Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 september 2021

Eltandborste Oral B Smart Sensitiv, Ola Magnell och Van Morrisson

Av Malin wiper - 6 september 2021 08:30


 

Min man har köpt en ny eltandborste för ett presentkort han fick av min bror och hans fru när han fyllde jämna år. Han har hittills efter operationen inte kunnat använda eltandborste utan en vanlig tandborste men extremt mjuk i och med strålskador även inne i munnen. Nu börjar han bli så pass bra så han kan snart använda eltandborste igen och den han köpte hos claes Ohlson är extra sensitiv och även borsthuvudet är mjukt. Det är en Oral B Smart Sensitiv och den är väldigt lätt och behaglig att hålla i. Jag fick testa den och den var riktigt behaglig och följsam så en sån skall jag köpa senare också när min börjar sjunga på sista versen. Den ät helt enkelt varsam med tänderna. 

 

 

Så här ser eltandborsten ut och den har naturligtvis en laddare som man sätter den i. Den är så superlätt motför hans gamla och även min som är mycket tyngre. 

 

                                                

Clipart Library 

  

Här kommer en bildsvit från en promenad. Härlig färg på cykeln, blått är flott

 

 

Häftig motorcykel som drog förbi 

 

En sista fläkt från sommaren med denna enkla men fina plats att slå sig ner på framför ett hyreshus


    

 

Egen fantasifull stil


Vilken lycka att få se ett riktigt färgstarkt höstlöv 

                        

       

Höststämning med Ola Magnell

 

                          


   

En sista blomöppning innan höst och vintervilan


 

Än sticker det blommor och blad ut från staketöppningarna


Nu har vi kommit igång på allvar igen med våra promenader. Jag tappade all kondition under sommaren på grund av den tropiska tryckande värmen som jag inte tål. Jag svettas så mycket i ansiktet så det har blivit ett handikapp. Nu känns det så mycket bättre och i går var vi uppe i en promenad på 3 km under eftermiddagen och 2 km på förmiddagen. Nu är det bara att långsamt öka på detta men inte rusa fram för då lessnar man. 

 

         

Van Morrisson med These are the days. Måndag igen!. Livet börjar bli som en karusell som inte vill stanna till lite så man får lite extra tid. Nätet tar tid, mobilen tar tid, sån tid som man inte behövde lägga ner förr då vi inte hade datorer, mobiltelefoner mm. Sen måste man lära nytt hela tiden för allt blir mer och mer avancerat. För att klara samhällets krav så måste man ta till sig den nya tekniken. Jag har inte varit på nån bankomat på flera år nu utan jag har Mobilt BankID. Har inte sett en sedel på länge. Nu avslutar jag detta innan det blir för långdraget. Jag önskar er mina besökare en härlig början på veckan. Ta hand om er och ha det så bra ni kan

 

                                                           


#Claes # #Eltandborste #Cykeln #Motorcykel #Plats #Fantasifull #Ola #Van

 
 
wiolettan

wiolettan

6 september 2021 09:56

Vackra bilder som du bjuder på. Motorcykeln är häftig och även den fina blåa cykeln.
Eltandborste använde jag förr, men har inte gjort det på många år. Den du visar här ser bra ut och verkar lätt och behändig, vilket inte min förra var. Tack för tipset.
Fina blommar och visst är hösten lite i antågande.
Skönt att du har kunnat gå ut och promenera igen. Jag känner igen detta med värmen.
Ha det fint.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 september 2021 11:57

Vad härligt att se dig. Kul att du gillar bilderna. Jag kan inte själv ha eltandborstar som inte är soft och för tunga. Då känns det som att ha en borr i munnen som vibrear. Min håller ett tag till.

Det är verkligen höst i luften men i dag är det så varmt så man kan gå i en tröja bara. Då är jag tydligen inte ensam om att svettas kopiöst

Ha det bra själv
Varm kram


 
Ingen bild

Gunilla

6 september 2021 13:42

Tandborsten såg lätt och behändig ut,man får vara rädd om tänderna så man får behålla dom så länge det går.
Sonen har en liknade cykel och jag tjatar hål i huvudet att vara försiktig som jag vet att han är, men orolig är jag ändå.Hustrun håller efter mig säger han och skrattar.
Nu är det inte mycket blomster kvar, så det som syns är härligt att se.
Skönt ni kommit ut på promenaderna igen, ja man mår bra att röra på sig.
Ha nu en fin början på veckan!
Kram!

Malin wiper

6 september 2021 13:51

Det känns som den inte väger mycket och den är rätt tyst och skonsam mot tänder och tandkött. Jag är så glad att jag har så mycket tänder kvar i denna ålder.

Kul att din son har sån fin cykel och som du säger så är det viktigt numera att hålla reda på den. Det själs som aldrig förr

På vår promenad i dag så såg jag rätt mycket blommor men dom håller på att falna. Sen kommer dom vackra höstlöven

Det känns verkligen toppen med dessa promenader både för kropp och själ

Hoppas din/eran helg varit bra

Ha en fin början på veckan
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards