Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 september 2021

Av Malin wiper - 6 september 2021 14:30


  

I går såg vi en jättefin vit BUICK från 1960. Det var ett trevligt par som steg ur bilen och jag fick tillåtelse att fota bilen. Väldigt vacker bil med flera fenor. Tack snälla ni

 

Klicka här för att se ett klipp från Göteborg på 1960-talet. Jag själv flyttade dit 1975 och det var tider det. Klicka här för att se ett klipp från 1967. Jag var enormt förtjust just i spårvagnar när jag bodde i Göteborg. Därför var jag medlem i Spårvagnssällskapet Ringlinien och fick mig tillsänd en tidning lite då och då. Jag vet att jag har kvar några men hittar dom inte nu. Skall leta vidare. Klicka här för att se ett riktigt gammalt klipp från Göteborg

 

                                                    

Clipart Library

  

Dessa bilar är konstverk

 

                              

Clipart Library

 

Jag blir extra glad i år då jag ser en snygg veteranbil eftersom det känns så sällsynt i år. Vi har inte haft nån Qruising på 2 somrar nu och det blir en stor saknad

 

                                     


Classic Leather Fobs England

  

                           

Detta är en bild på mig från slutet av 1960-talet. Håret har bleknat lite på bilden för jag var mycket mörkare. Jag var finklädd för jag skulle ut och dansa på Skönsbergs Folkets Hus i Sundsvall. Jag arbetade på ett fackföreningskontor som kontorist när denna bild togs och det låg i Sundsvalls Folkets Hus på den tiden. Jag blev kvar på det arbetet i 6 år. Tiden går och vi med den.

 

Klicka här för att se EQ House som nu finns i lokalerna där Folkets Hus låg. Klicka här för att läsa om Folkets Hus i Skönsberg som fyllde 100 år 2007


 

Lika snygg runtom och den var så välskött

 

        

Ett filmklipp på Buick Invicta från 1960. Där får man se hur den ser ut inuti och även motorn


   

Det fina märket på bakluckan

 

     

Jerry Williams med I'm Ready. Vad man saknar honom, så tomt det blev. Klicka här för att se ytterligare ett klipp med Jerry

 

                                        

Clipart Library 

Vi har varit ute och promenerat 3 km på förmiddagen och det känns bättre och bättre i kroppen. Jag hade velat gå ännu längre men jag började få ont och bränningar under tårna och det har jag fått en gång förut så jag kan ha trampat fel på nåt eller att jag gått på småsten eller ojämn mark. Jag strök på Hirudoid Kräm när jag kom hem för det såg lite ut som blåmärken. Alltid är det nåt så vi får se om jag kommer ut nåt mer i dag. Vi har fått mycket varmare nu och rätt vindstilla. Sköt om er och ha en fortsatt fin dag


#Buick #EQ #Minnesbild #Jerry

Av Malin wiper - 6 september 2021 08:30


 

Min man har köpt en ny eltandborste för ett presentkort han fick av min bror och hans fru när han fyllde jämna år. Han har hittills efter operationen inte kunnat använda eltandborste utan en vanlig tandborste men extremt mjuk i och med strålskador även inne i munnen. Nu börjar han bli så pass bra så han kan snart använda eltandborste igen och den han köpte hos claes Ohlson är extra sensitiv och även borsthuvudet är mjukt. Det är en Oral B Smart Sensitiv och den är väldigt lätt och behaglig att hålla i. Jag fick testa den och den var riktigt behaglig och följsam så en sån skall jag köpa senare också när min börjar sjunga på sista versen. Den ät helt enkelt varsam med tänderna. 

 

 

Så här ser eltandborsten ut och den har naturligtvis en laddare som man sätter den i. Den är så superlätt motför hans gamla och även min som är mycket tyngre. 

 

                                                

Clipart Library 

  

Här kommer en bildsvit från en promenad. Härlig färg på cykeln, blått är flott

 

 

Häftig motorcykel som drog förbi 

 

En sista fläkt från sommaren med denna enkla men fina plats att slå sig ner på framför ett hyreshus


    

 

Egen fantasifull stil


Vilken lycka att få se ett riktigt färgstarkt höstlöv 

                        

       

Höststämning med Ola Magnell

 

                          


   

En sista blomöppning innan höst och vintervilan


 

Än sticker det blommor och blad ut från staketöppningarna


Nu har vi kommit igång på allvar igen med våra promenader. Jag tappade all kondition under sommaren på grund av den tropiska tryckande värmen som jag inte tål. Jag svettas så mycket i ansiktet så det har blivit ett handikapp. Nu känns det så mycket bättre och i går var vi uppe i en promenad på 3 km under eftermiddagen och 2 km på förmiddagen. Nu är det bara att långsamt öka på detta men inte rusa fram för då lessnar man. 

 

         

Van Morrisson med These are the days. Måndag igen!. Livet börjar bli som en karusell som inte vill stanna till lite så man får lite extra tid. Nätet tar tid, mobilen tar tid, sån tid som man inte behövde lägga ner förr då vi inte hade datorer, mobiltelefoner mm. Sen måste man lära nytt hela tiden för allt blir mer och mer avancerat. För att klara samhällets krav så måste man ta till sig den nya tekniken. Jag har inte varit på nån bankomat på flera år nu utan jag har Mobilt BankID. Har inte sett en sedel på länge. Nu avslutar jag detta innan det blir för långdraget. Jag önskar er mina besökare en härlig början på veckan. Ta hand om er och ha det så bra ni kan

 

                                                           


#Claes # #Eltandborste #Cykeln #Motorcykel #Plats #Fantasifull #Ola #Van

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards