Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 september 2021

Av Malin wiper - 30 september 2021 15:30


 

Jag hann promenera 4,6 km innan min man kom hem från sjukhuset. Läkaren sa att en spottkörtel under tungan blivit igensatt så han skall lägga nåt surt under tungan emellanåt. Sen kommer han att bli kallade på siktröntgen för säkerhets skull. Sen skulle han på annan provtagning på Vårdcentralen så det blev lite mycket i dag. Efter hans provtagning går vi ut tillsammans så jag får ihop lite mer promenadtid


 

Jag zoomade in en katt längre bort som då satt sig ner och stirrade på mig med intensiv blick. 

  

 

Den fina katten satt kvar rätt länge så jag hann ta några bilder. Sen kom den ut på gatan igen men kom inte fram till mig


 

På min promenad gick jag igenom några bostadsområden också. Det är som vackrast ute nu men sen när alla löv försvunnit så blir det lite trist och avskalat. Numera får vi ju sällan nån snö förrens efter julen


 

Fin blompelare framför en villa

 

Mellan några hus såg det så här fint ut


 

Närkontakt av tredje graden

 

   

      

Jag har lånat ett vackert höstklipp av min Youtubevän Paola.

 

 

Bakdelen av en Volvo 144 stack från 1984 fram på en bilverkstad


 

Nu fick jag tillfälle att fota ännu fler bildäck. Har hur många däckbilder som helst. Hur knäpp får man bli

 

 

En bild från i går då en kanadagås vädrade sina vingar. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag

 

        

Min väninna Lena påminde mig för ett tag sen att Jerry Lee Lewis fyllde 86 år i går 29 september. Ändå missade jag detta så jag sätter in en låt med honom nu istället

 

                                     


Clipart Library 


#Spottkörtel #Katt #Blompelare #Närkontakt #Paola #Volvo #Bildäck #Jerry 

Av Malin wiper - 30 september 2021 08:05


 

Här kommer lite fler bilder från vår höstpromenad i går nere vid Skantzsjön. Det är så mysigt att promenera där på gångvägen vid vattnet. Sen är det ett fågelliv också som jag måste ner och fota en fin dag. Många bänkar är utsatta efter gångvägen så man kan bara slå sig ner en stund och få sig en vacker utsikt


  

 

Det finns en hel del bryggor man kan gå ut på med medhavd fika


 

Till vänster ser man en ångbåtsbrygga och det lilla röda huset speglar sig så vackert i vattnet


   

När den lilla gångvägen tar slut så promenerar man vidare på den lite större vägen


 

Nu är det verkligen färggrannt ute

 

     

Ennio Morricone med romanza Autumn In Paradise


 

Här ser man kanalens smedja

 

   

Slusskontoret Skantzen. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2017 då vi besökte slusskontoret

 

     

Bilderna fick tala lite för sig själva. Nu har min man åkt iväg till Västerås med sjuktaxi för att kolla upp svullnaden på halsen. Själv är jag på väg ut på en ensam promenad. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot så här före fredagen. Sköt om er och njut av ännu en höstdag


Jag har börjat se en ny serie på SVT play som heter Vendettan. Dom har bara visat första avsnittet än så länge och jag tror det blir en bra serie som känns lite spännande och krypande. Jag fick inte den där uttråkade känslan så det verkar lovande

 

                                       

Nya James Bond filmen No Time to Die har fått 4 i betyg av 5 möjliga. Det är Daniel Craig:s sista film som James Bond. Den måste jag se så småningom och det sägs att man bör se den på en biograf

 

      

Soundtracket till filmen som sjungs av Billie Eilish 

 

              

              Gifer 

 

#Skantzsjön #Bryggor #Ångbåtsbrygga #Ennio #Smedja #Slusskontoret #Vendettan #James #Billie 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards