Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 september 2021

Bread & Sweet By Jennie smörgåsar, Ford Galaxie Utvisning och Joan Baez

Av Malin wiper - 29 september 2021 13:15


 

I lördags då vi hyrde elbilen så hamnade vi lite senare på dan hos Bread & Sweets By Jennie. Nu har dom böjat med att man kan välja både bröd och pålägg till sin smörgås. Kolla in vilken höjdare min man valde en spröd baguette med vallmofrön. På min mans smörgås fanns brie, salami, sallad och tomater. Både brödet och pålägget var av bästa slag så det blev som vanligt där en härlig och njutningsfull fikastund


 

Kolla in när man lyfter på locket.. 

 

                                                       

Clipart Library

 

Själv valde jag ett ostbröd med brie, sallad och tomater. Allt var supergott och att få smörgåsar nygjorda som inte legat i plast är en höjdare. Jag har nog aldrig ätit en godare och krämigare brie så jag njöt för fulla muggar (gammalt uttryck) 


 

Här en vegansk dessert med passionskräm, hallonmousse, vaniljmarinerade hallon och karamelliserat kokoskrisp


 

Läckra pistagebudapest: marängbotten med rostade pistagenötter, färska jordgubbar, grädde och vaniljkräm. Det känns ju som att tandvattnet börjar rinna 

 

                      


C.O Persson AB 

 

I går på promenaden såg vi en Ford Galaxie 500 från 1963

 

 

Nu fick jag ett deja vu att jag nog haft denna bil inne i bloggen för inte så länge sen

 

       

Ford Galaxie 500 Convertible 1963

 

  

Lite däck dök jag på också så nu har jag många bilder på däck som kanske får ingå i ett bild- filmklipp så småningom. Vi har nyss kommit hem från en rätt lång promenad och nu blir det lunch i form av lax i ugn. Det började duggregna lite men försvann lika fort. Jag har tagit rätt mycket bilder men det får komma med i ett annat inlägg. Ha det bra och sköt om er

 

         

Klicka här för att se Greta Thunbergs tal i Berlin. Hon och alla som kämpar för vår världs framtid tycker jag är "Powerpersoner". Sen tycker jag att alla som arbetar hårt inom yrken där dom borde ha mer betalt är riktiga kämpar. Det är mycket dyrare att leva nu i och med att man måste ha mobil, datorer och annat för att hänga med i utvecklingen. Efter bara några år så måste man byta upp sig för att det skall fungera. Det är en ständig oro för att få det att gå ihop. Även för oss som inte har kunnat arbeta fram till pensionen så att bli sjuk innan känns som ett brott man blir straffad för. Detta hade man aldrig kunnat tro för några årtionden sen

 

                                                                

En annan sak jag tänkt på är hur kan dom utvisa en 3 åring tillbaka till ett land som är helt främmande för barnet och det inte finns nån i familjen som kan ta hand om barnet. Barnet vet inget annat än det land hen bor i nu och har bra fosterföräldrar. Även tonåringar som bott i Sverige i hela sitt liv och som inte gjort nåt fel skall utvisas. Fast dom tar tillbaka folk som fått svenskt medborgarskap men sen valt att åka till IS. Det finns ingen rim och reson

 

      

Joan Baez med Farewell Angelina. Hon har varit min idol ända sen jag var tonåring och kommer så att vara resten av mitt liv

 

#Smörgås #Ostbröd #Vegansk #Pistagebudapest #Ford #Greta #Utvisa #Joan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards