Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 september 2021

Spottkörtel, Höstbilder, katt och Jerry Lee Lewis

Av Malin wiper - 30 september 2021 15:30


 

Jag hann promenera 4,6 km innan min man kom hem från sjukhuset. Läkaren sa att en spottkörtel under tungan blivit igensatt så han skall lägga nåt surt under tungan emellanåt. Sen kommer han att bli kallade på siktröntgen för säkerhets skull. Sen skulle han på annan provtagning på Vårdcentralen så det blev lite mycket i dag. Efter hans provtagning går vi ut tillsammans så jag får ihop lite mer promenadtid


 

Jag zoomade in en katt längre bort som då satt sig ner och stirrade på mig med intensiv blick. 

  

 

Den fina katten satt kvar rätt länge så jag hann ta några bilder. Sen kom den ut på gatan igen men kom inte fram till mig


 

På min promenad gick jag igenom några bostadsområden också. Det är som vackrast ute nu men sen när alla löv försvunnit så blir det lite trist och avskalat. Numera får vi ju sällan nån snö förrens efter julen


 

Fin blompelare framför en villa

 

Mellan några hus såg det så här fint ut


 

Närkontakt av tredje graden

 

   

      

Jag har lånat ett vackert höstklipp av min Youtubevän Paola.

 

 

Bakdelen av en Volvo 144 stack från 1984 fram på en bilverkstad


 

Nu fick jag tillfälle att fota ännu fler bildäck. Har hur många däckbilder som helst. Hur knäpp får man bli

 

 

En bild från i går då en kanadagås vädrade sina vingar. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag

 

        

Min väninna Lena påminde mig för ett tag sen att Jerry Lee Lewis fyllde 86 år i går 29 september. Ändå missade jag detta så jag sätter in en låt med honom nu istället

 

                                     


Clipart Library 


#Spottkörtel #Katt #Blompelare #Närkontakt #Paola #Volvo #Bildäck #Jerry 

 
 
Ingen bild

Gunilla

30 september 2021 16:19

Nu är jag på gång igen efter varit dålig och legat i två dagar.
Ingen förkylning utan endast vad det nu var.
Man blir tacksam när man orkar igen så nu full eller halvfart i alla fall.
Titta på kisse blir jag så glad av och så fina höstbilder du tagit och mackorna och det goda brödet maken köpte är så gott, så man kan hoppa in i datorn och ta för sig.
Ha all empati för maken som måste besöka sjukhusvård man vet inte hur bra man har när man slipper det.
Ha det nu så bra och må så gott!
Kram!

Malin wiper

1 oktober 2021 07:36

Vad bra att du mår bättre igen. Ja du man blir verkligen glad då man orkar igen efter att ha kännt sig lite risig

Kul att du gillade bilderna. Katten hade jag velat fota när den gav sig iväg efter vägen sen men bilderna blev lite dimmiga för katten hade bråttomt ;)

Ja du det brödet var supergott. Du är så välkommen att hoppa in i datorn ;)

Jag blev så lättad när det inte var nåt allvarligt med min man

Ha en jättefin fredag Gunilla
kram

 
wiolettan

wiolettan

30 september 2021 16:34

Det blev mycket för din man på en gång. Hoppas att allt läker som det ska.
Du visar många fina höstbilder idag. Så vackra höstfärger. För att inte tala om katten. Så fin den är och den sitter verkligen och kollar in dig riktigt ordentligt.
Du kan ta så många bilder av bildäck som helst, inte blir du sedd som knäpp för det.
Ni är duktiga med promenaderna. Bra gjort.
Trevlig kväll.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 oktober 2021 07:39

Ja du det blev lite dramatik men det slutade bra tack och lov. Kul att du gillar bilderna. Hösten är verkligen vacker tills alla löv försvinner helt

Katten satt verkligen där och stirrade på mig. Tack för dina ord om däcken ;)

Vi har verkligen blivit bra på att promenera nu så vi fortsätter i och med att det funkar så bra och man mår bra. Tack för dom snälla orden

Ha en jättefin fredag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards