vänlig välkomnande stämning

 


 

Här kommer några fler bilder på själva utbyggnaden

 

        

       

Ola Magnell med Innan elden brunnit ut. 

 

 

Nu har dom även bagels där man kan välja mellan att få lax eller kyckling som fyllning. Jag har testat den med lax och min man med kyckling och vi tycker dom var jättegoda 


Klicka här för att se när vi var dit 20 juni i år. Klicka här för att se lite fler bilder från Gretas

 

                     

Brödkniv från Designtorget 

 

Detta är ett mörkare bröd och det är supergott. Här med ost, skinka, gurka, tomat och paprika

 

 

Dom har en stor disk full med godsaker. Här lite olika smörgåsar och dom har även baquette av många sorter. Sen kan man även få grillad smörgås med tillbehör.  


 

Jag har inte ätit sötsaker på ett tag så dessa Brownie har jag inte testat men dom ser jättegoda ut

 

                                         

Clipart Library

  

Dessa Lyxcroissant ser verkligen lyxiga ut. Vi har själva hållt oss till deras croissant med ost och skinka. Dom värmer dom och det gör att smaken kommer fram och dom blir supergoda

 

 

Nu har dom även småkakor av flera sorter. Ovan en kolakaka med chokladbitar i. 

 

Vi kom hem från vår promenad 11.00 och det blev hela 6 km för vädret är toppen med sol, lite blåsigt och en minusgrad. Nu får man passa sig lite för det är hala fläckar på en del ställen där det är vatten. 

 

 

Avslutar med en barnvante som låg på en trottoar och var helt stelfrusen. Solen fortsätter att skina och det himlen är klarblå så det kan blir ytterligare en promenad. Nu har vi måndag igen och jag hoppas ni får en fin början på denna nya vecka. Sköt om er och ha det så bra

 

       

Ett klipp som jag lånat av min Youtubevän Paola. Det heter Novemberregn och är så vackert med passande musik 

 

#Matkassen #Gretas #Ola #Bagels #Smörgåsar #Brownie #Croissant #Barnvante #Paola

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards