Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 september 2021

Av Malin wiper - 27 september 2021 12:30


 

Hej på er! Hoppas helgen varit bra för vi har ju haft toppenfint väder. Det fortsätter i dag så vi har tagit en promenad på förmiddagen. Sen var jag in till Stilmark för att komplettera med bilder av damkläder. Jag hade tagit för få. Vi hann bara 3 km på förmiddagen för det började bli för varmt. Vi skall sen ta ytterligere en promenad efter lunchen med lite mindre kläder på oss. 


Klicka här för att se inlägget med herrkläder

 

               

 

Här kommer lite damkläder från Stilmark med sånt som kommit in ang höst och vinter. Jag hade velat ha en sån där hattmössa men jag passade tyvärr inte i en sån så jag skulle behöva ha en sån där skärmkeps med vidd runtom som på 1970-talet. Har sett att såna börjar bli moderna igen.

 

                                                             

Hattbox från Hatthyllan   

 

Den här blusskjortan tycker jag är jättefin och ser även lite 1970-1980-tal ut. Stickade västar börjar komma tillbaka också, sånt hade jag många av på både 1980-1990-talet. Kom ihåg en vinröd stickad som jag var så förtjust i

 

 

Vid första anblicken ser detta ut som svarta skinnbyxor men dom är i ett blankt material och inte så tjocka utan ser mer ut som finbyxor . Jag glömde att kolla vilket material dom är i



 

Det här är nåt som också är väldigt modernt nu och jag känner igen från förr. Långa rutiga lite oversize skjortor med typiska  färger från 1970-1980-talet. Den är fodrad så man kan ha den som jacka i höst

 

        

Nu passar det bra med en låt från 1970-talet som heter Goodbye Yellow Brick Road som sjungs av Elton John . Klicka här för att höra en ny låt med Elton John

 

 

Här har långskjortan hamnat i deras skylt man ser när man kommer in till butiken

 

                     

Induamart

 

Här ser man också att lite senapsfärgade jackor är inne nu. Den finns även i mörkare färger

 

                                                       


Clipart Library 

 

Här ser man ytterligare en men i en längre modell av täckjacka. Dessutom skall allt vara lite större nu så tajta kläder finns det inte så mycket av

 

                                                                  

Clipart Library 

 

Dom har även fått in tumvantar i samma färg och material som i jackorna

 

 

Snygga svarta handskar i konstmaterial och stretch och jag gillar att det är lite utsmyckat upptill med en kant och knapp. Mycket av sånt har också kommit tillbaka

 

 

Den finns även i blått

       

Här ser man 3 blusar som jag köpt hos dom på sista tiden. Bild 3 blev inte bra när man fotade hela blusen så jag visar en närbild på axelpartiet som gör att man som jag med smala axlar får lite bredare axlar. Bild 4 är min favoritblus och den finns även i blåa toner. Klicka på bilderna så blir dom större

 

 

Det är verkligen magiskt vackert ute nu så man får passa på att njuta. Nu skall vi laga lite mat och sen blir det utgång igen för jag vill komma upp i 7 km eller längre om det går. Ha nu en fin höstdag och sköt om er

 

 

Min man i vinröda byxor som är moderna nu men han köpte dom förra året. Såg både röda, vinröda, gula, oranga och gröna byxor på Dressman så nu är det verkligen höstens färger som gäller. Inte för att vi går fullt ut när det gäller mode utan köper sånt vi passar i och känns rätt för oss.

 

        

Katie Melua med The Walls of the world

#Promenad #Damkläder #Västar #Skjortor #Elton #Täckjacka #Tumvantar #Katie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards