Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 december 2021

Av Malin wiper - 5 december 2021 15:45


  

Det sista vi gjorde när vi var till sonen var att åka till Stora Coop för både sonen och vi behövde handla lite. Då såg min son denna Yoda som är en av figurena i Star wars. Han köpte en och helt plötsligt köpte han en till mig också som jag fick av honom. Han är för gullig och givmild min härliga son och den är så fin och den var inte billig. Till saken hör är att han är ett fan av Star Wars filmerna och han har även fått mig att bli ett fan. Jag har fått se alla Star Wars filmer hemma hos honom sen vi flyttade hit och han har en jättestor tv och och den är även i 3D så jag har fått se många filmer hos honom och då innan Corona. Star warsfilmerna är mer från min tid än min sons men dom har blivit populära i många yngre generationer och så fortsätter det och det finns många samlare. Klicka här för att se baby yoda

 

                                                  

Clipart Library 

Klicka här för att se ett munskydd med Yoda som jag fått av honom förut. Klicka här för att se när vi var med min son till Uppsala och såg Star Warsfilmen The Rise of Skywalker. Klicka här för att få ett Star Wars filmtips. Klicka här för att se Yoda i en massa filmklipp

 

 

Sen förut har jag en kudde föreställande roboten BB8 som är en av mina favoritfigurer i Star Wars. Den fick jag av min son när vi bodde i förra lägenheten. 

 

                     

Clipart Library  

        

När det gäller Star Wars så måste man naturligtvis ha med John Williams som är filmmusikkompositör. Han har komponerat ledmotiven till Star Wars filmerna. Här hör vi John Williams & Vienna Philarmonic- Williams Imperial Mach från (from Star Wars)


 

Här ser ni en annan av mina favorit robotar från Star Wars och det är K-2SO. Den har jag också fått av min son så jag börjar likna en samlare nu

 

           

Cgtrader  

  

Inte nog med detta utan jag har även fått denna vattenflaska med motiv av Star Wars robot K-250. Jag har så glad för alla dessa prylar som minner mig om filmerna och står utplacerade i vår lägenhet 


  

Jag har haft en innedag i dag då jag gjort klart lite julkort och ägnat mig åt bloggen. Vi promenerade ju så långt i går så man kan unna sig en dags vila. I morgon är det dags att ta sig ut igen och jag skall posta en hög med julkort. Min man var i alla fall nere i centrum och handlade det som fattades i kylskåpet i dag. Hoppas ni mina kära besökare har en fin och skön söndag 


        

Harpo med låten Stark & Sårbar från Så mycket bättre i går. Han tolkade Moonica Mac's låt. Jag tycker han gör det rätt bra men jag hade velat sätta in ett liveklipp från programmet men det finns inte på Youtube

 

                    animated-clothes-and-fashion-image-0216                  animated-clothes-and-fashion-image-0216


#Yoda #Star #BB8 #John #K-2SO #Vattenflaska #Harpo

Av Malin wiper - 5 december 2021 10:45

 

Som ni vet så åkte vi till min son i går och här ser ni honom bakom sin båt i Enköpings hamn. Vi åkte först till båten för han ville kolla upp så inget hänt. Förra gången han var dit så var det punktering på båtvagnens däck och tyvärr var det samma sak nu. Vi hade en toppendag och fick flera härliga upplevelser trots att det började lite segt i och med att vi inte hittade nån laddningsstation som fungerade för bilen. Berättar mer längre ner i inlägget. Det går mer el när det är kallt så för att kunna komma nånstans så måste man ladda en gång i alla fall

 

Klicka här för att se en karneval i Enköping 1984                          

        

       

En fint och bra klippt film från Enköping från 2013. Den kallas stadssymfoni 

 

 

Min man fotade mig och sonen vid båten. Vi var båda så glada att kunna träffas igen och det känns så skönt att inte ha som förut 36 mil att åka utan nu bara 6 mil. Det var ju meningen att vi skulle flytta till Enköping men det fanns inga lägenheter och det finns det inte nu heller för vi har inte fått ett enda förslag.

 

 

Här skojar vi till det lite

 

 

Sonen med sin styvfar och dom har alltid kommit bra överens och det känns toppen

 

 

Den här båten har jag fotat många gånger men inte vintertid

 

 

Till slut hittade vi en liten laddarstolpe på en parkering som var gratis. Fast då fick vi gå över kyrkåsen rätt många km men det fick bli den dagens promenad och det var så fint där. 

 

                                              

Clipart Library 

 

Min son fotade oss utefter promenaden och det var en del folk som gick där och nån satt och drack kaffe men då hade dom sittunderlägg och var välklädda.

 

 

Det var så fint utefter kyrkåsen så vi måste dit och promenera nästa sommar. På bilden en lång gren från ett träd och en bänk bakom

 

 

Vattentornet dök upp på ena sidan om Kyrkåsen.

 

 

Sen dök en kyrka upp som heter Vårfrukyrkan och till saken hör att där skall min son spela sin andra konsert med en orkester. Han är tydligen med i flera band även en blåsorkester. Min son och en kompis till honom har varit ändå upp till kyrkklockorna i tornet och det var tydligen en lång promenad som slingrade sig uppåt

 

 

Kyrkan var öppen så här kunde man gå in. Arkitekturen på kyrkan var så rejäl med stora stenar så den står nog i flera hundra år till

 

 

Min son ville att vi skulle gå in så vi kunde få se hur kyrkan såg ut där dom skulle spela, den såg väldigt fin ut inuti också. Nu är det så allvarligt så folk måste koppla upp sig på länk igen för att se konserter. Min son skall undersöka om vi kan se konserten också och skicka en länk

 

   

Bakom kyrkan så går man raka vägen ner mot centrum och vi började bli hungrig så vi letade upp en restaurang och det skriver jag om i nästa inlägg. Vi promenerade sammanlagt 7,72 km så vi fick verkligen röra på oss medans elbilen laddades upp. Det fanns hur många laddare som helst för tesla bilar och dom få som skulle passa denna bil var upptagna så det var tur att vi hittade en liten laddningsstolpe och den blev så pass bra uppladdad så vi kunde åka omkring lite men då hade det mörknat lite. Vi har alltid så roligt när vi träffas så vi skojar och spexar så man är glad hela tiden. 

 

                                  

I går kväll såg jag Så mycket bättre och  det var rätt bra och underhållande. Häromdan såg jag The Graham Norton Show på SVT Play och det var så underhållande och han får alltid sina gäster att slappna av och det blir massor av humor och dom bjuder på sig själva. Det var Bond tema så Både Daniel Craig och flera andra skådespelare från senaste filmen var med. Ed Sheeran var gästartist och jag gillade låten han framförde

 

    

Jag avslutar med David Allan Coe som är en av min mans favoriter. Låten heter You Never Even Called My by My Name. Vi vaknade inte förrens 09.00 och då var det lite snö på marken och 5 grader kallt. Med denna låt önskar jag er en skön och behaglig söndag

 

                        

Clipart Libray  

 

#Enköping #båten #stadssymfoni #sonen #vattentornet #Kyrkåsen #Vårfrukyrkan #David

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards