Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 november 2021

Av Malin wiper - 25 november 2021 19:15

  

Hej på er! Min man och jag fick spader i dag och bestämde oss för att hyra elbilen några timmar. Nu är vi glada för att vi gjorde det för vi fick både en lång promenad på 5 km  och lite handlat och även fikat. Det har varit en toppendag med skönt väder och 3 grader varmt

 

 

Vi promenerade en stund på en promenadväg vid Mälarpromenaden och där zoomade jag in denna pråm som får ta hand om bottenskrapet

 

Klicka här för att se en rolig kaja jag fotade vid Mälarpromenadens vatten september 2020

 

 

Här ser man den lite snett bakifrån

 

 

Vid Kraftvärmeverket stod två båtar som skulle leverera nåt. Den blå heter Neptunus och jag har fotat den några gånger förut. Båten bakom är en lite högra båt som jag fotat ute på vattnet förut

 

Klicka här för att se ett annat liknande fartyg jag fotat där förut

 

                               

Clipart Library 

 

Så här ser fartyget som ligger bakom Neptunus ut. Detta heter Delfzijl Malta Cement

 

 

Här ser man Neptunus livbåt som ser ut som en röd ubåt

 

 

Här ett fartyg jag fotade i maj 2020. Det heter Thun Evolve

 

 

Det är så mysigt att promenera omkring där nere vid vattnet

 

       

ABBA med Don't Shut Me Down 

 

 

Sen gick vi över en av alla fina träbroar

 

 

Vi köpte en julstjärna i vitt plåt på Läkarmissionens second hand för endast 40 kr. Vi får se i vilket rum vi skall ha den och den såg ut som ny

 

                                                 

 

En stor tomtelykta som fanns i ett skåp hos Stadsmissionen  second hand. Den såg snygg ut men vi vill bara ha det allra nödvändigaste. Julduken på köksbordet som vi haft flera år nu har gått ur tiden. Vi hittade en ny där för endast 50 kr som såg helt ny ut. Den var röd som den förra men med ett annat mönster och en annan rödfärg. 

 

 

En färgstark docka som låg ensam på ett bord på second hand. 

 

 

En snygg gunghäst dök också upp på Stadsmissionens second hand. Den var så snyggt målad och stod framför några möbler

 

 

Det dök upp ytterligare en gunghäst. Jag har själv aldrig haft nån sån och inte så packat med leksaker som dom verkar ha nu. Jag gillade bäst att sitta och rita i ett block med olika slags färgkritor. Jag har för mig att jag hade en sån där kaffeservis i miniformat. Bästa julklappen när jag var ca 8-9 år var konståkningsskridskor. Det hade jag önskat länge och kände sån lycka då jag öppnade julklappen. 

 

       

Ennio Morricone med Chi Mai ett soundtrack från filmen Maddalena. Jag har inte haft tid att komma in förrens nu och inlägget tog sin tid. Hoppas ni har en härlig kväll att se fram emot. Nu börjar det lysa och glittra i fler och fler fönster. Ha det bra och sköt om er

 

                                                 


 

#elbilen #Mälarpromenaden #pråm #Neptunus #livbåt #ABBA #julstjärna #Stadsmissionen #Gunghäst #Ennio

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards