Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 september 2021

Buick Invicta 1960, Minnesbild och Jerry Williams

Av Malin wiper - 6 september 2021 14:30


  

I går såg vi en jättefin vit BUICK från 1960. Det var ett trevligt par som steg ur bilen och jag fick tillåtelse att fota bilen. Väldigt vacker bil med flera fenor. Tack snälla ni

 

Klicka här för att se ett klipp från Göteborg på 1960-talet. Jag själv flyttade dit 1975 och det var tider det. Klicka här för att se ett klipp från 1967. Jag var enormt förtjust just i spårvagnar när jag bodde i Göteborg. Därför var jag medlem i Spårvagnssällskapet Ringlinien och fick mig tillsänd en tidning lite då och då. Jag vet att jag har kvar några men hittar dom inte nu. Skall leta vidare. Klicka här för att se ett riktigt gammalt klipp från Göteborg

 

                                                    

Clipart Library

  

Dessa bilar är konstverk

 

                              

Clipart Library

 

Jag blir extra glad i år då jag ser en snygg veteranbil eftersom det känns så sällsynt i år. Vi har inte haft nån Qruising på 2 somrar nu och det blir en stor saknad

 

                                     


Classic Leather Fobs England

  

                           

Detta är en bild på mig från slutet av 1960-talet. Håret har bleknat lite på bilden för jag var mycket mörkare. Jag var finklädd för jag skulle ut och dansa på Skönsbergs Folkets Hus i Sundsvall. Jag arbetade på ett fackföreningskontor som kontorist när denna bild togs och det låg i Sundsvalls Folkets Hus på den tiden. Jag blev kvar på det arbetet i 6 år. Tiden går och vi med den.

 

Klicka här för att se EQ House som nu finns i lokalerna där Folkets Hus låg. Klicka här för att läsa om Folkets Hus i Skönsberg som fyllde 100 år 2007


 

Lika snygg runtom och den var så välskött

 

        

Ett filmklipp på Buick Invicta från 1960. Där får man se hur den ser ut inuti och även motorn


   

Det fina märket på bakluckan

 

     

Jerry Williams med I'm Ready. Vad man saknar honom, så tomt det blev. Klicka här för att se ytterligare ett klipp med Jerry

 

                                        

Clipart Library 

Vi har varit ute och promenerat 3 km på förmiddagen och det känns bättre och bättre i kroppen. Jag hade velat gå ännu längre men jag började få ont och bränningar under tårna och det har jag fått en gång förut så jag kan ha trampat fel på nåt eller att jag gått på småsten eller ojämn mark. Jag strök på Hirudoid Kräm när jag kom hem för det såg lite ut som blåmärken. Alltid är det nåt så vi får se om jag kommer ut nåt mer i dag. Vi har fått mycket varmare nu och rätt vindstilla. Sköt om er och ha en fortsatt fin dag


#Buick #EQ #Minnesbild #Jerry

 
 
Göran

Göran

6 september 2021 18:06

Hej Malin! Får man vara så fräck att man frågar vad det är för årgång på dig. Tänkte på det senast jag passerade huset du bott i. Det slog mig att vi kanske har gemensamma bekanta. Och då jag såg bilderna från 60-talet av dig tänkte jag att du kanske är årsbarn med något av mina syskon eller min kusin. För jag antar väl att du gick på Höglundaskolan? Eller var det som vuxen du bodde vid Rosenborgsgatan?

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 september 2021 18:18

Det var som vuxen jag bodde på Rosenborgsgatan och då var jag gift med min sons pappa och det var där jag bodde när vi fick vår son.

Jag har inte gått på Höglundaskolan utan St. Olofsskolan och Åkersviksskolan. Jag växte upp i Vinkeltået och sen Kniphammaren och därefter Köpmangatan inne i stan.

Jag är mycket äldre än dig med mina 72 år men still going strong ;)

Ha en fin kväll göran
Hälsning från Malin

 
Åke

Åke

7 september 2021 23:53

Vilken vacker kontorist från Sundsvall 🤗

http://www.nacka144.se

Malin wiper

8 september 2021 07:41

Tack snälla du ;)

Ha en skön onsdag
kram

 
Göran

Göran

12 september 2021 20:35

Svar på ditt svar: Mina två äldsta syskon gick på St Olof sina första skolår men de är yngre än du (födda -50 och -51). Vi bodde på Sallyhillsvägen från -57 när jag föddes o flyttade till villa på Östermalm 1960 eller -61.

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 september 2021 21:03

Jag gick nog där då också för jag är ju bara ett och två år äldre än dina syskon. Då har ni bott nära kniphammaren. Ni har också flyttat runt lite ser jag.

Kul att träffa på nån som bor i min födelsestad. Jag flyttade från Sundsvall till Göteborg 1975.

Ha en fin kväll
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 19 maj 14:45

    Den här bilden tog min man då hans bror och han var ute och fiskade nere vid Mälaren i går                                                                      När dom sen var på väg hem genom Vasaparken så såg dom dessa hästar me...

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 16:30

    I förmiddags gick jag förbi vår busshållplats när jag var på väg ner till centrum. På håll såg jag denna barnvagn (sittvagn), och blev så ställd när jag inte såg nån bredvid vagnen så jag blev lite oroligatt ett barn satt ensam i vagnen. När...

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 10:00

     Vi var ju och såg återinvigningen av Aseaströmmen i går och jag började med att filma Västerås Stadsmusikkår. Dom spelade jättebra och sen hölls det invigningstal. Dom borde ha avspärrat så man hade vetat vad man hade att hålla sig till. Mån...

Av Malin wiper - Fredag 17 maj 09:45

    I går då vi var på väg ut på vår promenad så såg jag nåt på gräsmattan men det såg så märkligt ut. Jag gick närmare och då såg jag att det var en hare. Den låg blixtstilla och när jag närmade mig med lätta steg så reagerade den inte så jag b...

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards